Ingen ferie igen igen :( :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2014

lineog4

Saphiira skriver:

OK! JEG prøvede at at komme med et andet forslag...

men der jeg stod af, er hvor man giver regeringen skylden for det

JO, jeg har prøvet at være skuffet....

Men der er faktisk NOGLE herinde, som prøver at komme med alternativer....

og jeg forstår godt TS frustation, hvis du læser mit indlæg

Så ikke om du hjalp - men så bare en masse andre ikke gjorde  Prøvede også selv at komme med forslag, men læste bare en del der mere debatterede om sommerhus nu er godt eller ej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Christine

lineog4 skriver:

Så ikke om du hjalp - men så bare en masse andre ikke gjorde  Prøvede også selv at komme med forslag, men læste bare en del der mere debatterede om sommerhus nu er godt eller ej

Jeg hjalp ikke  Men det har jeg dog heller ikke påstået. Jeg kan heller ikke hjælpe og jeg synes ikke ts har et problem sådan set. Det er da øv - meeeen... 

Og så synes jeg det er tarveligt at påstå at små børn SKAL til udlandet for at have en god ferie. Hvilket var hvad jeg reagerede på.

Anmeld

30. september 2014

Tvebakken

Lige først - jeg forstår til fulde, at det er mega træls det med, at man har drømt om ferie, og så kan det ikke blive til noget alligevel - og jeg forstår bestemt også, at det bare ikke er det samme med et sommerhus i dk, som en tur sydpå.

Det jeg IKKE forstår er, at man altid skal brokke sig over lærernes arbejdstid, ferieplaner osv. 

Jeg kender mange, der ikke er lærere, som ikke frit kan vælge ferie (bl.a. mig selv)- og  vi skal være glade hvis vi overhovedet kan få ferie sammen - og 3 uger i skolernes ferie... Kan ikke huske, om det nogensinde er lykkedes før i år, hvor vi begge har barsel.

så - surt og møgtræls, at det ikke slår til og forstår fuldt ud, at man har brug for at brokke sig - men forstår ikke mentaliteten med altid at klage over lærernes forhold og regeringen..

Håber I finder en løsning/alternativ, eller kan tage af sted på et andet tidspunkt på jeres drømmeferie.

Anmeld

30. september 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tvebakken skriver:

Lige først - jeg forstår til fulde, at det er mega træls det med, at man har drømt om ferie, og så kan det ikke blive til noget alligevel - og jeg forstår bestemt også, at det bare ikke er det samme med et sommerhus i dk, som en tur sydpå.

Det jeg IKKE forstår er, at man altid skal brokke sig over lærernes arbejdstid, ferieplaner osv. 

Jeg kender mange, der ikke er lærere, som ikke frit kan vælge ferie (bl.a. mig selv)- og  vi skal være glade hvis vi overhovedet kan få ferie sammen - og 3 uger i skolernes ferie... Kan ikke huske, om det nogensinde er lykkedes før i år, hvor vi begge har barsel.

så - surt og møgtræls, at det ikke slår til og forstår fuldt ud, at man har brug for at brokke sig - men forstår ikke mentaliteten med altid at klage over lærernes forhold og regeringen..

Håber I finder en løsning/alternativ, eller kan tage af sted på et andet tidspunkt på jeres drømmeferie.

Politikerne er tromlet hen over en faggruppe og har gennemført en LOV om arbejdstid med det tilbagevendende argument, at den skulle normaliseres - have det som ALLE andre lønmodtagere - og det viser sig så, at normaliseringen IKKE gælder muligheden for overhovedet at afholde 6. ferieuge eller lægge de øvrige ferieuger på selvvalgte tidspunkter eller blot snuppe én eneste ferieuge på et tidspunkt, man selv har ønsket. 

Det er retorikken omkring "normalisering" versus virkeligheden, som skuffer og harmer - og jeg ved ikke noget om, hvorvidt TS "altid skal brokke sig" over arbejdstid og ferieplaner, men dette er altså en ny situation, hvor lærerne er blevet stillet noget i udsigt, som ikke holder vand, når det på ét eneste område kunne være til lærernes fordel. 

