Ingen ferie igen igen :( :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2014

Muffinmus

Som tilføjelse kan jeg så sige at JEG MED GLÆDE TAGER MINE BØRN UD AF SKOLEN for at rejse...

Jeps, korrekt, men GLÆDE.

Og det er heldigvis støttet af skolelederen der synes det er super fedt børnene kommer ud og rejse med forældrene og er der råd til den slags luksus uden for skoleperioderne, så er det det man gør. Færdig slut.

han ser det som en fed mulighed for børnene at se nye lande, opleve andre kulturer samtidigt med at børnene nyder at være sammen med forældrene.

så, vi har næsten lige været en uge på solferie i Kroatien, og skal vi afsted gen i maj, lige før skoleferien, for at have råd igen, så gør vi det endnu en gang med glæde og med støtte fra skolen

min søn lærer flere nye ting på en uge i udlandet om planter, dyr, mad osv en han gære med totabellen en uge i skolen, så nej, han går ikke glip af noget der ikke kan indhentes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

lineog4

MariaE skriver:

Som tilføjelse kan jeg så sige at JEG MED GLÆDE TAGER MINE BØRN UD AF SKOLEN for at rejse...

Og det er heldigvis støttet af skolelederen der synes det er super fedt børnene kommer ud og rejse med forældrene og er der råd til den slags luksus uden for skoleperioderne, så er det det man gør. Færdig slut.

han ser det som en fed mulighed for børnene at se nye lande, opleve andre kulturer samtidigt med at børnene nyder at være sammen med forældrene.

så, vi har næsten lige været en uge på solferie i Kroatien, og skal vi afsted gen i maj, lige før skoleferien, for at have råd igen, så gør vi det endnu en gang med glæde og med støtte fra skolen

min søn lærer flere nye ting på en uge i udlandet om planter, dyr, mad osv en han gære med totabellen en uge i skolen, så nej, han går ikke glip af noget der ikke kan indhentes

Jeg er lærer og tog også hvis jeg kunne mine børn ud af skolen også for en rejse - dog ikke flere gange på et år osv.

tog min datter ud af skolen forrige fredag fordi vi tog til Horsens til børneteaterfestival og ved læring foregår mange flere steder end skolen...

Som lærer kan det dog være en smule trælst hvis der konstant er en væk og jeg ville egentlig ikke opfordre til det grundet gruppen, altså ikke det enkelte barns læring mens gruppens - så møg irriterende når man skal lave juleteater, og tog tager afsted på juleferie ugen fær de andre, eller man skal starte stort emne op efter vinterferien og to tager skituren ugen efter ferien.... Men man lærer alle steder i livet også på ferie....

Anmeld

2. oktober 2014

Kløver

MariaE skriver:

Ikke sikkert jeg bliver populær men jeg synes netop at ved at tage dem planlagt ud giver det en fordel. Man kan forberede lektier og tage dem med, jeg vil sige at de mister meget mere når de ligger syge 1 uge hjemme med influenza og bagefter skal tilbage og indhente alt det tabte 

personligt er vi mere til sommerhus, men selv herhjemme kan børnene lære meget på en ferie  

har man råd, mulighed og overskud synes jeg det er fint, man kan vel se det som en slags hjemme undervisning

Anmeld

2. oktober 2014

Mum33

6800 skriver:

fordi jeg er lærer, de vil så gerne normalisere os med alle andre, men de glemmer lige, at give os muligheden for, at komme på ferie uden for de aller dyreste uger

Vi har da fået mulighed for at afholde 6. Ferieuge efter reformen så jeg har ferie i uge 44

hvad er der galt med sommerhus? Det vigtigste er vel, at I er sammen? 

Anmeld

2. oktober 2014

Mum33

MariaE skriver:

Vil give dig 100% ret. Selvfølgelig skal man gøre det hvis man har muligheden. Vi har dog fået indført på vores skole, at forældrene skriver under på, at de selv står for den manglende del af undervisningen, hvilket kan være svært for mange i udskolingen. 

Jeg gør det dog klar overfor mine forældre, at jeg ikke laver lange lister med lektier, kopiere forud, osv. når de skal på ferie. Jeg vil ikke have ekstra arbejde, fordi andre vælger at holde ferie. 

Anmeld

2. oktober 2014

FruJacobsen

Abemor skriver:

Vi har da fået mulighed for at afholde 6. Ferieuge efter reformen så jeg har ferie i uge 44

hvad er der galt med sommerhus? Det vigtigste er vel, at I er sammen? 

Her kan vi også afholde 6. ferieuge, så det er da underligt, at der er nogle skoler, der ikke kan?

Anmeld

2. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FruJacobsen skriver:

Her kan vi også afholde 6. ferieuge, så det er da underligt, at der er nogle skoler, der ikke kan?

Det har da altid været vidt forskelligt fra skole til skole, og med lov 409's udvidede ledelsesret til den enkelte skoleleder er der jo kun blevet større forskel på lærernes muligheder og rettigheder fra sted til sted. Se blot de faglige debatter - det, der er en selvfølge på én skole er utænkeligt på en anden. 

Anmeld

3. oktober 2014

FruJacobsen

Mor og meget mere skriver:

Det har da altid været vidt forskelligt fra skole til skole, og med lov 409's udvidede ledelsesret til den enkelte skoleleder er der jo kun blevet større forskel på lærernes muligheder og rettigheder fra sted til sted. Se blot de faglige debatter - det, der er en selvfølge på én skole er utænkeligt på en anden. 

Ærgerligt, at nogle skoler har dårlige ledere....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.