tænker du på miljøet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

N&J

MHK skriver:

Jeg er stadig fuldstændig målløs 

Her sidder man med sine økologiske, svanemærkede og parfumefri produkter. Genbruger plastikposer og slukker for vandet når jeg sæber mig ind (bare for at nævne et lille udpluk) og så findes der folk der bare sviner miljøet til på den måde 

Jeg tror ikke det er tilfældigt at der sker flere og flere naturkatastrofer, jorden har ganske enkelt fået nok..

Det er til dels det Gaia teorien går ud på - jorden er en stor organisme og genopretter hvor vi ødelægger agtig (Hvilket bare betyder at vi er dem der straffes - men ærlig talt så er vi selv udenom det)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Christine

MHK skriver:

Jeg er stadig fuldstændig målløs 

Her sidder man med sine økologiske, svanemærkede og parfumefri produkter. Genbruger plastikposer og slukker for vandet når jeg sæber mig ind (bare for at nævne et lille udpluk) og så findes der folk der bare sviner miljøet til på den måde 

Jeg tror ikke det er tilfældigt at der sker flere og flere naturkatastrofer, jorden har ganske enkelt fået nok..

Præcis.
Men nu er det desværre sådan at de naturkatastrofer ikke rammer dem der "fortjener det" hvis man kan sige det sådan.. efter den anden debat (som jeg ikke vil skrive på før jeg har et velovervejet sidste indlæg til denne side, for jeg vil helt sikkert blive smidt af siden her) så synes jeg faktisk godt man kan sige det på den måde.

Nåh men.. jeg synes i hvert fald det er trist det skal gå så hårdt udover folk der ikke fortjener det. Og jeg bliver nogle gange overrasket over hvor lidt folk tænker sig om, men måske er det et intelligensspørgsmål. Det er bare en idé. Det gør det jo bare ikke så meget bedre..

Anmeld

30. marts 2011

DLM

N&J skriver:

Men vi har vel altid noget vi kan gøre bedre..  jeg syntes i hvert fald stadig jeg har lang vej, flere kødfrie dage osv, men en vane af gangen.. er bare glade for at der er nogen der faktisk gør en indsats

kødfrie? hvorfor er det godt for miljøet at være kødfri?

Anmeld

30. marts 2011

twinny

Christine skriver:

Præcis.
Men nu er det desværre sådan at de naturkatastrofer ikke rammer dem der "fortjener det" hvis man kan sige det sådan.. efter den anden debat (som jeg ikke vil skrive på før jeg har et velovervejet sidste indlæg til denne side, for jeg vil helt sikkert blive smidt af siden her) så synes jeg faktisk godt man kan sige det på den måde.

Nåh men.. jeg synes i hvert fald det er trist det skal gå så hårdt udover folk der ikke fortjener det. Og jeg bliver nogle gange overrasket over hvor lidt folk tænker sig om, men måske er det et intelligensspørgsmål. Det er bare en idé. Det gør det jo bare ikke så meget bedre..

jeg tænker faktisk det samme som dig....

Anmeld

30. marts 2011

N&J

Baby-støv skriver:

jaah, der er altid noget man kan gøre bedre.. det tænker jeg også.. Men synes det vigtigste er vi prøver og gør en indsats...

Ja helt sikkert, er også glad for min fars nærmest hysteriske forhold til at spare på strømmen - for der er godt nok ikke noget på standby herhjemme - altså fik jo skæld ud hver gang jeg havde glemt at slukke på kontakten.. men tak mor og far.. 

Anmeld

30. marts 2011

Darling<3

Baby-støv skriver:

Jaaa... det tror jeg også..... desværre.. Men jeg håber virkelig for vor fremtidige generationer at de får det ligeså godt som os. fordi der er mange der prøver...

Det er da latterligt at du går så meget amok, over at vi er så forskellige!

Ville du have mere ro i sindet, hvis jeg slukker for vandet, og lader kattene drikke af skålen??

NÆGTER at slukke for vandet når jeg er i bad, har en lorte bruser, så den får lov til at løbe..

Anmeld

30. marts 2011

twinny

DLM skriver:

kødfrie? hvorfor er det godt for miljøet at være kødfri?

udleder mindre CO2 ved at spise mindre kød

Anmeld

30. marts 2011

SussieThyssen

Baby-støv skriver:

fra den anden diskussion..

begrund gerne...

altså med vand og strøm osv.

Ja - jeg gør mit bedste, men er ingen helgen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. marts 2011

twinny

N&J skriver:

Ja helt sikkert, er også glad for min fars nærmest hysteriske forhold til at spare på strømmen - for der er godt nok ikke noget på standby herhjemme - altså fik jo skæld ud hver gang jeg havde glemt at slukke på kontakten.. men tak mor og far.. 

giv dem en krammer

Anmeld

30. marts 2011

DLM

Baby-støv skriver:

udleder mindre CO2 ved at spise mindre kød

ahhh okay men det er da sundt at spise kød, kroppen har da brug for vitaminerne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.