Kære trådstarter.
Jeg er simpelthen nødt til at sige det - det er DIN krop og DIT valg. Din mand tager din krop som gidsel når han siger "Det er mig eller din mor". Det er urimeligt, det er barnligt og det er IKKE i orden.
Jeg forstår godt, at han gerne vil være til fødslen af sit barn, men det får han jo også lov til - det er ham selv, der stiller ultimatummer og dermed risikerer ikke at være en del af det. Han har ikke ret til at bestemme over din krop. Jeg er all in for ligestilling, men ikke på en fødestue! På fødestuen handler det om DIG, ikke om din mand. Selvfølgelig er det et fælles barn, men under fødslen handler det atlså om hvordan du føler dig bedst tilpas og mest tryg. Det ved du bedre selv end din mand. Hvis du vil have din mor med, skal hun selvfølgelig med.
Jeg stillede scenariet op for min kæreste. Han var akkurat vågnet, og med søvn i øjnene, en kop kaffe i hånden og uden tøven sagde han: "Det er hende, der bestemmer. Det er jo hende, der skal føde".
Kære trådstarter. Du behøver ikke vælge MELLEM dem. Du kan tage dem begge med. Hvis din mand ikke vil finde sig i det, ville jeg personligt sige, at han kunne få lov at blive ude indtil barnet er født.
God fødsel og mange knus.
Anmeld
Citér