Ingen ferie igen igen :( :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej, men hvordan kan det være regeringens skyld?

Og det er da heller ikke sundt at hive barnet ud hele tiden, fordi forældrene vil sydpå.

Ja, det er pisse surt at man kun har ferie i højtiden, men sådan har det vel været for mange i mange år, at det var der deres ferie lå. men hvis man ikke har råd til at bruge 10.00 på flybilletter, må man jo finde på en anden løsning. Man kan kører i bil til Italien eller Spanien, det er jo også de varme lande.

Men man behøver heller ikke at bruge flere 1000 på ferie HVERT år...

Og vi kan jo ikke alle have ferie på samme tid.

Men det er da lettere at lærere har ferie, når deres elever har.

Om de har børn eller ej, er vel lige meget, de skal jo bare have deres ferie, og så har regeringen lagt det sådan her, fordi det passer bedste med skoleåret.

Jeg er på ferie nu, før hele min familie har ferie, fordi sådan passede det bedst med min arbejdsgiver, og ja det er pisse surt at de er i skole/arbejde, men der er jo ikke noget jeg kan gøre ved det.

Der er ingen som taler om hele tiden - det er vidst at overdrive lidt 

Ikke sundt at hive barnet ud en uge om året - det er vidst også en overdrivelse

Ja det har været sådan i mange år, men som lineog4 samt mor og meget mere beskrev, så blev de jo lovet noget andet.

Ja ts kunne bare spare mere op og komme sydpå, men det kunne hendes budget ikke klare og så er det da sur røv man ikke kan komme afsted udenfor højsæson. 

Nej du kan ikke gøre noge ved det og det kan ts heller ikke, men derfor er det vel tilladt at synes at det er noget sur røv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

TNBC

mor:) skriver:

Der er ingen som taler om hele tiden - det er vidst at overdrive lidt 

Ikke sundt at hive barnet ud en uge om året - det er vidst også en overdrivelse

Ja det har været sådan i mange år, men som lineog4 samt mor og meget mere beskrev, så blev de jo lovet noget andet.

Ja ts kunne bare spare mere op og komme sydpå, men det kunne hendes budget ikke klare og så er det da sur røv man ikke kan komme afsted udenfor højsæson. 

Nej du kan ikke gøre noge ved det og det kan ts heller ikke, men derfor er det vel tilladt at synes at det er noget sur røv 

Jeg kan tro at der er nogen der kunne finde på at gøre det hvert år, hvis de har pengene til det.

Nu tænker jeg ikke på en uge om året.

Men det er bare for at give eksempler.

Ja, det er pisseirriterende, men det er mere det at hun giver regeringen skylden, ja det er deres skyld med feriedagene, og det er ikke fair at de er blevet lovet en ting, og får noget andet, men det kan ikke være regeringens skyld, at hun ikke kan komme sydpå med familien.  

Anmeld

1. oktober 2014

Kløver

Jupiter skriver:

Ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg bliver simpelthen nødt til at kommentere det her:

Hold da op hvor er det ligegyldigt om man holder ferie sydpå eller i et sommerhus i Danmark!!!

Det handler da om hvem man er sammen med, og at man hygger sig og har det sjovt! 

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge 12.000,- på en rejse sydpå. Så ville jeg hellere besøge samtlige forlystelsesparker i Danmark for samme beløb.

Men ja okay, vi er selvfølgelig forskellige, og jeg dømmer ikke dem der gerne vil rejse - det vil de fleste vist nok trods alt 

Det var bare den nedværdigende tale om et sommerhus der provokerede mig. Langt fra alle har råd til at rejse sydpå hvert år, og det gør dem på ingen måde til dårlige familier som ikke kan give deres børn ordentlige og gode ferier!

Og til sidst - undskyld min hårde tone! På skrift forekommer alting bare værre, og jeg tager derfor mine forbehold med det samme! Jeg dømmer ingen, forsvarer kun min egen opfattelse af en god sommerferie 

Må være enig her

for 8000 kan man godt komme en uge i et pænt sommerhus, og få en masse sjov. Hvor man er tror jeg ikke betyder det største, men også som jupiter skriver, hvem man er sammen med. Og også hvad man laver og indstillingen til ferie . Man kan sagtens have den fedeste ferie herhjemme med masser af sjov og oplevelser 

men forstår godt frustrationen når du (ts) gerne vil ud at rejse

Anmeld

1. oktober 2014

Yurie skriver:

Jeg kan tro at der er nogen der kunne finde på at gøre det hvert år, hvis de har pengene til det.

Nu tænker jeg ikke på en uge om året.

Men det er bare for at give eksempler.

Ja, det er pisseirriterende, men det er mere det at hun giver regeringen skylden, ja det er deres skyld med feriedagene, og det er ikke fair at de er blevet lovet en ting, og får noget andet, men det kan ikke være regeringens skyld, at hun ikke kan komme sydpå med familien.  

Og hvad så hvis man gør det hvert år - sålænge børnene ikke kommer bagud fagligt, er det vel ikke så galt. 

Mem hvis hun ikke var TVUNGET til at ligge hendes ferie i højsæsonen så kunne hun jo netop godt komme sydpå med det beløb, så mon ikke det er det hun synes er pisse frustrerende lige nu?

Anmeld

1. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Og hvad så hvis man gør det hvert år - sålænge børnene ikke kommer bagud fagligt, er det vel ikke så galt. 

