tjae .. vi var heldige og fik det meste 
... min svigermor gik farmor amok og vi havde ikke engang rigtigt behov for at købe tøj til hende det første år .. det købte farmor brugt på nettet eller vi arvede fra niecen på 8 eller farmor faldt liiiige over noget i kvickly eller fik det forærende af kolleger ... barnevognen gav de os fordi de også havde givet til den ældste søn da han fik barn .. ville også have købt en autostol til os men vi lånte en af min søster... til gengæld købte de en brugt klapvogn .. og sådan kan man blive ved
tremmesengen havde de stående fra da far var lille - den skulle bare males (det gjorde min far)
vi på det første år selv betalt alle bleer, stofbleer, flere viskestykker (de er nemmere at bruge bagefter end stofbleer), flasker, flaskesutter, sutter, et par sko (eller 2), MME, mad, højstol (brugt triptrap til 500), hynde til triptrap, en LILLE smule tøj( for under 1000 kr- måske under 500), autostol str næste, hagesmække, savlesmække, plastikkopper, tallerkener, børnebestik(x4), et par lamper, lidt legetøj, jule og fødselsdagsgave ...... men det er jo ikke de helt store og vanvittige investeringer 
så jeg kan med sikkerhed sige at vi har brugt under 10000 måske under 5000 ??? men tror det ikke helt ... småting løber jo op
har forresten heller ikke talt udgifter til dagpleje med 
udover det var det så dåbsfesten der nok kostede 3000 men den har jeg ikke talt med ...
der er jo også forskel på hvordan man har det med brugte ting og om barnevognen behøver være et helt bestemt mærke osv
har hørt om folk der betalte op mod 100.000 for barnets første år .. og det var egentlig uden at være vildt urimelig ... men køber man den dyreste vugge, den dyreste barnevogn, den dyreste autostol, det dyreste tøj, den dyreste højstol osv .. så løber det jo meget hurtigt op 
hmmm ... det blev pænt langt 
serinasmor