Jeg slukker alt strøm inden jeg går i seng (har intet på standby udover en natlampe/morgenlampe/radio ting), alle radiatorer står på det samme herhjemme, lukker dørene ud til gangen for at spare på varmen, forsøger at slukke ovnen før tid pog bruge eftervarmen ellers bruges den til at varme rummet op med, køber næsten kun danske varer og gerne økologiske (så er der nemlig ikke brugt så meget CO2 på at transportere dem), jeg køber gerne brugt tøj (men køber også nyt produceret tøj
), forsøger at undgå madspild ved at bruge resterne eller komme dem i fryseren til en anden dag (madspild er et kæmpe problem herhjemme), jeg bruger offentlig tansport (da jeg ingen bil har) - men dog mest min cykel, som jo slet ikke sviner, slukker vandet når jeg bøster tænder, vasker kun tøj en gang om ugen, bruger forholdsvis "rene" produkter til mig og Nikita, hmmm tænke tænke.. det var lige hvad jeg kunne komme på - jo bruger sjældent staniol (det tager jo alt for lang tid at nedbryde).
Men der er noget jeg gerne vil være bedre til, fx at vaske op uden at bruge alt det vand (har ingen opvaskemaskine), købe mere brugt tøj til både mig og Nikita og at reducere i tid mine 3 lange bade om ugen måske til samme niveau som de øvrige bade i løbet af ugen (de korte af dem).
Anmeld