tænker du på miljøet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Meliora

DLM skriver:

hvad er bruchetta? synes det vil være super med en kødfri dag. selvfølgelig skal man ikke spise kø hver dag, men man skal jo heller ikke quite helt

det er ristet ciabattabrød med tomat og løg. Jeg plejer at lave en blanding med cherrytomater i kvarte eller alm. tomater i små firkanter, et rødløg i tern, nogle fed hvidløg, lidt olivenolie og list pesto + salt og peber. Så putter man det på brødet, og det smager himmelsk. Det er noget der går rent ind hos min elelrs så kødglade mand. Bruger ca. 350-400 gra, tomater, 1 løg og et stort ciabattebrød. Så det er også billigt:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

DLM

FruRafn skriver:

det er ristet ciabattabrød med tomat og løg. Jeg plejer at lave en blanding med cherrytomater i kvarte eller alm. tomater i små firkanter, et rødløg i tern, nogle fed hvidløg, lidt olivenolie og list pesto + salt og peber. Så putter man det på brødet, og det smager himmelsk. Det er noget der går rent ind hos min elelrs så kødglade mand. Bruger ca. 350-400 gra, tomater, 1 løg og et stort ciabattebrød. Så det er også billigt:-)

lyder lækkert

Anmeld

30. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Honnie's Wife:) skriver:

No way, skal fiskene svømme rundt i deres eget l**t så?? Eller skal vi slet ikke have et akvarie stående??

Jeg sidder og sutter i skodderne, altså ikke bokstaveligt, men jeg ryger mellem 20 og 30 smøger om dagen Så jeg er godt klar over at det ikke er sundt...

Ej men måske fiskene kunne klare lidt længere tid ellers kunne du finde en bedre pumpeanordning... Når du ryger, så filtrerer filteret en hel del giftige ting fra røgen... Hvis et barn eksempelvis spiser et skod kan det dø af den mængde gift der er i. Så der er alt mulig god grund til at skodder skal i skraldespanden

Anmeld

30. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Baby-støv skriver:

jamen er det ikk så længe vi prøver og prøver at gøre det bedste? vi kan jo aldrig blive helt miljø venlige. så skal bor vi lerhuler.

men dejlig du gør noget....

Jo det er vigtigt trods alt at prøve

Anmeld

30. marts 2011

LR85

Baby-støv skriver:

du godeste.....  dine indlæg er jo bare flabet gang på gang.... det er godt nok trættende.... 

vi snakker om hvad vi synes der er rigtig at gøre for miljøet, og du synes åbenbart ikk der er noget rigtig at gøre. så derfor gider jeg ikk bruge min tid på dine useriøse svar.... beklager...

Ihh jeg kan godt forstå du ikke gider svare de der indlæg der er så useriøse.

Sys det er en god debat du har sat igang, og HELDIGVIS er der mange der tænker sig lidt om angående miljøet

Anmeld

30. marts 2011

Christine

N&J skriver:

Hahaha den sidste kommentar er sku for grineren.. hihihi.. det var en god en at gå i seng på.. 

Anmeld

30. marts 2011

Christine

SussieThyssen skriver:

Sådan er vi så forskellige, og det må man så acceptere og respektere

Ok ja det er så din mening. Jeg synes faktisk det er SKØNT at folk ikke vil acceptere bevidst miljøsvineri.
Respekt.. tjah.. den er svær at få øje på hos nogle (heldigvis fåtallet).

Selvfølgelig er jeg og alle andre med til at svine miljøet, men vi gør en indsats hvor vi kan. Vi kan jo fx ikke forhindre alle fly i verden i at flyve, selv om de er ret store miljøsyndere. Men vi starter i det små og det kan ingen i verden overbevise mig om er forkert. Man kan jo i det mindste prøve

Anmeld

30. marts 2011

SussieThyssen

Christine skriver:

Ok ja det er så din mening. Jeg synes faktisk det er SKØNT at folk ikke vil acceptere bevidst miljøsvineri.
Respekt.. tjah.. den er svær at få øje på hos nogle (heldigvis fåtallet).

Selvfølgelig er jeg og alle andre med til at svine miljøet, men vi gør en indsats hvor vi kan. Vi kan jo fx ikke forhindre alle fly i verden i at flyve, selv om de er ret store miljøsyndere. Men vi starter i det små og det kan ingen i verden overbevise mig om er forkert. Man kan jo i det mindste prøve

Rigtigt..men derfor kan man godt tale ordentligt til andre

Anmeld

30. marts 2011

Koen.

Zette skriver:

Nej egentlig ikke. Det eneste jeg slukker hver aften er tv-kontakten. Vi har ikke sortering af affald her hvor vi bor, så det giver jo sig selv. Strøm bruger jeg uden at tænke over det, og vand fosser ud herhjemme med lange bade osv. 

Som en anden skrev, jeg tænker på pengepungen... ikke miljøet. 

Skrækkeligt i nogens øjne, men ja.... 

Den hopper jeg os på !

Anmeld

30. marts 2011

Dinna88

Jep, det gør jeg. Vi bruger så lidt varme som overhovedet muligt og vandet løbet KUN når det er nødvendigt - og desuden kun meget lidt, så der er mindre der går til spilde! Dette gælder også i badet - jeg kan høre når der kommer lidt vand ud og når der kommer meget ud, det er kun når det skal gå rigtigt hurtigt, at jeg har tryk på, så sæben ryger ud med det samme. 

Mht. til vasketøj, så er jeg netop nu her begyndt at få med bukser i 4 dage (og fjerne eventuelle pletter med lidt vand) og har jeg SLET ikke haft det varmt kan jeg gå med de stramme toppe i to dage, tynde cardigans i to dage, tykkere trøjer i tre dage osv. Så på den måde kan jeg få vasket tøj hver 2-3 uge. 

Derudover bruger jeg miljøvenlige mærker i de fleste af mine produkter, og jeg sorterer mit skrald (dog ikke så meget som jeg gerne ville, kun i affald, glas og papir) 

Og så er der mange andre ting...  Tørretumbler ikke tøj, går dertil hvor jeg kan, slukker på alle stikkontakter m.m.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.