min mand vil ikke have min mor med, til fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Hej alle. 

Sagen er den at jeg står med termin lige om lidt. Min mor og mand var med mig til min første fødsel og det var bare så dejligt at have støtte i dem begge to og føle en enorm tryghed. 

Allerede dengang vores datter kom til verden, sagde min mand:

det har intet med din mor at gøre, for synes hun var en god støtte osv. Men jeg kunne så godt tænke mig at have denne oplevelse med dig alene næste gang. Jeg sagde ja ja og har ikke tænkt over det siden. 

Jeg har vendt det for min mor at jeg bestemt regner med at hun skal med igen, men at min mand ikke er sikker. 

Igår havde vi så snakken min mand og jeg, hvor jeg sagde hvad det betød for mig, at have dem begge to ved min side, og min mand var paf. Han troede virkelig vi havde en aftale, så han blev godt nok noget skuffet. Og sagde derefter at jeg måtte vælge mellem ham eller hans mor. 

Kan han tillade sig det? Og hvad ville i have gjort? Jeg har lyst til bare at sige okay til min mand, men er så bange for at skuffe min mor og når jeg nu er tryg ved, at hun også er ved min side. 

Hvad ville i have gjort?? 

Jeg kn godt forstå din mand.

det her er det største i jeres liv og i hat allerede en gang delt denne oplevelse med din mor. Jeg synes bestemt i denne gang skal have dette her for jer selv. Og er sikker på din mor også godt kan forstå det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2015

Carina:-)

Sedigfor skriver:

Der må jeg gå mod de andre. Det er dig der skal føde så det os dig der skal bestemme hvem der skal med. Det jo dig der skal føle dig tryk ved det hele (: 

min mor gad godt med men det sagde jeg faktisk ik rigtig noget til men hun kom ikke med men kom så tre timer senere (: 

Så fars mening er fudlstændig ligegyldig?

Anmeld Citér

27. september 2015

Carina:-)

Jeg synes du skal lytte til din mands ønske Det er jeres fælles barn og må indrømme at jeg forstår slet ikke at man vil have andre end sin mand ( og personalet) med til noget så privat og intimt en fødsel er.

Det er kun hvis min mand er forhindret at jeg ville overveje at andre skal se mit underliv .

Anmeld Citér

27. september 2015

SandraXOXO

Det er dig der skal føde og dig der skal føle dig 110% i de bedste hænder. Synes din mand er en kende egoistisk at sige du skal vælge mellem ham og din mor?! Jeg kunne ha taget et helt fodboldt hold af familie med og min mand ville bare ha støttet mig. Det er en kæmpe oplevelse, men det er en meget hård oplevelse, var det ihvertfald for mig. Hvad der ville ha hjulpet mig bedst igennem det, ville min mand bare støtte, en fødsel, sorry to say, drejer sig ikke om far, men om mor og baby. Din krop dit valg. Du ville jo heller aldrig forlange at du var den eneste på hospitalet hvis din mand skulle igennem en stor operation. 

Anmeld Citér

27. september 2015

Sedigfor

Carina:-) skriver:

Så fars mening er fudlstændig ligegyldig?

Self ik men det er hovedsaglig kvinden der skal væte tryk, da det er kvinden der skal føde. 

Anmeld Citér

27. september 2015

loop

Anonym skriver:

Hej alle. 

Sagen er den at jeg står med termin lige om lidt. Min mor og mand var med mig til min første fødsel og det var bare så dejligt at have støtte i dem begge to og føle en enorm tryghed. 

Allerede dengang vores datter kom til verden, sagde min mand:

det har intet med din mor at gøre, for synes hun var en god støtte osv. Men jeg kunne så godt tænke mig at have denne oplevelse med dig alene næste gang. Jeg sagde ja ja og har ikke tænkt over det siden. 

Jeg har vendt det for min mor at jeg bestemt regner med at hun skal med igen, men at min mand ikke er sikker. 

Igår havde vi så snakken min mand og jeg, hvor jeg sagde hvad det betød for mig, at have dem begge to ved min side, og min mand var paf. Han troede virkelig vi havde en aftale, så han blev godt nok noget skuffet. Og sagde derefter at jeg måtte vælge mellem ham eller hans mor. 

