Ingen ferie igen igen :( :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2014

TNBC

Jupiter skriver:

Ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg bliver simpelthen nødt til at kommentere det her:

Hold da op hvor er det ligegyldigt om man holder ferie sydpå eller i et sommerhus i Danmark!!!

Det handler da om hvem man er sammen med, og at man hygger sig og har det sjovt! 

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge 12.000,- på en rejse sydpå. Så ville jeg hellere besøge samtlige forlystelsesparker i Danmark for samme beløb.

Men ja okay, vi er selvfølgelig forskellige, og jeg dømmer ikke dem der gerne vil rejse - det vil de fleste vist nok trods alt 

Det var bare den nedværdigende tale om et sommerhus der provokerede mig. Langt fra alle har råd til at rejse sydpå hvert år, og det gør dem på ingen måde til dårlige familier som ikke kan give deres børn ordentlige og gode ferier!

Og til sidst - undskyld min hårde tone! På skrift forekommer alting bare værre, og jeg tager derfor mine forbehold med det samme! Jeg dømmer ingen, forsvarer kun min egen opfattelse af en god sommerferie 

Jeg var aldrig sydpå som barn, men kom da sted og lærte ting, i stedet for at bare ligge og sole mig eller bade i en pool.

Jeg var sammen med min far og søster og det var det vigtigste for mig... bør familie ikke være vigtigere end hvor man tager hen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Jupiter

6800 skriver:

Det kan godt være du synes det er ligegyldigt om man er syd på eller i et sommerhus, men når man som 30 årig kun har været syd på 2 gange og de resterende 28 år enten ikke har været på ferie eller det har været et sommerhus, som var ved at falde fra hinanden. og man har sparet sammen til denne ferie i 1½ år, lagt alt til side, som man overhovedet kunne.....Så synes jeg ikke det er ligegyldigt.

Det er helt okay at du ikke synes det er lige gyldigt - jeg har forståelse for at mennesker har forskellige ønsker, drømme og prioriteter.

Som jeg skrev, så var det negligeringen af sommerhus-ferien som ramte mig.

For jeg har nemlig heller aldrig været på ferie sydpå i alle mine 28 år, og jeg har heller ikke været i sommerhus mere end måske to-tre gange.

Så i min verden er det ikke afgørende HVOR, men med HVEM og HVORDAN man holder ferie.

Jeg siger ikke at charterferien er "forkert", men bare at sommerhuset kan være nøjagtig lige så "rigtigt".

Så jeg skrev sådan set bare for at sætte tingene i perspektiv, og gøre dig opmærksom på at dit nedladende skriv om sommerhuset ramte mig (og måske andre?).

Anmeld

30. september 2014

Jupiter

Yurie skriver:

Jeg var aldrig sydpå som barn, men kom da sted og lærte ting, i stedet for at bare ligge og sole mig eller bade i en pool.

Jeg var sammen med min far og søster og det var det vigtigste for mig... bør familie ikke være vigtigere end hvor man tager hen?

Jo det er jeg helt og absolut enig med dig i - for mig betyder det ikke noget hvor man er, men hvem man er sammen med! 

Anmeld

30. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan godt forstå din frustation.. 

Vi rejser heller ikke meget her...og vi har ikke engang et barn, men det fordi vi er dårlig til at prioritere det, så det er vores egen skyld...

Jeg forstår dog ikke, hvordan det kan være regeringen skyld?

Udover at du selvf. har ferie, hvor det er dyrest, men det er vel ikke regeringens skyld at I ikke kan skrabe pengene sammen...

Behøver det være sydpå? Hvad med Berlin i en weekend eller sådan noget?  

Anmeld

30. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Kan godt se det ærgelige i, at man ikke lige kan komme på den ferie man drømmer om, når man nu har kæmpet for at spare op.

Men hvordan kan det blive regeringens skyld? - DU har valgt at du vil være lærer - vil DU ikke det mere pga. skolereformen, så find et andet arbejde!

Anmeld

30. september 2014

Nystart

6800 skriver:

Det må da være rart, at have så meget overskud, at man ALTID er glad for det man har, og aldrig ønske sig mere

det er så langt fra den indstilling og måde jeg er som du skriver 

Men jeg er bare ikke utaknemlig over hvad jeg har/får eller skyder skylden fra mig... på regeringen 

jeg forstår dælme godt man ser frem til noget og trænger til at komme væk, for sådan har jeg det dælme os selv.. men der er jo en grund til man står i en situation.. du har altså selv valgt at få børn mm... og til orintering så har jeg heller aldrig været syd på, for det har der ALDRIG været råd til...

Anmeld

30. september 2014

Skouboe

Jeg tænker at det nok mest er skuffelsen der taler lige nu. Prøv at tænke lidt alternativt. Det er ikke nødvendigvis solferie sydpå eller faldefærdigt sommerhus. Desuden betyder efterårsferien ikke noget i fx tyskland, så hvis I selv booker/kører er uge 42 ikke dyrere end andre.

Hvad med fx en forlænget weekend hertil? Der er masser af overnatningsmuligheder, fx i telt inde i selve vandlandet.

http://www.icamp.dk/tema/campingferie-Tropisk-badeland-syd-for-Berlin/

Det er indenfor køreafstand. Og når I nu er lige i nabolaget, kunne i tage nogle dage i Berlin, der er masser at se på for både børn og voksne.

Anmeld

30. september 2014

TNBC

Jupiter skriver:

Jo det er jeg helt og absolut enig med dig i - for mig betyder det ikke noget hvor man er, men hvem man er sammen med! 

Jo jeg kunne da godt tænke mig at tage til Spanien, men det kommer en dag. Jeg brokker mig ikke over at jeg ikke har pengene til det.

Men det vigtigste for mig, er at jeg er sammen med nogen jeg holder af, når jeg holder ferie. 

Anmeld

30. september 2014

Skouboe

http://www.berlin-guide.dk/index.php/bornetips 

I øjeblikket sparer vi sammen til 3 dage og vandland og 4 dage i Berlin sammen med ungerne

Anmeld

30. september 2014

lineog4

Prøv at se om I kan stykke det sammen selv - booking.com har billige hoteller og så søg billige flybilletter. Kan godt være I er lidt sent ude, men så kan I måske allerede nu planlægge vinterferien syd på med de 8000?

Jeg er selv semi normaliseret lærer og har glemt alt om at komme på charter i vores ferier, det er enten kør selv eller forsøge at sætte ferien sammen selv...

Held og lykke og drop sommerhuset for denne gang (selvom jeg nu elsker sommerhuse...), måske I kender en der kender en så I kan låne for et par dage. Nå ja og en mulighed i fremtiden fx sommerferien er husbytte så sparer I ophold og skal "kun" betale transporten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.