Anonym skriver:
Hej alle.
Sagen er den at jeg står med termin lige om lidt. Min mor og mand var med mig til min første fødsel og det var bare så dejligt at have støtte i dem begge to og føle en enorm tryghed.
Allerede dengang vores datter kom til verden, sagde min mand:
det har intet med din mor at gøre, for synes hun var en god støtte osv. Men jeg kunne så godt tænke mig at have denne oplevelse med dig alene næste gang. Jeg sagde ja ja og har ikke tænkt over det siden.
Jeg har vendt det for min mor at jeg bestemt regner med at hun skal med igen, men at min mand ikke er sikker.
Igår havde vi så snakken min mand og jeg, hvor jeg sagde hvad det betød for mig, at have dem begge to ved min side, og min mand var paf. Han troede virkelig vi havde en aftale, så han blev godt nok noget skuffet. Og sagde derefter at jeg måtte vælge mellem ham eller hans mor.
Kan han tillade sig det? Og hvad ville i have gjort? Jeg har lyst til bare at sige okay til min mand, men er så bange for at skuffe min mor og når jeg nu er tryg ved, at hun også er ved min side.
Hvad ville i have gjort??
Du skulle aldrig bare have sagt ja, ja til noget du ikke mener, slet ikke noget så ""vigtigt" som en fødsel.
Men når det så er sagt er jeg af den holdning at den fødende bestemmer og alle andre skal knytte sylten.
Til min fødsel havde vi min gamle kontakt person (fra da jeg var med i et program for udsatte unge uden netværk) med, vi var blevet meget tætte og jeg var tryg ved hende, jeg har ingen mor og hun er ligesom en slags erstatningsmor for mig.
hvis min kæreste havde stillet sig på bagben, havde han fået afvide at han kunne komme med sammen med hende eller slet ikke. Jeg vil selvfølgelig helst have dem begge med, hvilket jeg også fik, for han synes det var dejligt at han kuyn skulle fokusere på mig og det er faktisk bare enormt dejligt at have 2 med, en til at gøre alle de praktiske ting og en til at holde i hånd.
på den måde havde jeg altid min kæreste ved min side og altid en frisk klud/drikkelse and so on klar fordi det sørgede hun for.
Men.. jeg kan godt forstå han synes det er træls at du kommer og siger nu, at du vil have hende med, når du nu dengang sagde jaja, til noget andet.