tænker du på miljøet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

DLM

N&J skriver:

Det gør jeg skam heller ikke, min far er kok, kan slet ikke undvære mit kød, men jeg forsøger at reducere det, så jeg har 1-2 dage om ugen hvor vi bare spiser mad uden kød.. 

synes jeg lyder meget fornuftigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Christine

DLM skriver:

helt sikkert. bliver selv sur, hvis jeg ser folk smide affald på gaden, specielt når der står en skraldespand lige ved siden af.

Uha ja! Det er simpelthen også så flabet!!
Men jeg håber ikke mine børn bliver sådan. Jeg regner med at de vil evne at kunne se hvorfor det er man bare ikke gør sådan noget. Og hvis ikke, så vil jeg da virkeligt have fejlet som Mor.

Anmeld

30. marts 2011

DLM

N&J skriver:

At producere kød koster en del CO2 i regnskabet, køernes (for at tage et eksempel) prutter  udleder en del metan gasser (faktisk en rigtig stor andel - gider ikke kigge efter i geografibøgerne, men det er meget), så kommer forarbejdningen af selve kødet og derefter transporten, hvis man køber dansk kød har man sparet en lille del i regnskabet, men en kødfri dag om ugen er med i anbefalingerne om at reducere CO2 udslippet.. 

det står her:

En enkelt, kødfri dag hjælper klimaet

Med en kødfri dag om ugen i en familie på fire mennesker reduceres husstandens samlede udledning af CO2 med 172 kilo årligt. Årsagen er, at der sker en udledning på 3,12 kilo CO2 ved fremstillingen af 1 kilo kød, mens produktionen af et 1 kilo grøntsager kun tilfører atmosfæren 0,12 kilo.

http://www.silvan.dk/templates/DT_InfoPage_Narrow____29206.aspx

side 2 her:  http://www.kk.dk/sitecore/content/Subsites/Klima/SubsiteFrontpage/HvadGoerKoebenhavnsKommune/VoresKlima/~/media/7817FF782E324573A460198BC9D00976.ashx

http://www.2100.nu/spar-co2/raad-og-tips/liste/

hold da op lidt har godt nok meget at sige

Anmeld

30. marts 2011

twinny

Christine skriver:

Men jeg håber ikke mine børn bliver sådan. Jeg regner med at de vil evne at kunne se hvorfor det er man bare ikke gør sådan noget. Og hvis ikke, så vil jeg da virkeligt have fejlet som Mor.

enig... så må de få en hehe.

Anmeld

30. marts 2011

N&J

MHK skriver:

Gu er vi så 

Jeg indrømmer da også blankt at da jeg var yngre, tænkte jeg ikke en dytfis på miljøet. Jeg røg, pøsede mig til med parfumede produkter og købte aldrig økologisk.

Jeg er heldigvis blevet mere miljøbevist og tænker ikke mindst på hvad jeg propper både i og på min krop 

det gjorde jeg skam også, tror da heller ikke man kan forvente at alle på 17 år tænker over hvor meget de skader miljøet - men heldigvis bliver vi ældre og mere bevidste med tiden

Anmeld

30. marts 2011

DLM

Christine skriver:

jeg er ret sikker på at dine børn følger dit eksempel når de vokser op med det

Anmeld

30. marts 2011

N&J

DLM skriver:

hold da op lidt har godt nok meget at sige

det er mere end man lige går og tror.. 

Anmeld

30. marts 2011

DLM

N&J skriver:

det er mere end man lige går og tror.. 

ja det må man sige

Anmeld

30. marts 2011

Christine

MHK skriver:

Enig.

Jeg er bare så forbløffet over at man kan være så ligeglad og ligefrem åbenlyst kaste affald i naturen.

Bevares, jeg har sikkert også tabt et stykke papir i ny og næ men jeg kunne da aldrig finde på at tage på skovtur og så bare lade affaldet ligge. I øvrigt gøres der jo meget for at der bliver opstillet skraldespande overalt.

Man kan, åbenbart, ikke stille noget op med dem der sviner miljøet til men man kan jo håbe på at folk bliver klogere!

Ja jeg håber også folk bliver klogere.. MEGET klogere.. bum bum og så lader jeg den bare ligge der.

Stakkels Darwin.

Anmeld

30. marts 2011

DLM

Honnie's Wife:) skriver:

Det er da latterligt at du går så meget amok, over at vi er så forskellige!

Ville du have mere ro i sindet, hvis jeg slukker for vandet, og lader kattene drikke af skålen??

NÆGTER at slukke for vandet når jeg er i bad, har en lorte bruser, så den får lov til at løbe..

har du prøvet at stille skålen ned i vasken? det gjorde jeg da min hun tit drikker vand i vasken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.