Ingen ferie igen igen :( :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.720 visninger
87 svar
217 synes godt om
30. september 2014

6800

For at gøre en lang historie kort, har vores økonomi været lort de sidste 5-6 pga arbejdsløshed ved mig, barsel osv. Vi har ikke været syd på siden 2008, og vi troede virkelig vi kunne komme det i år, men vi man max skrabe 8000 sammen, men det er ikke nok til 2 voksne og 1 barn i uge 42....det er minimum 12000 inkl mad, og der skal jo også lidt lommepenge med. Ihhh hvor er jeg bare træt af det, vi havde sådan glædet os. Nu kan vi endnu engang kun give vores datter en forlænget weekend i et lorte sommerhus eller lign. hun snakker konstant om hendes veninder der skal ud og rejse.... hip hurra for vores lorte regering, som gerne vil normalisere os lærer, men ikke lige vores ferie....vi kan stadig ikke få ferie uden for skoleferien....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Mor til Ella

Træls, men bare i laver noget hyggeligt sammen er det vel det vigtigste

Og kan ikke lige se hvorfor den skal smides i hovedet af regeringen??

Anmeld

30. september 2014

Jupiter

Ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg bliver simpelthen nødt til at kommentere det her:

Hold da op hvor er det ligegyldigt om man holder ferie sydpå eller i et sommerhus i Danmark!!!

Det handler da om hvem man er sammen med, og at man hygger sig og har det sjovt! 

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge 12.000,- på en rejse sydpå. Så ville jeg hellere besøge samtlige forlystelsesparker i Danmark for samme beløb.

Men ja okay, vi er selvfølgelig forskellige, og jeg dømmer ikke dem der gerne vil rejse - det vil de fleste vist nok trods alt 

Det var bare den nedværdigende tale om et sommerhus der provokerede mig. Langt fra alle har råd til at rejse sydpå hvert år, og det gør dem på ingen måde til dårlige familier som ikke kan give deres børn ordentlige og gode ferier!

Og til sidst - undskyld min hårde tone! På skrift forekommer alting bare værre, og jeg tager derfor mine forbehold med det samme! Jeg dømmer ingen, forsvarer kun min egen opfattelse af en god sommerferie 

Anmeld

30. september 2014

6800

Mor til Ella skriver:

Træls, men bare i laver noget hyggeligt sammen er det vel det vigtigste

Og kan ikke lige se hvorfor den skal smides i hovedet af regeringen??

fordi jeg er lærer, de vil så gerne normalisere os med alle andre, men de glemmer lige, at give os muligheden for, at komme på ferie uden for de aller dyreste uger

Anmeld

30. september 2014

Nystart

Ser det VIRKELIG som et luksus problem...

at du har valgt at få børn, og skal på barsel er vist selvvalgt...

bliver ærlig talt lidt harm over man mener det er andres skyld, og at man ser det på den måde mht ferie... nogle har ikke penge til huslejen og du brokker dig over i kun kan tag på weekend tur i sommerhus....

WAUH.....

vær dog glad for det du har og får.....

Anmeld

30. september 2014

BinaMor

Jo det er sku da anderledes med ferie i 30 grader end i halv dansk orkan. men JO det handler jo også om familie og kærlighed of course... men derfor lad da lige damen brokke sig og komme af med hendes frustrationer!

knus til dig. lyder mega skod. håber i finder en løsning. prøv nu alligevel holde øje med afbuds.. man kan være heldig.... gem de 8000 og brug det ikke på et sommerhus.. måske har i så samlet mere til ferien og iogmed du er lærer så har du jo bedre muligheder i sommertiden. hvad med at overveje jul i syden? kan i skrabe sammen til det?

Anmeld

30. september 2014

6800

Jupiter skriver:

Ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg bliver simpelthen nødt til at kommentere det her:

Hold da op hvor er det ligegyldigt om man holder ferie sydpå eller i et sommerhus i Danmark!!!

Det handler da om hvem man er sammen med, og at man hygger sig og har det sjovt! 

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge 12.000,- på en rejse sydpå. Så ville jeg hellere besøge samtlige forlystelsesparker i Danmark for samme beløb.

Men ja okay, vi er selvfølgelig forskellige, og jeg dømmer ikke dem der gerne vil rejse - det vil de fleste vist nok trods alt 

Det var bare den nedværdigende tale om et sommerhus der provokerede mig. Langt fra alle har råd til at rejse sydpå hvert år, og det gør dem på ingen måde til dårlige familier som ikke kan give deres børn ordentlige og gode ferier!

Og til sidst - undskyld min hårde tone! På skrift forekommer alting bare værre, og jeg tager derfor mine forbehold med det samme! Jeg dømmer ingen, forsvarer kun min egen opfattelse af en god sommerferie 

Det kan godt være du synes det er ligegyldigt om man er syd på eller i et sommerhus, men når man som 30 årig kun har været syd på 2 gange og de resterende 28 år enten ikke har været på ferie eller det har været et sommerhus, som var ved at falde fra hinanden. og man har sparet sammen til denne ferie i 1½ år, lagt alt til side, som man overhovedet kunne.....Så synes jeg ikke det er ligegyldigt.

Anmeld

30. september 2014

6800

Nystart skriver:

Ser det VIRKELIG som et luksus problem...

at du har valgt at få børn, og skal på barsel er vist selvvalgt...

bliver ærlig talt lidt harm over man mener det er andres skyld, og at man ser det på den måde mht ferie... nogle har ikke penge til huslejen og du brokker dig over i kun kan tag på weekend tur i sommerhus....

WAUH.....

vær dog glad for det du har og får.....

Det må da være rart, at have så meget overskud, at man ALTID er glad for det man har, og aldrig ønske sig mere

Anmeld

30. september 2014

Noahmor

6800 skriver:

For at gøre en lang historie kort, har vores økonomi været lort de sidste 5-6 pga arbejdsløshed ved mig, barsel osv. Vi har ikke været syd på siden 2008, og vi troede virkelig vi kunne komme det i år, men vi man max skrabe 8000 sammen, men det er ikke nok til 2 voksne og 1 barn i uge 42....det er minimum 12000 inkl mad, og der skal jo også lidt lommepenge med. Ihhh hvor er jeg bare træt af det, vi havde sådan glædet os. Nu kan vi endnu engang kun give vores datter en forlænget weekend i et lorte sommerhus eller lign. hun snakker konstant om hendes veninder der skal ud og rejse.... hip hurra for vores lorte regering, som gerne vil normalisere os lærer, men ikke lige vores ferie....vi kan stadig ikke få ferie uden for skoleferien....

Æv.

har I evt nerver til at vente lidt endnu og så tage en afbudsrejse?

Anmeld

30. september 2014

Mor til Ella

6800 skriver:

fordi jeg er lærer, de vil så gerne normalisere os med alle andre, men de glemmer lige, at give os muligheden for, at komme på ferie uden for de aller dyreste uger

Jah men så har du også mange fordele i forhold til ikke at skulle fonde pasning fordi du ikke kan få ferie i alle  ferie ugerne�� 

fordele og ulemper ved de fleste fag.

gem de 8000 til næste ferie og spar op igen��

der er altså rigtig mange der ikke har mulighed for at rejse hvert år, og heller ikke uden for skolernes ferie��

men dermed ikke sagt at jeg ikke forstår du synes det er træls!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.