tænker du på miljøet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

132319

Christine skriver:

Præcis.
Men nu er det desværre sådan at de naturkatastrofer ikke rammer dem der "fortjener det" hvis man kan sige det sådan.. efter den anden debat (som jeg ikke vil skrive på før jeg har et velovervejet sidste indlæg til denne side, for jeg vil helt sikkert blive smidt af siden her) så synes jeg faktisk godt man kan sige det på den måde.

Nåh men.. jeg synes i hvert fald det er trist det skal gå så hårdt udover folk der ikke fortjener det. Og jeg bliver nogle gange overrasket over hvor lidt folk tænker sig om, men måske er det et intelligensspørgsmål. Det er bare en idé. Det gør det jo bare ikke så meget bedre..

Enig.

Jeg er bare så forbløffet over at man kan være så ligeglad og ligefrem åbenlyst kaste affald i naturen.

Bevares, jeg har sikkert også tabt et stykke papir i ny og næ men jeg kunne da aldrig finde på at tage på skovtur og så bare lade affaldet ligge. I øvrigt gøres der jo meget for at der bliver opstillet skraldespande overalt.

Man kan, åbenbart, ikke stille noget op med dem der sviner miljøet til men man kan jo håbe på at folk bliver klogere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

twinny

SussieThyssen skriver:

Ja - jeg gør mit bedste, men er ingen helgen.

Kærligst
Sussie

nej, vi er ikk perfekte.. Men så længe man prøver... synes jeg...

Anmeld

30. marts 2011

Christine

SussieThyssen skriver:

Ja - jeg gør mit bedste, men er ingen helgen.

Kærligst
Sussie

Mange bække små.. eller hvad det er man siger. Men det gælder så også den anden vej, så derfor synes jeg det er lidt afstumpet at miljøsvine helt overlagt.

Det ville være nemmere for alle hvis alle ville hjælpe hinanden.

Anmeld

30. marts 2011

twinny

DLM skriver:

ahhh okay men det er da sundt at spise kød, kroppen har da brug for vitaminerne?

det er der forskellige meninger om. Men jeg spiser kød og mener kroppen har brug for det.. Men derfor kan man godt droppe 1 til 2 dage om ugen.. så skåner man der.... du behøver ikk droppe det helt...

Anmeld

30. marts 2011

DLM

Christine skriver:

Mange bække små.. eller hvad det er man siger. Men det gælder så også den anden vej, så derfor synes jeg det er lidt afstumpet at miljøsvine helt overlagt.

ja det ville være nemmere, men det ved alle jo at det er ønsketænkning

Anmeld

30. marts 2011

Christine

Baby-støv skriver:

jeg tænker faktisk det samme som dig....

Men på den mere positive side så er det jo godt at se at der ER mange der tænker sig om.

Anmeld

30. marts 2011

SussieThyssen

Christine skriver:

Netop...men sådan er der så meget.
Det er med det som med gruppearbejde i skolen...nogle laver det hele...andre følger blot med. Og sådan er det med alt.
Frelst skal man ikke være...for synder men ikke med det ene, så gør man det nok med noget andet

Anmeld

30. marts 2011

Christine

DLM skriver:

ja det ville være nemmere, men det ved alle jo at det er ønsketænkning

Ja, desværre. Men at folk ligefrem sviner med vilje, det er da grotesk.

Anmeld

30. marts 2011

DLM

Baby-støv skriver:

det er der forskellige meninger om. Men jeg spiser kød og mener kroppen har brug for det.. Men derfor kan man godt droppe 1 til 2 dage om ugen.. så skåner man der.... du behøver ikk droppe det helt...

jamen det er selvfølgelig rigtigt men jeg bliver aldrig vegetar hehe elsker en go bøf

Anmeld

30. marts 2011

N&J

DLM skriver:

kødfrie? hvorfor er det godt for miljøet at være kødfri?

At producere kød koster en del CO2 i regnskabet, køernes (for at tage et eksempel) prutter  udleder en del metan gasser (faktisk en rigtig stor andel - gider ikke kigge efter i geografibøgerne, men det er meget), så kommer forarbejdningen af selve kødet og derefter transporten, hvis man køber dansk kød har man sparet en lille del i regnskabet, men en kødfri dag om ugen er med i anbefalingerne om at reducere CO2 udslippet.. 

det står her:

En enkelt, kødfri dag hjælper klimaet

Med en kødfri dag om ugen i en familie på fire mennesker reduceres husstandens samlede udledning af CO2 med 172 kilo årligt. Årsagen er, at der sker en udledning på 3,12 kilo CO2 ved fremstillingen af 1 kilo kød, mens produktionen af et 1 kilo grøntsager kun tilfører atmosfæren 0,12 kilo.

http://www.silvan.dk/templates/DT_InfoPage_Narrow____29206.aspx

side 2 her:  http://www.kk.dk/sitecore/content/Subsites/Klima/SubsiteFrontpage/HvadGoerKoebenhavnsKommune/VoresKlima/~/media/7817FF782E324573A460198BC9D00976.ashx

http://www.2100.nu/spar-co2/raad-og-tips/liste/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.