min mand vil ikke have min mor med, til fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.151 visninger
99 svar
563 synes godt om
27. september 2015

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Sagen er den at jeg står med termin lige om lidt. Min mor og mand var med mig til min første fødsel og det var bare så dejligt at have støtte i dem begge to og føle en enorm tryghed. 

Allerede dengang vores datter kom til verden, sagde min mand:

det har intet med din mor at gøre, for synes hun var en god støtte osv. Men jeg kunne så godt tænke mig at have denne oplevelse med dig alene næste gang. Jeg sagde ja ja og har ikke tænkt over det siden. 

Jeg har vendt det for min mor at jeg bestemt regner med at hun skal med igen, men at min mand ikke er sikker. 

Igår havde vi så snakken min mand og jeg, hvor jeg sagde hvad det betød for mig, at have dem begge to ved min side, og min mand var paf. Han troede virkelig vi havde en aftale, så han blev godt nok noget skuffet. Og sagde derefter at jeg måtte vælge mellem ham eller hans mor. 

Kan han tillade sig det? Og hvad ville i have gjort? Jeg har lyst til bare at sige okay til min mand, men er så bange for at skuffe min mor og når jeg nu er tryg ved, at hun også er ved min side. 

Hvad ville i have gjort?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg må indrømme at jeg godt kam forstå din mand. Nu har din mor været med ved første fødsel og så synes jeg det er helt fint at det kun er dig og din mand denne gang - nu ved du også hvad det går ud på 

Anmeld Citér

27. september 2015

JH12

Jeg forstår fuldstændig din mand. Det er jeres oplevelse, og kan godt forstå han vil dele den alene med dig. 

Jeg ville gerne have haft min mor med første gang, men det ville manden ikke. Og det måtte jeg respektere, en beslutning jeg er blevet glad for efter, for det er en intim ting som mor og far og barnets første tid. 

Anmeld Citér

27. september 2015

Kamilla-m

Anonym skriver:

Hej alle. 

Sagen er den at jeg står med termin lige om lidt. Min mor og mand var med mig til min første fødsel og det var bare så dejligt at have støtte i dem begge to og føle en enorm tryghed. 

det har intet med din mor at gøre, for synes hun var en god støtte osv. Men jeg kunne så godt tænke mig at have denne oplevelse med dig alene næste gang. Jeg sagde ja ja og har ikke tænkt over det siden. 

Jeg har vendt det for min mor at jeg bestemt regner med at hun skal med igen, men at min mand ikke er sikker. 

Igår havde vi så snakken min mand og jeg, hvor jeg sagde hvad det betød for mig, at have dem begge to ved min side, og min mand var paf. Han troede virkelig vi havde en aftale, så han blev godt nok noget skuffet. Og sagde derefter at jeg måtte vælge mellem ham eller hans mor. 

Kan han tillade sig det? Og hvad ville i have gjort? Jeg har lyst til bare at sige okay til min mand, men er så bange for at skuffe min mor og når jeg nu er tryg ved, at hun også er ved min side. 

Første gang havde jeg os min mor med, de andre gange kun min nu eksmand og mig, og sådan vil det også blive en eventuelt næste gsng..

Det er noget helt andet når det bare er en selv og mand, og det er så dejligt at dele det øjeblik alene bagefter..

Anmeld Citér

27. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej alle. 

Forklar din mor, at din mand gerne vil have at denne her gang bliver alene med dig. Hun kan vente ude på gangen med jeres datter og så komme ind, når den lille er født.

Jeg forstår godt at din mand er skuffet, når han tror at I havde en aftale om at I skulle have den her oplevelse alene, og hun var jo med til den første.

Han siger jo ikke at hun ikke må være på hospitalet, men at han bare gerne vil have at fødselen bliver noget mellem jer to.

Det er jeg sikker på at hun forstår, ellers må hun være skuffet, hun har jo ikke krav til at være der.

Anmeld Citér

27. september 2015

StjerneFrø

Jeg kan godt forstå din mand! Hvis jeg selv stod i den situation, så ville jeg helt sikkert lytte til hvad min kæreste sagde. For min kærestes vedkommende er det vigtigt, at vi får den oplevelse sammen - alene. 

Håber I finder en løsning - og god fødsel 

Anmeld Citér

27. september 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Som de andre også skriver, så kan jeg 100% forstå din mand. Jeg ville følge hans ønske om at det kun var jer 2.

Men jeg er også af den overbevisning, at det kun er for mand og kone

Anmeld Citér

27. september 2015

Benjamins'mor

Jeg havde min mor med første gang, og så kom min mand senere, han var på arbejde 1 time væk fra sygehuset. 

Anden gang ringede jeg til min mor fra sygehuset og bad hende om at komme, men min mand var på toilet og min mor nåede ikke frem så fødte alene. Ærligt ville jeg ønske jeg havde ringet til min mor noget før, men det hele gik så stærkt. 

Anmeld Citér

27. september 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg må sige jeg osse godt forstår din mand 

Min kæreste ønskede heller ikke at have min mor med til fødslen det er en stor ting at blive forældre og det ønskede han bare skulle være mig og ham og må sige at det var jeg glad for og det kommer osse kun til at blive mig og ham denne gang 

Han har jo på ingen måde samme forhold til din mor og for ham bliver det måske lidt akavet og han føler nok ikke han kan være 100% sig selv og bare være der i nuet. 

De fleste tænker sig lidt mere om hvad de gør og siger når svigerforældrene er der osse selv om man har et godt forhold til dem 

Anmeld Citér

27. september 2015

Sedigfor

Der må jeg gå mod de andre. Det er dig der skal føde så det os dig der skal bestemme hvem der skal med. Det jo dig der skal føle dig tryk ved det hele (: 

min mor gad godt med men det sagde jeg faktisk ik rigtig noget til men hun kom ikke med men kom så tre timer senere (: 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.