Det er oplevelsen af, at lærerne INGEN indflydelse har haft på loven om arbejdstid og oveni dette fortsat skal give, når det er til arbejdsgiverens fordel - på lejrskoler forventer man også fortsat, at lærerne er til rådighed 24 timer i døgnet, men kun aflønnes for 14. Når man så fortsat betaler af på den månedsløn, der forsvandt i april sidste år, og skal søge dagpenge to dage i efterårsferien, fordi lockouten betød, der ikke blev sparet ferie nok op - så er skuffelse og vrede en naturlig reaktion. 

Anmeld

30. september 2014

TNBC

Ariel skriver:

Nu er det jo ganske nyt at regering har fastlagt alle feriedage for lære, så nej det vidste TS nok ikke da hun blev udd.

TS, jeg føler virkelig med jer, håber I finder et andet tidspunkt til at komme afsted til sydens sol

et kæmpe kram til dig 

Men er det ikke logik at de har ferie sammentidig med børnene?

Lærerne har da altid haft "ferie" i hvert fald i sommerferien. Men det bør næsten tænke sig til, synes jeg. At når skolerne jo er lukket, har de ferie, sådan da.

Vidste sku ikke at det kun var lavet for nyligt? Jeg mener da at min far havde fri når vi havde. Han var lærer, men det er 16år siden han stoppede.

Anmeld

30. september 2014

L-Lotte

6800 skriver:

Det kan godt være du synes det er ligegyldigt om man er syd på eller i et sommerhus, men når man som 30 årig kun har været syd på 2 gange og de resterende 28 år enten ikke har været på ferie eller det har været et sommerhus, som var ved at falde fra hinanden. og man har sparet sammen til denne ferie i 1½ år, lagt alt til side, som man overhovedet kunne.....Så synes jeg ikke det er ligegyldigt.

Jeg er 41 år og har været sydpå 4 gange og kun fløjet 2 gange og det er mere end 17 år siden sidst. Vores store unger vil gerne prøve at flyve og komme sydpå men vi prioritere skiferien så sommerferien er i sommerhus hvor vi oplever og lærer en masse.

Anmeld

30. september 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Forskellen er bare lærere er blevet normaliseret på alle andre punkter....

Vidste ikke at der var lavet nye regler med det.. Har ikke fulgt med i det. Troede at det altid har været, at lærerne havde "ferie" når skolerne jo var lukket. Fair nok.

Men jeg synes stadigvæk ikke at man kan brokke sig over det, for det er jo ikke regeringens skyld at de ikke har pengene. De har bare lagt feriedagene, hvordan det passer ind i skoleåret.

Lærere kan jo ikke bare få feriedage midt inde i skoleåret, fordi det passer bedre med rejsepriserne.
Man kan selvfølgelig søge om at få fridage, men det kan jo ikke være sådan hvert år.

Så er det jo familierne selv, der skal have styr på det.

Men ja det er pisse surt at ens drømmerejse ikke vil lykkedes, men det er ikke regeringens skyld.

Anmeld

30. september 2014

Tvebakken

Mor og meget mere skriver:

Politikerne er tromlet hen over en faggruppe og har gennemført en LOV om arbejdstid med det tilbagevendende argument, at den skulle normaliseres - have det som ALLE andre lønmodtagere - og det viser sig så, at normaliseringen IKKE gælder muligheden for overhovedet at afholde 6. ferieuge eller lægge de øvrige ferieuger på selvvalgte tidspunkter eller blot snuppe én eneste ferieuge på et tidspunkt, man selv har ønsket. 

Det er retorikken omkring "normalisering" versus virkeligheden, som skuffer og harmer - og jeg ved ikke noget om, hvorvidt TS "altid skal brokke sig" over arbejdstid og ferieplaner, men dette er altså en ny situation, hvor lærerne er blevet stillet noget i udsigt, som ikke holder vand, når det på ét eneste område kunne være til lærernes fordel. 

