mor:) skriver:
Men de fleste andre der ikke har råd til ferie i højsæsonen har jo netop mulighed for at hive barnet ud - det har ts ikke.
Så kan det godt være hun kan have ferie når børnene også har skoleferie, men jeg kan nu godt forstå hendes frustration.
Hvad så med alle de lærer som ikke har børn - hvad skal de bruge det at de kan have ferie samtidig med skolebørnene til?
Nej, men hvordan kan det være regeringens skyld?
Og det er da heller ikke sundt at hive barnet ud hele tiden, fordi forældrene vil sydpå.
Ja, det er pisse surt at man kun har ferie i højtiden, men sådan har det vel været for mange i mange år, at det var der deres ferie lå. men hvis man ikke har råd til at bruge 10.00 på flybilletter, må man jo finde på en anden løsning. Man kan kører i bil til Italien eller Spanien, det er jo også de varme lande.
Men man behøver heller ikke at bruge flere 1000 på ferie HVERT år...
Og vi kan jo ikke alle have ferie på samme tid.
Men det er da lettere at lærere har ferie, når deres elever har.
Om de har børn eller ej, er vel lige meget, de skal jo bare have deres ferie, og så har regeringen lagt det sådan her, fordi det passer bedste med skoleåret.
Jeg er på ferie nu, før hele min familie har ferie, fordi sådan passede det bedst med min arbejdsgiver, og ja det er pisse surt at de er i skole/arbejde, men der er jo ikke noget jeg kan gøre ved det.