hvor meget bruger i? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

serinasmor

Anitta Kristiansen skriver:

årh tak for svar og gør intet det fylder jo hvis der er meget der skal stå. men er dejligt når man har familie der med glæde vil give jeg er ikke helt sikker på min egen eller hans, men kommer jo nok ellers klare jeg det med det jeg har. nu har faren også taget sig sammen og sparer penge til den lille. så er dejligt nok at jeg ikke skal stå alene med at købe alt.  

hvad jeg har hørt er bedsteforældre ofte glade givere ISÆR hvis det er den første ..

men man kommer altså VIRKELIG langt for 10000 kr hvis man kigger efter de rigtige steder og ikke er bange for at købe brugt... og måske også sælge ud af ting der ikke længere er i brug ( på den måde kommer der jo cirkulation i pengeflowet ) bare rolig ... man lærer at være sparsommelig mad tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Frøken J.

hvor mange penge har i ca brugt på alt udstyr?

og fik i meget fra familie og venner og sparede den vej?

er det købt brugt eller nyt?

vil gerne finde ud af hvor meget jeg ca skal spare sammen, har hørt 20.000 skulle være nok, hvor andre siger det er langt fra nok. men hvor andre har brugt mindre end 10.000. så spørger derfor

tak på forhånd!

Nu er jeg ikke færdig endnu, men regner med under 10.000 Vi har fået at vide, at barnevogn skal vi ikke tænke på. Puslebord og vugge har vi fået for 400 kroner i alt, rigtig flot stand. Og så er der nogle andre ting, som vi kan få/købe brugte gennem familiemedlemmer. Der er også mange ting jeg vil købe fra ny, men det er ting, som næppe kommer op i det beløb

Anmeld

1. april 2011

Anitta Kristiansen

serinasmor skriver:

hvad jeg har hørt er bedsteforældre ofte glade givere ISÆR hvis det er den første ..

men man kommer altså VIRKELIG langt for 10000 kr hvis man kigger efter de rigtige steder og ikke er bange for at købe brugt... og måske også sælge ud af ting der ikke længere er i brug ( på den måde kommer der jo cirkulation i pengeflowet ) bare rolig ... man lærer at være sparsommelig mad tiden

ja man kan let lære at spare men hvis man har penge vil man jo gerne bruge det på den lille. brugt lige 700 kr igår på ting til den lille. så havde jeg noget lige til at komme ud af syghuset og det men sparer på ting til mig selv. hellere have til den lille.  men ja man kan sagtnes sparer og er da også planen  

Anmeld

1. april 2011

Anitta Kristiansen

Secrets skriver:

Nu er jeg ikke færdig endnu, men regner med under 10.000 Vi har fået at vide, at barnevogn skal vi ikke tænke på. Puslebord og vugge har vi fået for 400 kroner i alt, rigtig flot stand. Og så er der nogle andre ting, som vi kan få/købe brugte gennem familiemedlemmer. Der er også mange ting jeg vil købe fra ny, men det er ting, som næppe kommer op i det beløb

det dejligt at kunne holde det lavt jeg har regnet med omkring 12-13.000 også er tingene faktisk nye dog er tøj ikke regnet med ind i det. men har nu til den lige kan klare sig lidt den første tid og er jo en typisk gave andre giver  

Anmeld

1. april 2011

Frøken J.

det dejligt at kunne holde det lavt jeg har regnet med omkring 12-13.000 også er tingene faktisk nye dog er tøj ikke regnet med ind i det. men har nu til den lige kan klare sig lidt den første tid og er jo en typisk gave andre giver  

Det er det, og de vokser jo lynhurtigt i starten, så det er også lidt svært. Men jeg fik nemlig at vide, at jeg skulle passe på med at købe alt selv, da mange tingene dels er nogen man ikke skal bruge med det samme og kan ønske sig i gave til barnedåben, og nogen af tingene giver folk i barselsgave Eller det kommer vel an på ens familie og venner, men altså

Anmeld

1. april 2011

Anitta Kristiansen

Secrets skriver:

Det er det, og de vokser jo lynhurtigt i starten, så det er også lidt svært. Men jeg fik nemlig at vide, at jeg skulle passe på med at købe alt selv, da mange tingene dels er nogen man ikke skal bruge med det samme og kan ønske sig i gave til barnedåben, og nogen af tingene giver folk i barselsgave Eller det kommer vel an på ens familie og venner, men altså

ja nemlig, var ude og shoppe med min veninde og havde svært ved at stoppe igen. hendes kommentar bagefter. jamen hvad ønsker du dig så i barselsgave? hmm legetøj. det eneste jeg har valgt ikke at købe også lidt tøj. men ja man skal passe på ikke at købe for meget af alt muligt bare det mest nødvendige.  

Anmeld

1. april 2011

Senia

Har stemt 10-15.000 da vi brugte ca. 12-13.000 som opstart. På trods af at vi købte barnevogn for 400kr og kravlegård for 400 kr af en af mine venner.

Men det kommer jo meget an på hvor meget du vil have.

Hvis det bare er de mest nødvendige ting og du ikke har noget imod genbrug skulle det sagtens kunne gøres for under 10.000

Anmeld

1. april 2011

Anitta Kristiansen

Lille-Nivs.Mor skriver:

Har stemt 10-15.000 da vi brugte ca. 12-13.000 som opstart. På trods af at vi købte barnevogn for 400kr og kravlegård for 400 kr af en af mine venner.

Men det kommer jo meget an på hvor meget du vil have.

Hvis det bare er de mest nødvendige ting og du ikke har noget imod genbrug skulle det sagtens kunne gøres for under 10.000

det kan altid gøres billigt. og dejligt du lige kunne købe det af vennerne men kan se på aftemningen at mange har kunne klare det under 20.000 så kan jeg også uden problem  

Anmeld

1. april 2011

Senia

det kan altid gøres billigt. og dejligt du lige kunne købe det af vennerne men kan se på aftemningen at mange har kunne klare det under 20.000 så kan jeg også uden problem  

Det er jeg også helt sikker på at du sagtens kan

Anmeld

1. april 2011

Pige2009

uh ja den vil jeg da gerne have. så kan jeg se hvad jeg lige har glemt tak 

Her er hvad jeg har købt ind til prinsessens ankomst lige om lidt.

Barnevognbr />Barnevogn
Voksipose
Bæreplade til voksipose
Regnslag
Insektnet
Madras til barnevogn
Pusletaske
Barnevognssele

Seng/vuggebr />Vugge
Madras til vugge
Babydundyne sommer (2 stk.)
Sengerand
Sengehimmel
Lagner 2 stk.
Vådlagen
Babysengesæt (2 stk.)

Puslekommode
Puslehynde
Hoved og hale fad
Blespand
Babybadekar
Badestol

Andet udstyr:
Autostol (Godkendt og størrelsesmæssigt korrekt til baby)
Aktivitetstæppe

Babypleje:
Termometer
Zink salve
Babycreme
Babyolie
Mild shampoo
Næsesuger
Neglesaks
Sutter
Sikkerhedsvatpinde
Stofbleer
Bleer
Skumklude og/eller vådservietter
Ammeindlæg

Babytøj:
Bodystockings/undertøj
Fleecesæt
Veloursæt
Bluser 4 stk.
Bukser 4 stk.
Sparkedragt 1 stk.
Natdragt 2 stk.
Flyverdragt
Hagesmæk

Håber du kan bruge den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.