tænker du på miljøet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Honnie's Wife:) skriver:

Flabet??? OMG kvinde. du er jo skingrende skør!!

Jeg stiller dig et spørgsmål, og så er jeg useriøs?!

Jamen så må du da virkelig undskylde at jeg ikke er lige så klog og fornuftig som dig.. PIV PIV!

Det burde ganske enkelt være ulovligt at skifte vand i akvariet så ofte! Og det med kattene er simpelthen SÅ useriøst og egoistisk! Ved du godt at cigaret skodder er meget giftige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

SussieThyssen

Christine skriver:

Sikkert

Men jeg synes godt nok der er forskel på at være ikke-frelst og så have den holdning som er blevet præsenteret på siden her. Det er direkte ulækkert. Og så at skrive sådan på en børneside endda, det gør det kun så meget mere usmageligt

Sådan er vi så forskellige, og det må man så acceptere og respektere

Anmeld

30. marts 2011

twinny

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja jeg tænker over miljøet... Men ikke nok! Vi vasker aldrig en maskine tøj uden at den er fyldt, så vidt muligt slukker vi for alle elektriske apparater, vi slukker for vandet mens vi sæber os ind og mens vi børster tænder osv... Et eller andet sted, er jeg nået frem til, at de mennesker som er ligeglade med miljøet, gør det i ren uvidenhed! Det er fordi de simpelthen ikke formår at forstå konsekvenserne af deres gerninger... Eller fordi de ikke har forudsætningerne for at forstå det!

jamen er det ikk så længe vi prøver og prøver at gøre det bedste? vi kan jo aldrig blive helt miljø venlige. så skal bor vi lerhuler.

men dejlig du gør noget....

Anmeld

30. marts 2011

Darling<3

DLM skriver:

har du prøvet at stille skålen ned i vasken? det gjorde jeg da min hun tit drikker vand i vasken.

Nej det har jeg ikke prøvet, men vil da prøve det imorgen, de sover jo nu, de små kræ

Anmeld

30. marts 2011

DLM

Honnie's Wife:) skriver:

Nej det har jeg ikke prøvet, men vil da prøve det imorgen, de sover jo nu, de små kræ

Anmeld

30. marts 2011

Darling<3

Ni-ko-li-ne skriver:

Det burde ganske enkelt være ulovligt at skifte vand i akvariet så ofte! Og det med kattene er simpelthen SÅ useriøst og egoistisk! Ved du godt at cigaret skodder er meget giftige

No way, skal fiskene svømme rundt i deres eget l**t så?? Eller skal vi slet ikke have et akvarie stående??

Jeg sidder og sutter i skodderne, altså ikke bokstaveligt, men jeg ryger mellem 20 og 30 smøger om dagen Så jeg er godt klar over at det ikke er sundt...

Anmeld

30. marts 2011

Darling<3

DLM skriver:

Måske virker det, måske ikke.. Det vil tiden vise, men jeg giver det et forsøg

Anmeld

30. marts 2011

Meliora

JustAnotherName skriver:

Ja, jeg prøver ihvertfald.

Sparer på strømmen og på vandet. Dét har jeg ikke så svært ved!

Jeg forsøger at holde mig mest muligt til de miljø-rigtige produkter.
Og dog.....der er også lidt økonomiske overvejelser indover...

Og lidt "dobbeltmorale"
Jeg køber fx. "Neutral" og vasker tøjet i. Men jeg sprøjter mig til i duftevand.

Jeg køber helst økologisk mælk, kød og grønt - særligt hvis det er på tilbud, og koster det samme som de andre valgmuligheder jeg har. Men er der stor prisforskel, så vælger jeg også ofte det billigste over det "rigtigste"

.....Men jeg prøver!! - Og lidt er da også noget!!!   

Hehe, me too:-) Har nogle ting jeg altid køber økologisk (æg f.eks.) og nogle ting hvor jeg pga. mængden og pengepungen er tvunget til at købe det billigste (mælk) da vi drikker meget mælk herhjemme.

Ellers bruger jeg stort set altid stofnet når jeg handler (har altid to i tasken, de fylder jo intet de der nye i smarte farver):-)

Et andet godt fif er at bede om sine bank-ting på e-boks og sin lønseddel ligeså, så sparer man da lige 10-20 print om måneden, på ligegyldige lønseddler og kontoudtog.

Anmeld

30. marts 2011

Meliora

DLM skriver:

kødfrie? hvorfor er det godt for miljøet at være kødfri?

den største grund til at man bør spise kød er jo pga. proteinindholdet der kan være svært at matche i andre madvarer. Når det så er sagt, så kan man snikdt undvære kød. I england har de haft store kampagner for at opfordre folk til at holde 'meat free mondays' fordi man så mener at hvis størstedelen af landet gør det, ville man kunne spare ret meget co2 årligt.

Vi gør det i ny og næ herhjemme, hvor vi f.eks. får en lækker pastasalat eller bruchetta til aftensmad. Men ellers prøver vi bare generelt på ikke at spise mere end 100 gram kød pr. person om dagen:-)

Anmeld

30. marts 2011

DLM

FruRafn skriver:

den største grund til at man bør spise kød er jo pga. proteinindholdet der kan være svært at matche i andre madvarer. Når det så er sagt, så kan man snikdt undvære kød. I england har de haft store kampagner for at opfordre folk til at holde 'meat free mondays' fordi man så mener at hvis størstedelen af landet gør det, ville man kunne spare ret meget co2 årligt.

Vi gør det i ny og næ herhjemme, hvor vi f.eks. får en lækker pastasalat eller bruchetta til aftensmad. Men ellers prøver vi bare generelt på ikke at spise mere end 100 gram kød pr. person om dagen:-)

hvad er bruchetta? synes det vil være super med en kødfri dag. selvfølgelig skal man ikke spise kø hver dag, men man skal jo heller ikke quite helt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.