Kan han tillade sig det? Og hvad ville i have gjort? Jeg har lyst til bare at sige okay til min mand, men er så bange for at skuffe min mor og når jeg nu er tryg ved, at hun også er ved min side. 

Hvad ville i have gjort?? 

Jeg synes, at du skal tage din mor med, hvis du har brug for at have hende med som støtte, og du syntes hun var en god støtte sidste gang.

Du skriver: "min mand er allerede skuffet, og jeg er bange for, at skuffe min mor.." Hvad mener du med det? For jeg synes, som skrevet øverst, at din mor skal med, hvis du har brug for det, men hun skal ikke med, hvis det kun er fordi du er bange for at skuffe hende, ved at sige nej. -For det er jo ikke værre, at hun bliver skuffet, end at din mand allerede er det.

Jeg håber, at du og din mand kan nå til enighed, men i sidste ende er det din beslutning, og jeg forstår godt, at du gerne vil have din mor med.

Anmeld Citér

27. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg vil sige, du skal lytte til din mand. Det kan godt være det er dig, som skal føde, men din mand skal også være der. Det er jo en stor ting at blive forældre. Hun kan jo komme bagefter? 

Jeg ville også gerne have min mor med men sådan blev det ikke. Ikke pga. Min mand men pga. Hastigheden på fødslen. Egentlig er jeg glad for min mor ikke var med fordi det var så en stor ting. Min svigermor var der 10 min efter men det var rart at have det første for sig selv. Kan din mor ikke gøre det samme? 

Hvis det er fordi du VIRKELIG er utryg ved hun ikke er der, så synes jeg selvf. At du skal nævne det for din mand og få snakket om det. 

Anmeld Citér

27. september 2015

Sprit25

SandraXOXO skriver:

Det er dig der skal føde og dig der skal føle dig 110% i de bedste hænder. Synes din mand er en kende egoistisk at sige du skal vælge mellem ham og din mor?! Jeg kunne ha taget et helt fodboldt hold af familie med og min mand ville bare ha støttet mig. Det er en kæmpe oplevelse, men det er en meget hård oplevelse, var det ihvertfald for mig. Hvad der ville ha hjulpet mig bedst igennem det, ville min mand bare støtte, en fødsel, sorry to say, drejer sig ikke om far, men om mor og baby. Din krop dit valg. Du ville jo heller aldrig forlange at du var den eneste på hospitalet hvis din mand skulle igennem en stor operation. 

Så at far er utryg er ligemeget? At faren har et ønske om at dele den her oplevelse med mor er ligegyldig? Han er bare en biting?

Anmeld Citér

27. september 2015

SandraXOXO

Sprit25 skriver:

Så at far er utryg er ligemeget? At faren har et ønske om at dele den her oplevelse med mor er ligegyldig? Han er bare en biting?

Nej? Nu ved jeg ikk om du har født. Men det er moren der føder, har smerterne og går igennem det alene. Far (og andre) står på sidelinjen og støtter og kan ikke lige ta over når mor har brug for en pause. Og hvis den fødende kvinde har brug for mere end en støtte, så nytter det ikke at dem der skal støtte hende skaber sig og kræver at være den eneste. 

Anmeld Citér

27. september 2015

MysteriousAngel

SandraXOXO skriver:

Altså hvis min mand bad mig om at ingen andre kom på stuen når han skulle vågne efter en stor operation ville jeg da respektere dette, forstår slet ikke dine bevæggrunde.

Man er 2 om at få et barn. Selvom det er kvinden der bærer barnet er manden da den der tager det store slæb udover. Jeg kan da huske i en periode at min mand måtte lave mad for bare tanken om kød fik mig til at kaste op.

Det var ham der hentede og bragte hvis min nat havde været slem.Ham der hentede slik kl 23 om natten hvis jeg virkelig gerne ville have det. 

Det er ham der støtter dig når du føder og trøster, snakker med læger og andet personale når du vrider dig af smerte. Ham der siger du er supergod, at du nok skal klare den osv.

Selvfølgelig har han da også noget at skulle have sagt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.