lineog4 skriver:
Ville ellers ikke gå ind i lærerebatten. Men det handler jo ikke om ts rakker en ned (som hun så selv føler hun bliver), men at hun lufter en frustration om at hun på den ene side er normaliseret og på den anden side ikke er fordi hun ikke kan holde ferie uden for de dyre perioder. Og jo lige den det er altså regeringen i og med de gik ind og lavede et lovindgreb.
Hvad man end mener om det lovindgreb, så er faktum at regeringen semi normaliserede lærerne. Det er så ikke regeringen der er skyld i ts "kun" har 8000 kr og nok kan sidde og se den samme ferie koste 8000 i uge 41. Det er heller ikke regeringens skyld ts ikke er rejsevant og måske derfor ikke kan stykke den sammen selv så den ikke bliver så dyr osv osv osv. Men det er nu regeringen der har besluttet at alle ferie dage for lærere er fastlagt
Ja, min far var lærer... Så ved hvordan det er.. men så må man jo planlægge det i de ferier, ligesom alle andre. nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan manden har ferie. men de ved jo hvert år hvornår hun har ferie, så må han jo planlægge sin(prøve) ferie efter det.
men det ved man vel før man bliver lærer, at man har ferie i skoleferierne.. Men hun har vel heller ikke været lærer så længe, synes der stod noget om arbejdsløshed, så det er vellidt nyt for hende.
Ja det er surt at sidde i de dyre ferier, og det forstår jeg godt, men sådan har det jo været i mange år, så folk har jo lært at håndtere det.
Anmeld