Ingen ferie igen igen :( :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2014

TNBC

6800 skriver:

For at gøre en lang historie kort, har vores økonomi været lort de sidste 5-6 pga arbejdsløshed ved mig, barsel osv. Vi har ikke været syd på siden 2008, og vi troede virkelig vi kunne komme det i år, men vi man max skrabe 8000 sammen, men det er ikke nok til 2 voksne og 1 barn i uge 42....det er minimum 12000 inkl mad, og der skal jo også lidt lommepenge med. Ihhh hvor er jeg bare træt af det, vi havde sådan glædet os. Nu kan vi endnu engang kun give vores datter en forlænget weekend i et lorte sommerhus eller lign. hun snakker konstant om hendes veninder der skal ud og rejse.... hip hurra for vores lorte regering, som gerne vil normalisere os lærer, men ikke lige vores ferie....vi kan stadig ikke få ferie uden for skoleferien....

Det er vel ikke regeringens skyld at du har valgt at blive lærer.

Men hvorfor skal det være sydpå? Skal man flyve derned??(hvis det er muligt ikke at flyve), skal man bo et dyrt sted med morgenmad, eller kan man finde et billigt sted og spise morgenmad et andet sted?

Hvad men en hyggelig tur til en dejlig by, se og oplev ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Christine

Jupiter skriver:

Det er helt okay at du ikke synes det er lige gyldigt - jeg har forståelse for at mennesker har forskellige ønsker, drømme og prioriteter.

Som jeg skrev, så var det negligeringen af sommerhus-ferien som ramte mig.

For jeg har nemlig heller aldrig været på ferie sydpå i alle mine 28 år, og jeg har heller ikke været i sommerhus mere end måske to-tre gange.

Så i min verden er det ikke afgørende HVOR, men med HVEM og HVORDAN man holder ferie.

Jeg siger ikke at charterferien er "forkert", men bare at sommerhuset kan være nøjagtig lige så "rigtigt".

Så jeg skrev sådan set bare for at sætte tingene i perspektiv, og gøre dig opmærksom på at dit nedladende skriv om sommerhuset ramte mig (og måske andre?).

Det rammer i hvert fald også mig. Jeg er da den ondeste lortemor overfor mine børn, som aldrig har været udenfor Dk's grænser og som heller ikke kommer det foreløbig 

Ferie handler om indstilling, uanset hvor man er. Og det er bestemt ikke for barnets skyld at man skal være ked af hvor man holder ferie - er helt overbevist om at man kan give sit barn en dejlig (og evt. billig) ferie i Danmark.

Ville bare lige sige at jeg er enig med dig Jupiter 

Anmeld

30. september 2014

TNBC

Christine skriver:

Det rammer i hvert fald også mig. Jeg er da den ondeste lortemor overfor mine børn, som aldrig har været udenfor Dk's grænser og som heller ikke kommer det foreløbig 

Ferie handler om indstilling, uanset hvor man er. Og det er bestemt ikke for barnets skyld at man skal være ked af hvor man holder ferie - er helt overbevist om at man kan give sit barn en dejlig (og evt. billig) ferie i Danmark.

Ja og børn er da ligeglade hvor de er henne, om det er et sted i Danmark eller syden? De ved jo ikke hvad syden er på den måde som vi gør, så de savner det jo ikke eller ønsker som vi gør.

Nu er jeg så heller ikke en der gider at ligge på stranden/ved poolen hele dagen. Jeg ender med at kede mig. Jeg vil hellere ud og se ting, og det behøver ikke at være 30-40grader(alt for varmt).

Så længe børnene er glade og har en sjov ferie, så er det da ligemeget hvor det er. Der er virkelig mange der ikke engang har råd til at tage på ferie i Danmark, men skal finde gratis tilbud for at give deres børn oplevelser hele sommeren. Som ville elske at have et sommerhus.. Så kan man tænke på hvordan de forældre har det..

Anmeld

30. september 2014

6800

Jeg stopper her....nu har jeg holdt en lang pause fra baby.dk pga folk var så onde og rakkede ned på hinanden...det er så ikke blevet bedre....man kan ikke komme ud med sine frustrationer, uden man nærmest bliver slået ihjel...