Mem hvis hun ikke var TVUNGET til at ligge hendes ferie i højsæsonen så kunne hun jo netop godt komme sydpå med det beløb, så mon ikke det er det hun synes er pisse frustrerende lige nu?

Man kunne også vente til næste år og spare flere penge op  

mulighederne er mange! 

Men ja det er da træls, hvis man regnede med at rejse i år og så må udskyde det :/

Anmeld

1. oktober 2014

TNBC

Jo, men hvis ferierne for lærerene er fastlagt, må hun vel vide hvornår hun har ferie, og vide at hun har ferie i højsæsonen. uge 42.

Og man kan vel køre derned, Spanien eller Italien, eller noget, og så bo på et ikke så dyrt sted... Man skal vel ikke bo på et dyrt hotel med pool..

Anmeld

1. oktober 2014

Ønskebarnet2014

Prøv sunweb.dk

de er billige��

Anmeld

2. oktober 2014

Jo, men hvis ferierne for lærerene er fastlagt, må hun vel vide hvornår hun har ferie, og vide at hun har ferie i højsæsonen. uge 42.

Og man kan vel køre derned, Spanien eller Italien, eller noget, og så bo på et ikke så dyrt sted... Man skal vel ikke bo på et dyrt hotel med pool..

Ja man kan alt muligt andet - men nu udtrykte ts sin frustration over hvad hun ikke kunne. 

Anmeld

2. oktober 2014

mpr

6800 skriver:

fordi jeg er lærer, de vil så gerne normalisere os med alle andre, men de glemmer lige, at give os muligheden for, at komme på ferie uden for de aller dyreste uger

Ikke for at træde dig over tærene, men er det ikke det lod man trækker når man vælger at blive lærer?

Altså på samme måde som børn ikke skal tages ud af skolen for at tage på ferie uden for skolens ferier så skal lærerne vel heller ikke? Så skulle du efterlade x antal klasser med en vikar for dine timer og især med den nye reform så kan jeg slet ikke forstå at det overhovedet ligger i dine tanker, når I nu ikke kan gøres ansvarlige for at give materiale til den stakkels vikar.. Og børn respektere endnu mindre en vikar end deres faste lærer. En skole hvor lærerne kunne tage ferie udenfor skole ferierne ville jeg have det meget skidt med at lade evt. kommende børn gå på..  Så synes faktisk ikke man kan klantre regeringen for at holde et stabilt miljø i skolerne. 

Det er langt fra alle der kan komme på ferie i udlandet og at man kommer det hvert år er en luksus fordi man har mange penge. Hvis i ikke har mange penge at rode rundt med så er det sådan. 

Anmeld

2. oktober 2014

lineog4

mpr skriver:

Ikke for at træde dig over tærene, men er det ikke det lod man trækker når man vælger at blive lærer?

Altså på samme måde som børn ikke skal tages ud af skolen for at tage på ferie uden for skolens ferier så skal lærerne vel heller ikke? Så skulle du efterlade x antal klasser med en vikar for dine timer og især med den nye reform så kan jeg slet ikke forstå at det overhovedet ligger i dine tanker, når I nu ikke kan gøres ansvarlige for at give materiale til den stakkels vikar.. Og børn respektere endnu mindre en vikar end deres faste lærer. En skole hvor lærerne kunne tage ferie udenfor skole ferierne ville jeg have det meget skidt med at lade evt. kommende børn gå på..  Så synes faktisk ikke man kan klantre regeringen for at holde et stabilt miljø i skolerne. 

Det er langt fra alle der kan komme på ferie i udlandet og at man kommer det hvert år er en luksus fordi man har mange penge. Hvis i ikke har mange penge at rode rundt med så er det sådan. 

Lige en korrektion, vi som lærere skal sørme have forberedt alt til planlagt fri, så når der er vikar på de planlagte fridage så er der en udførlig undervisningsplan - så jo det kan sagtens lade sig gøre at en lærer bare en uge om året måtte placere efter ønske. Som det er nu er de 5 uger fastlagt for mig 4 uger i juli og en uge i uge 42, den 6. Ferieuge kan jeg enten få udbetalt eller indregnet i min årsnorm så jeg arbejder en lille smule mindre hver uge - jeg er så så "heldig" at min skole har valgt at placere min årsnorm på 209 dage dvs. Jeg arbejder mere end 37 timer om ugen og så har tvungen afspadsering fx mellem jul og nytår - men jeg har ikke ferie og kan indkaldes fra den ene dag til den anden på alle mine afspadseringsdage dvs. Jeg kan i princippet ikke bestille en ferie, tage i sommerhus osv.

Og jo det giver da mest mening lærere har ferie når eleverne ikke er i skole, men det gav også mest mening der var en fleksibilitet der gjorde at fx lærere kunne arbejde flere timer i spidsbelastningsperioder for jo sådan nogen er der alla når årplaner skal skrives, når man vil lave et stort teaterprojekt, retning af prøver osv osv osv. Så at bruge argumentet, det giver mest mening er hult fot en lærer lige pt - og for ts ville det som menneske give mest mening hun kunne tage sin familie sydpå i uge 43....

jeg har så skolebørn og er glad for jeg stadig har tvungen afspadsering, men det er jo ike sikkert lærere uden skolebørn synes det er særlig fedt, måske ville de hellere "kun" arbejde 37 timer om ugen i normaliseringens navn og kunne placere måske bare en uge om året selv igen i normaliseringens navn. Ts har måske ikke skolebørn men et børnehavebarn og så er det sgu surt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.