Jo det har jeg min datter på nu 7 kom død til verden men hedigvis fik de liv i hende .
Jeg har bare den indstilling at min mands behov osv er lgie så vigtige som mine og da ts mand er så påvirket af at hendes mor skal med ville det vægte højere end at det kunne være hyggeligt.
+ at jeg self er farvet af at jeg personligt ikke kunne forestille mig at nogen kunne være mere vigtig ved en fødsel end min mand og han er absolut den jeg sætter højest når jeg tænker i forhold til tryghed.
Barnet er ts og hendes mand og ikke ts og hendes mor og kan godt forstå hendes mands skuffelse nok især over at han ikke er nok for hende.
Hvis min mand skulle opereres og han sagde at han gerne ville have sin mor med fordi så følte han sig mest tryg ville jeg føle at der var noget galt i vores forhold siden jeg ikke var nok til at han var tryg-
Og jeg ville ærlig talt føle mig skubbet ud på et sidespor og meget skuffet så min empati ligger 100% ved ts mand.
I mit tilfælde havde det ikke noget at gøre med at jeg ikke føler mig tryg ved min mand, men det simple faktum at han ikke kan være 2 steder på en gang. Da min ældste kom ved AKS midt om natten, var han efterfølgende nødt til at gå med hende, mens jeg blev efterladt på en operationsstue for at blive lappet sammen. Jeg så ikke nogen af dem igen før 3 timer senere.
Lige der, kunne jeg virkeligt godt have brugt en der var der for mig - ikke fordi jeg bebrejder min mand, han gjorde det helt rigtige, men det ændrer ikke på at jeg faktisk også havde rigtigt meget brug for ham - vores datter havde bare mere. Og jeg ved at han heller ikke havde det godt med at måtte gå fra mig...
I de fleste forhold jeg kender, tilsidesætter den ene eller den anden da ofte sine egne behov af hensyn til partneren i en eller anden grad, i en masse forskellige situationer, og alle forældre jeg kender tilsidesætter egne behov for deres børns og jeg ser simpelthen ikke hvorfor en fødsel er anderledes. I bund og grund handler det jo om almindeligt hensyn, og det skal gå begge veje. Så må TS og hendes mand snakke om hvem af dem, der har det største behov. Alle himler op om mandens rettigheder, men har moderen ikke også rettigheder?
Fordi jeg har valgt at mine fødsler kun har involveret mig, min mand og diverse assorteret sundhedspersonale, betyder det ikke at jeg ikke kan finde forståelse for at andre har det anderledes end mig, uden at jeg behøver at antyde at det så er fordi der er noget grundlæggende galt med deres forhold.
Og så kan jeg ikke se at TS nogen steder skriver at det er for hyggens skyld, at hun vil have sin mor med.