Anmeld

30. september 2014

Jupiter

Christine skriver:

Tak for din opbakning - jeg er glad for ikke at være den eneste med de værdier 

Og så er jeg glad for at jeg fik formuleret mig, så der i det mindste var et par stykker der fangede mit egentlige budskab 

Anmeld

30. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
6800 skriver:

Jeg stopper her....nu har jeg holdt en lang pause fra baby.dk pga folk var så onde og rakkede ned på hinanden...det er så ikke blevet bedre....man kan ikke komme ud med sine frustrationer, uden man nærmest bliver slået ihjel...

Folk prøver faktisk at hjælpe dig ?

Anmeld

30. september 2014

Jupiter

6800 skriver:

Jeg er ked af hvis du tolker mit (mine) indlæg som et forsøg på at slå dig ihjel - det har aldrig været min intention.

Jeg er klar over at min tone var hård og det undskylder jeg også i mit første indlæg.

Jeg skrev både for at retfærdiggøre, men også for at hjælpe dig til måske at se at din formulering kunne give kampe herinde.

Anyway, så er debatsider måske ikke et sted man skal "skrive som man tænker", for med selv de bedste intentioner kan man hurtigt blive pillet ned.

Jeg vil gerne undskylde hvis jeg er en årsag til at du vil forlade siden igen, og understrege at jeg ikke var efter dig personligt overhovedet.

Anmeld

30. september 2014

lineog4

Saphiira skriver:

Folk prøver faktisk at hjælpe dig ?

Ej må indrømme jeg nu heller ikke synes det handler om hjælp - ts er frustreret, de har sparet, pengene slår ikke til til det som de drømte om. Så kan det da sagtens være ferie handler om at være sammen, handler om indstilling og hvad ved jeg, men drømmen brast og ts er frustreret.

Har I aldrig prøvet at drømmene braste og ja så er alternativet bare lige den dag hvor de braste ikke så fede... En lille ligegyldig ting som kan sammenlignes: I har forelsket jer i de fedeste jeans, endelig fået sparet sammen til dem, kommer ned i butikken og så er de ikke I jeres størrelse. Ekspedienten siger: nå nej men jeg har nogen andre, de er ikke din drøm, men de varmer lige godt.... Nej vel....

Ja sommerhus er skønt, ja ferie er i det hele taget bare skønt, men det gør jo ikke frustrationen over at drømmen brast mindre lige der....

Anmeld

30. september 2014

TNBC

6800 skriver:

Det gør vi jo også, du giver jo en anden skylden for at I ikke kan komme på ferie, og vi giver dig andre forslag, så I kan komme på andet ferie end Danmark, som jo er det du gerne vil, men bare at det ikke behøver at være neden i sydens sol.

Undersøg det og se om det ikke er en mulighed for jer.

Du rammer jo nogen med dit problem og det er det de reagere på, ligesom at du reagere på det der bliver skrevet.

Anmeld

30. september 2014

Jupiter

lineog4 skriver:

Ej må indrømme jeg nu heller ikke synes det handler om hjælp - ts er frustreret, de har sparet, pengene slår ikke til til det som de drømte om. Så kan det da sagtens være ferie handler om at være sammen, handler om indstilling og hvad ved jeg, men drømmen brast og ts er frustreret.

Har I aldrig prøvet at drømmene braste og ja så er alternativet bare lige den dag hvor de braste ikke så fede... En lille ligegyldig ting som kan sammenlignes: I har forelsket jer i de fedeste jeans, endelig fået sparet sammen til dem, kommer ned i butikken og så er de ikke I jeres størrelse. Ekspedienten siger: nå nej men jeg har nogen andre, de er ikke din drøm, men de varmer lige godt.... Nej vel....

Ja sommerhus er skønt, ja ferie er i det hele taget bare skønt, men det gør jo ikke frustrationen over at drømmen brast mindre lige der....

Men på en debat-side må man også forvente at de indlæg man laver, giver DEBAT 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.