Ingen ferie igen igen :( :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2014

lineog4

Jupiter skriver:

Men på en debat-side må man også forvente at de indlæg man laver, giver DEBAT 

Klart, men det var mere fordi nogen skrev det var en hjælp.

ja der giver debat og det må man forvente, men det var nu ikke en hjælp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

lineog4

Yurie skriver:

Det gør vi jo også, du giver jo en anden skylden for at I ikke kan komme på ferie, og vi giver dig andre forslag, så I kan komme på andet ferie end Danmark, som jo er det du gerne vil, men bare at det ikke behøver at være neden i sydens sol.

Undersøg det og se om det ikke er en mulighed for jer.

Du rammer jo nogen med dit problem og det er det de reagere på, ligesom at du reagere på det der bliver skrevet.

Ville ellers ikke gå ind i lærerebatten. Men det handler jo ikke om ts rakker en ned (som hun så selv føler hun bliver), men at hun lufter en frustration om at hun på den ene side er normaliseret og på den anden side ikke er fordi hun ikke kan holde ferie uden for de dyre perioder. Og jo lige den det er altså regeringen i og med de gik ind og lavede et lovindgreb. 

Hvad man end mener om det lovindgreb, så er faktum at regeringen semi normaliserede lærerne. Det er så ikke regeringen der er skyld i ts "kun" har 8000 kr og nok kan sidde og se den samme ferie koste 8000 i uge 41. Det er heller ikke regeringens skyld ts ikke er rejsevant og måske derfor ikke kan stykke den sammen selv så den ikke bliver så dyr osv osv osv. Men det er nu regeringen der har besluttet at alle ferie dage for lærere er fastlagt

Anmeld

30. september 2014

Jupiter

lineog4 skriver:

Klart, men det var mere fordi nogen skrev det var en hjælp.

ja der giver debat og det må man forvente, men det var nu ikke en hjælp...

Ah, point taken  

Nej det er ikke alt sammen hjælp, og måske mest modstand i virkeligheden.

Men så længe det bliver leveret i ordentlige toner (ja, jeg var vist selv skyldig i lidt udråbstegn og sådan), så er det bare noget man må tage med når man debatterer.

Anmeld

30. september 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Ville ellers ikke gå ind i lærerebatten. Men det handler jo ikke om ts rakker en ned (som hun så selv føler hun bliver), men at hun lufter en frustration om at hun på den ene side er normaliseret og på den anden side ikke er fordi hun ikke kan holde ferie uden for de dyre perioder. Og jo lige den det er altså regeringen i og med de gik ind og lavede et lovindgreb. 

Hvad man end mener om det lovindgreb, så er faktum at regeringen semi normaliserede lærerne. Det er så ikke regeringen der er skyld i ts "kun" har 8000 kr og nok kan sidde og se den samme ferie koste 8000 i uge 41. Det er heller ikke regeringens skyld ts ikke er rejsevant og måske derfor ikke kan stykke den sammen selv så den ikke bliver så dyr osv osv osv. Men det er nu regeringen der har besluttet at alle ferie dage for lærere er fastlagt

Ja, min far var lærer... Så ved hvordan det er.. men så må man jo planlægge det i de ferier, ligesom alle andre. nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan manden har ferie. men de ved jo hvert år hvornår hun har ferie, så må han jo planlægge sin(prøve) ferie efter det.

men det ved man vel før man bliver lærer, at man har ferie i skoleferierne.. Men hun har vel heller ikke været lærer så længe, synes der stod noget om arbejdsløshed, så det er vellidt nyt for hende.

Ja det er surt at sidde i de dyre ferier, og det forstår jeg godt, men sådan har det jo været i mange år, så folk har jo lært at håndtere det.

Anmeld

30. september 2014

Klumpe-dumpe

Ja, min far var lærer... Så ved hvordan det er.. men så må man jo planlægge det i de ferier, ligesom alle andre. nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan manden har ferie. men de ved jo hvert år hvornår hun har ferie, så må han jo planlægge sin(prøve) ferie efter det.

men det ved man vel før man bliver lærer, at man har ferie i skoleferierne.. Men hun har vel heller ikke været lærer så længe, synes der stod noget om arbejdsløshed, så det er vellidt nyt for hende.

Ja det er surt at sidde i de dyre ferier, og det forstår jeg godt, men sådan har det jo været i mange år, så folk har jo lært at håndtere det.

Nu er det jo ganske nyt at regering har fastlagt alle feriedage for lære, så nej det vidste TS nok ikke da hun blev udd.

TS, jeg føler virkelig med jer, håber I finder et andet tidspunkt til at komme afsted til sydens sol

et kæmpe kram til dig 

Anmeld

30. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
lineog4 skriver:

Ej må indrømme jeg nu heller ikke synes det handler om hjælp - ts er frustreret, de har sparet, pengene slår ikke til til det som de drømte om. Så kan det da sagtens være ferie handler om at være sammen, handler om indstilling og hvad ved jeg, men drømmen brast og ts er frustreret.

Har I aldrig prøvet at drømmene braste og ja så er alternativet bare lige den dag hvor de braste ikke så fede... En lille ligegyldig ting som kan sammenlignes: I har forelsket jer i de fedeste jeans, endelig fået sparet sammen til dem, kommer ned i butikken og så er de ikke I jeres størrelse. Ekspedienten siger: nå nej men jeg har nogen andre, de er ikke din drøm, men de varmer lige godt.... Nej vel....

Ja sommerhus er skønt, ja ferie er i det hele taget bare skønt, men det gør jo ikke frustrationen over at drømmen brast mindre lige der....

OK! JEG prøvede at at komme med et andet forslag...

men der jeg stod af, er hvor man giver regeringen skylden for det

JO, jeg har prøvet at være skuffet....

Men der er faktisk NOGLE herinde, som prøver at komme med alternativer....

og jeg forstår godt TS frustation, hvis du læser mit indlæg

Anmeld

30. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hov mit indlæg kunne godt lyde surt, det er ikke surt ment...

Anmeld

30. september 2014

Muffinmus

Selvfølgelig er det røv...

øfolk der synes en tur i sommerhus er det samme som en tur til styrket og dejlig varme og strand må selv om det...jeg er enig i der er noget særligt ved en tur sydpå.

jeg får ikke ladet op i uge 42 ved at sidde i blæst og gråvejr, uanset hvem jeg er sammen med. Jeg får ladet op ved at duppe mine tæer i lunt vand, nyde varmen i små shorts og ikke tænke på hverken regntøj eller huer

jeg vil gerne hjælpe jer med at lede efter en ferie, men kan godt se at 8000 kr incl ALT for tre er svært.

Anmeld

30. september 2014

Muffinmus

Hvor gammel er jeres dreng, hvor vil i rejse fra osv?

Anmeld

30. september 2014

lineog4

Yurie skriver:

Forskellen er bare lærere er blevet normaliseret på alle andre punkter....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.