SandraXOXO skriver:
Men hun skal føde hans barn? Og han kan ikke engang unde hende at have både sin mor og sin mand ved sin side? Egoistisk!
Jeg ved godt jeg havde smerterne, jeg gjorde det store stykke arbejde, men min mand skulle da også være tryg.
Da jeg skulle føde mine nummer 3 og 4 - især 3eren havde jeg mange skøre tanker og ideer. Men min kære mand sagde nej til nogle af dem, ikke fordi han var egoistisk men fordi han jo også skulle klare fødslen mentalt, han skulle også kunne være så tryg så han kunne støtte mig på den måde jeg havde behov for.
Hvis nu ts mand bliver usikker når svigermor er der, føler han ikke kan blande sig, føler sig sat på sidelinien osv. Og han derfor hverken kan være den støtte han ellers ville, ikke kan være med 100 %, ikke oplever han får oplevelsen af at blive forældre - er det så ikke fair at sige det. Jeg ved fx godt når min mor er der, så har vi noget indforstået, hvor min mand måske kunne føle sig uden for, er det så fair at trække: det er mig der har smerter kortet?
hvornår er det okay at manden/faren siger noget. Hvis det alene handler om tryghed under fødslen, må han så kræve svigermor forlader stuen i det øjeblik baby bliver født, at hun ikke får lov at se baby før senere?
Anmeld
Citér