hvor meget bruger i? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget bruger i? :)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.099 visninger
168 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Anitta Kristiansen

hvor mange penge har i ca brugt på alt udstyr?

og fik i meget fra familie og venner og sparede den vej?

er det købt brugt eller nyt?

vil gerne finde ud af hvor meget jeg ca skal spare sammen, har hørt 20.000 skulle være nok, hvor andre siger det er langt fra nok. men hvor andre har brugt mindre end 10.000. så spørger derfor

tak på forhånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

4xGreve

Altså nu må jeg indrømme jeg blev en smule små forvirret af spørgsmålet er det som opstart eller?

Men jeg antog at du snakkede om opstart - altså jeg vil da syntes det vil være godt at spare de 20.000 op da det er godt at have lidt ekstra lagt til side men altså hvis du vil købe det dyrste og de fine modemærker osv. så er det nok ikke nok, men ellers så kan du nemt klare dig for det, mener vi klaret os for omkring de 10.000

Anmeld

29. marts 2011

Mamalou

Anitta Kristiansen skriver:

hvor mange penge har i ca brugt på alt udstyr?

og fik i meget fra familie og venner og sparede den vej?

er det købt brugt eller nyt?

vil gerne finde ud af hvor meget jeg ca skal spare sammen, har hørt 20.000 skulle være nok, hvor andre siger det er langt fra nok. men hvor andre har brugt mindre end 10.000. så spørger derfor

tak på forhånd!

Hejsa

Jeg har sat kryds i under 10.000 kr. Det eneste vi har købt er en pusslekommode og en ekstra kommode plus en hylde til børneværelset. Barnevognen har vi fået foræret af min far og hans kone og vi har arvet en del tøj. Derudover har vi lånt en del udstyr; vugge, autostol m.m. af min svigerinde og min kæreste havde en seng m.m. fra sin ældre datter. Vi har derfor kunne holde et lavere budget.

Det har nu ikke været meningen, at vi ikke ville købe diverse udstyr selv, men da vi kunne få og låne har vi fortrukket dette. Der skal nok komme en del at bruge penge på, når nu prinsen kommer til verden. 

Kh. Louise

Anmeld

29. marts 2011

henh01

Jeg har brugt 5000 kr på kombi vogn, lånt autostol ellers er dette ca 1500 kr, 600 kr på tremmeseng fra Ikea, fået puslebord magen til tremmeseng - også fra Ikea, men koster måske omkring 1000 kr. 8100 kr i alt Jeg har dog kun brugt 5600 kr

Hvad har man ellers brug for? -Kan ikke lige komme i tanke om andet. Højstolen fik vi i julegave. Tøj og bleer har jeg brugt MANGE penge på, men det er jo ikke sådan en enkelt udgift.

Anmeld

29. marts 2011

Mira0911

Vi fik barnevognen af kæresten forældre... Plus end masse tøj... Puslebord fik vi gratis... Vugge lånte vi... 

Anmeld

29. marts 2011

Nynne88

Jeg har sat 10000-15000 da vi skal købe alt selv undtagen barnevogn, som vi får af bedsteforældrene.

Anmeld

29. marts 2011

aya-zia

til min den første købte vi sådan en startpakke til 6000 hvor alt var så pænt at det gik i arv til nummer to...

i startpakken får man jo:

barnevogn m. lift, taske, regnslag, flugenet.

trammeseng

puslepude

blespand

madress

kan ik huske om der er mere...

og resten fik vi af familie og venner... jeg vil mene man kan klare sig under 10000 hvis man tænker sig lidt om... men så kommer der jo tøj oven i. jeg brugte meget genbrugsforretningen "møder hjælp" der er jo ik ret mange babyer som bruger deres tøj så meget at det bliver slidt eller ødelagt så det er jo så godt som nyt. bare meget billiger og købe

Anmeld

29. marts 2011

Anitta Kristiansen

WiitrioeN skriver:

Altså nu må jeg indrømme jeg blev en smule små forvirret af spørgsmålet er det som opstart eller?

Men jeg antog at du snakkede om opstart - altså jeg vil da syntes det vil være godt at spare de 20.000 op da det er godt at have lidt ekstra lagt til side men altså hvis du vil købe det dyrste og de fine modemærker osv. så er det nok ikke nok, men ellers så kan du nemt klare dig for det, mener vi klaret os for omkring de 10.000

undskyyld men ja tanken er for de første ting der skal bruges til at starte med jeg har tænkt mig at spare 20.000 kan spare mere, men så har jeg noget at gå ud fra men har prøvet at ligge sammen at det bliver omkring de 12-13.000 men har fået afvide det er langt fra nok. og det er altså med en lang lang liste

Anmeld

29. marts 2011

Anitta Kristiansen

Mamalou skriver:

Hejsa

Jeg har sat kryds i under 10.000 kr. Det eneste vi har købt er en pusslekommode og en ekstra kommode plus en hylde til børneværelset. Barnevognen har vi fået foræret af min far og hans kone og vi har arvet en del tøj. Derudover har vi lånt en del udstyr; vugge, autostol m.m. af min svigerinde og min kæreste havde en seng m.m. fra sin ældre datter. Vi har derfor kunne holde et lavere budget.

Det har nu ikke været meningen, at vi ikke ville købe diverse udstyr selv, men da vi kunne få og låne har vi fortrukket dette. Der skal nok komme en del at bruge penge på, når nu prinsen kommer til verden. 

Kh. Louise

synes du ikke det var mærkeligt at låne? jeg vil jo gerne kunne beholde alt. er nok lidt mærkelig.  men de ting jeg har købt indtil nu vil jeg ikke skaffe mig af med igen. jeg ved ikke om det bare er mig der har det sådan  

Anmeld

29. marts 2011

Anitta Kristiansen

henh01 skriver:

Jeg har brugt 5000 kr på kombi vogn, lånt autostol ellers er dette ca 1500 kr, 600 kr på tremmeseng fra Ikea, fået puslebord magen til tremmeseng - også fra Ikea, men koster måske omkring 1000 kr. 8100 kr i alt Jeg har dog kun brugt 5600 kr

Hvad har man ellers brug for? -Kan ikke lige komme i tanke om andet. Højstolen fik vi i julegave. Tøj og bleer har jeg brugt MANGE penge på, men det er jo ikke sådan en enkelt udgift.

der er jo mange ting. sutteflasker hvis ikke man kan amme eller ikke ønsker. der er dyne, tøj sengetøj, ammepude, pudslepude, hoved/hale fad, badekar, stativ osv osv har så lang en liste self kan lidt vente. og andet brugere flere ikke men billigt er det gjort. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.