Det er oplevelsen af, at lærerne INGEN indflydelse har haft på loven om arbejdstid og oveni dette fortsat skal give, når det er til arbejdsgiverens fordel - på lejrskoler forventer man også fortsat, at lærerne er til rådighed 24 timer i døgnet, men kun aflønnes for 14. Når man så fortsat betaler af på den månedsløn, der forsvandt i april sidste år, og skal søge dagpenge to dage i efterårsferien, fordi lockouten betød, der ikke blev sparet ferie nok op - så er skuffelse og vrede en naturlig reaktion. 

Jeg kan godt forstå skuffelse og vrede, og jeg kan godt forstå, at man føler sig kørt over. 

Det jeg ikke forstår er, at man (og nej, jeg har ingen anelse om, om ts er en 'man' eller om du er, det er blot en generalisering af 'rigtig mange lærere') ikke kan komme videre. Rigtig, rigtig mange gange hører man om, hvor ringe lærerne har det, hvor ringe arbejdstidsregler og arbejdsforhold er blevet - og ja, vi kan hurtigt blive enige om, at de er blevet ringere end de var - men så må jeg så også sige, at jeg synes de før var ualmindeligt fordelagtige. Både jeg og min mand er privatansatte og må sige, vi er ikke så heldigt stillet. Og min mand er ALTID kun lønnet for 15 ud af de 24 timer han skal være på arbejde.

Men nu er det et faktum. Så må man ligesom prøve at få det bedste ud af det. Det er vel halvandet år siden, det blev vedtaget - man har haft tid og rum til at komme af med de frustrationer, det selvfølgelig har skabt. Men når nu det er et faktum, så må man ligesom komme videre. Og det er det, jeg ikke forstår. 

I øvrigt havde min ene datters klasselærer ferie i en uge kort efter skoleårets start (og ja, dette skoleår, så efter reformen), så det er åbenbart ikke en entydig lov?! 

Det er selvfølgelig ikke det, denne tråd skal handle om, og jeg undskylder hvis jeg er trådt udenfor emnet, men jeg har bare efterhånden lidt svært med den meget standhaftige modstand. Jeg beklager afstikkeren i forhold til emnet frustration om manglende ferie. 

Anmeld

30. september 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

Men er det ikke logik at de har ferie sammentidig med børnene?

Lærerne har da altid haft "ferie" i hvert fald i sommerferien. Men det bør næsten tænke sig til, synes jeg. At når skolerne jo er lukket, har de ferie, sådan da.

Vidste sku ikke at det kun var lavet for nyligt? Jeg mener da at min far havde fri når vi havde. Han var lærer, men det er 16år siden han stoppede.

Nu er der jo sket ret meget nyt med den ny arbejdstidslovs indførelse. Lærerne har altid haft tvungen afspadsering i de af elevernes ferieuger, som lå ud over lærernes egne fem ferieuger, men det nye er jo netop den såkaldte "normalisering", hvor lærerne skal "arbejde som alle andre". 

Det vil så i praksis sige 41 timer om ugen - fortsat tvungen afspadsering i førnævnte uger - og fortsat ingen mulighed for at afholde 6. ferieuge. 

Det virker ikke logisk, når "løftet" var fuld normalisering. 

Anmeld

30. september 2014

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Nu er der jo sket ret meget nyt med den ny arbejdstidslovs indførelse. Lærerne har altid haft tvungen afspadsering i de af elevernes ferieuger, som lå ud over lærernes egne fem ferieuger, men det nye er jo netop den såkaldte "normalisering", hvor lærerne skal "arbejde som alle andre". 

Det vil så i praksis sige 41 timer om ugen - fortsat tvungen afspadsering i førnævnte uger - og fortsat ingen mulighed for at afholde 6. ferieuge. 

Det virker ikke logisk, når "løftet" var fuld normalisering. 

Jeg kender ikke til det.

Men det er hvad jeg kan huske fra da jeg var barn.

Jeg aner intet om skolerne, udover at de er på begyndt det der med 8-16.

Jeg aner ikke hvor længe de har arbejdet før det, hvor meget der har ændret sig. Hvorfor meget ferie de havde?

Jeg kan bare huske at jeg har hørt at nogen synes det var skønt at være lærer, fordi man havde fri når ens børn havde.

Så jeg forstår nada af det.. Sorry. Men man lærer.

Men at man som lærer jo er nød til at have ferie når skolerne er lukket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.