Ingen ferie igen igen :( :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2014

FruK

Så vidt jeg ved er der mulighed for sfo/fritidshjem - så muligheden for at ligge ferien på et andet tidspunkt er der trods alt. 

Er ikke med på hvad du mener...?

Det jeg mener er, at os med skolebørn kan jo heller ikke bare tage dem ud af skolen i tide og utide, fordi vi hellere vil rejse udenfor skoleferien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Jeg tror hun tænker på, at man ikke bare kan rejse, fordi de har skole, men at man kun rejser når de har ferie fra skolen.

Der er da også nogen som vælger at tage en uges ferie i skoletiden og beder om lektier til barnet. Altså muligheden er der jo. 

Anmeld

1. oktober 2014

FruK skriver:

Er ikke med på hvad du mener...?

Det jeg mener er, at os med skolebørn kan jo heller ikke bare tage dem ud af skolen i tide og utide, fordi vi hellere vil rejse udenfor skoleferien.

Og det er der nogen der synes er fint - altså muligheden er der jo. 

Anmeld

1. oktober 2014

FruK

mor:) skriver:

Og det er der nogen der synes er fint - altså muligheden er der jo. 

Det er den da. Men hos os er det nu ikke noget man bare kan tage. Det er noget der skal søges om hos skolenlederen, og så kan man - måske - få lov. Det indikerer også at det ikke er noget skolen er voldsomt begejstret for, hvilket jeg godt forstår. 

Anmeld

1. oktober 2014

MorDk

6800 skriver:

Det kan godt være du synes det er ligegyldigt om man er syd på eller i et sommerhus, men når man som 30 årig kun har været syd på 2 gange og de resterende 28 år enten ikke har været på ferie eller det har været et sommerhus, som var ved at falde fra hinanden. og man har sparet sammen til denne ferie i 1½ år, lagt alt til side, som man overhovedet kunne.....Så synes jeg ikke det er ligegyldigt.

Og så er der dem som ALDRIG har været sydpå (snakker ikke om mig selv) men jeg kender mange. De har aldrig haft råd. 

Jeg har ikke været sydpå siden 2011. Da jeg var barn rejste jeg hvert år ... det kan jeg/vi bare ikke mere. Sådan er det. Vi får så mange andre oplevelser. 

Anmeld

1. oktober 2014

TNBC

Der er da også nogen som vælger at tage en uges ferie i skoletiden og beder om lektier til barnet. Altså muligheden er der jo. 

Jaja, hvis man ikke selv kan få ferie når de har. men som lærer, så har man jo. '

Den mulighed har jo alle.

Anmeld

1. oktober 2014

Yurie skriver:

Jaja, hvis man ikke selv kan få ferie når de har. men som lærer, så har man jo. '

Den mulighed har jo alle.

Men en lærer kan ikke tage ferie i skoletiden dvs. at de SKAL holde ferie i højsæsonen hvor det jo ikke er særlig billigt. 

Anmeld

1. oktober 2014

TNBC

Men en lærer kan ikke tage ferie i skoletiden dvs. at de SKAL holde ferie i højsæsonen hvor det jo ikke er særlig billigt. 

Ja, præcis når deres skolebørn har fri, i stedet for at tage dem ud af skole midt i skoleåret. Det var jo ligesom det der var pointen.

Men sådan har det jo været i mange år, og man finder ud af det.

Der er jo mange forældre der ikke kan få fri når deres skolebørn har fri.

Men Ts giver jo regeringen skylden for at de ikke kan komme på ferie, og det er det jo ikke, det er fordi de ikke har fået sparet penge nok sammen.

Regeringen har jo bare lagt feriedagene for læreren, som de mener bedst ind i skoleåret.

Anmeld

1. oktober 2014

Yurie skriver:

Ja, præcis når deres skolebørn har fri, i stedet for at tage dem ud af skole midt i skoleåret. Det var jo ligesom det der var pointen.

Men sådan har det jo været i mange år, og man finder ud af det.

Der er jo mange forældre der ikke kan få fri når deres skolebørn har fri.

Men Ts giver jo regeringen skylden for at de ikke kan komme på ferie, og det er det jo ikke, det er fordi de ikke har fået sparet penge nok sammen.

Regeringen har jo bare lagt feriedagene for læreren, som de mener bedst ind i skoleåret.

Men de fleste andre der ikke har råd til ferie i højsæsonen har jo netop mulighed for at hive barnet ud - det har ts ikke. 

Så kan det godt være hun kan have ferie når børnene også har skoleferie, men jeg kan nu godt forstå hendes frustration. 

Hvad så med alle de lærer som ikke har børn - hvad skal de bruge det at de kan have ferie samtidig med skolebørnene til?

Anmeld

1. oktober 2014

TNBC

Men de fleste andre der ikke har råd til ferie i højsæsonen har jo netop mulighed for at hive barnet ud - det har ts ikke. 

Så kan det godt være hun kan have ferie når børnene også har skoleferie, men jeg kan nu godt forstå hendes frustration. 

Hvad så med alle de lærer som ikke har børn - hvad skal de bruge det at de kan have ferie samtidig med skolebørnene til?

Nej, men hvordan kan det være regeringens skyld?

Og det er da heller ikke sundt at hive barnet ud hele tiden, fordi forældrene vil sydpå.

Ja, det er pisse surt at man kun har ferie i højtiden, men sådan har det vel været for mange i mange år, at det var der deres ferie lå. men hvis man ikke har råd til at bruge 10.00 på flybilletter, må man jo finde på en anden løsning. Man kan kører i bil til Italien eller Spanien, det er jo også de varme lande.

Men man behøver heller ikke at bruge flere 1000 på ferie HVERT år...

Og vi kan jo ikke alle have ferie på samme tid.

Men det er da lettere at lærere har ferie, når deres elever har.

Om de har børn eller ej, er vel lige meget, de skal jo bare have deres ferie, og så har regeringen lagt det sådan her, fordi det passer bedste med skoleåret.

Jeg er på ferie nu, før hele min familie har ferie, fordi sådan passede det bedst med min arbejdsgiver, og ja det er pisse surt at de er i skole/arbejde, men der er jo ikke noget jeg kan gøre ved det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.