giver du dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Isabeau

Zette skriver:

FØR jeg blev mor var jeg af den overbevisning at sodavand, slik - ja i det hele taget sukker - skulle være en by i Rusland hos min datter indtil hun i hvert fald var fyldt 1 år. Jeg er NU blevet klogere og har indset at det ikke kan undgåes. 

Begrund gerne jeres svar og skriv også gerne alder på jeres barn og alder for første gang sodavand kom til i deres liv.

Jeg starter: 

Malou er 10 måneder og har smagt sodavand et par gange efterhånden. Det er IKKE noget vi praktiserer i hverdagen og NÅR hun får det er det ganske lidt. Vi har brugt det ved sygdom hvor hun ikke har ville drikke, og ved hyggestunder hvor vi har følt for at hun smagte det. Jeg har derfor svaret "det sker, dog ikke så ofte"

Jeg er ikke sukkerforskrækket og har også da hun var helt lille puttet sukker i hendes mos for at få hende til at spise det. Og hun har også smagt andre ting som chokolade, slikkepind osv. Og ELSKER det! 

Jeg opfordrer alle til god og sober debat! 

Hilsen

Zette

Stella har smagt sodavand, men hun kan heldigvis ikke lide det  Slik får hun engang imellem, men det er nu heller ikke noget, der siger hende det helt vilde. Ved virkelig ikke hvor hun har det fra, for vi andre er nogle ordentlig slikmunde :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Jolene

Jeg har ikke født endnu. Stemte nej, da min hensigt er at vente så lang tid som muligt med sodavand. Det er ikke sukker alene, jeg tænker på. Jeg tænker også tilsætningsstoffer. Synes sodavand lyder voldsomt til en lille. Nu må jeg se, hvordan det kommer til at gå.

Anmeld

29. marts 2011

Mette.

Emilie har hverken fået sodavand eller slik endnu. Hun har enkelte gange smagt en chips og får en gang i mellem lov til at få juice - helst friskpresset, det elsker hun!

Til gengæld får hun lov til at smage kage, hvis jeg selv har bagt. Men det er heller ikke ret tit det sker og faktisk gider hun næsten ikke spise det - søde sager siger hende umiddelbart ikke ret meget. Jeg er heller ikke total imod det, hvis hun viser interesse skal hun også have lov at smage, men små mængder og bestemt ikke til hverdag. Hun er forresten 11 måneder i dag.

Anmeld

29. marts 2011

CiSo

Cilas har endnu ikke smagt noget ud over grød og modermælk.. Men når vi når der til, kan jeg intet galt se i at han smager. Selvfølgelig skal han have lov til det.

Anmeld

29. marts 2011

TbCp

Liva (3 1/2 år) har, ved uheld, smagt en tår sodavand to-tre gange, men hun kan heldigvis ikke lide det, og det passer mig glimrende.

Juice og saft får hun dog

Anmeld

29. marts 2011

novalfrida

Mine piger er 2 og 4 år de skal på ingen måde overhovédet komme i nærheden af en sodavand...
De viser ikke interesse for at smage,og kunne aldrig drømme om at tilbyde dem en tår...
Når de når skolealderen kan vi snakke om det....

Anmeld

29. marts 2011

novalfrida

Mine piger er 2 og 4 år de skal på ingen måde overhovédet komme i nærheden af en sodavand...
De viser ikke interesse for at smage,og kunne aldrig drømme om at tilbyde dem en tår...
Når de når skolealderen kan vi snakke om det....

Anmeld

29. marts 2011

novalfrida

Zette skriver:

FØR jeg blev mor var jeg af den overbevisning at sodavand, slik - ja i det hele taget sukker - skulle være en by i Rusland hos min datter indtil hun i hvert fald var fyldt 1 år. Jeg er NU blevet klogere og har indset at det ikke kan undgåes. 

Begrund gerne jeres svar og skriv også gerne alder på jeres barn og alder for første gang sodavand kom til i deres liv.

Jeg starter: 

Malou er 10 måneder og har smagt sodavand et par gange efterhånden. Det er IKKE noget vi praktiserer i hverdagen og NÅR hun får det er det ganske lidt. Vi har brugt det ved sygdom hvor hun ikke har ville drikke, og ved hyggestunder hvor vi har følt for at hun smagte det. Jeg har derfor svaret "det sker, dog ikke så ofte"

Jeg er ikke sukkerforskrækket og har også da hun var helt lille puttet sukker i hendes mos for at få hende til at spise det. Og hun har også smagt andre ting som chokolade, slikkepind osv. Og ELSKER det! 

Jeg opfordrer alle til god og sober debat! 

Hilsen

Zette

Hvis man vil kan man sagtens sige nej...
Hvorfor får hun ikke saft eller juice når hun er syg...?
Jeg forstår virkelig ikke behovet for at proppe sit barn med sukker,bare fordi hun ikke gider spise ...

Ja det var lige min mening

Anmeld

29. marts 2011

maria_wlt

Han har prøvet at smage det 2-5 gange.. Ikke den store intra.. 

Kunne ALDRIG finde på at putte sukker i noget for at få ham til at spise det..

Her i huset er vi ikke sukkerforskrækket som nogen kalder det, vi er bare ikke dumme... 

Anmeld

29. marts 2011

AWO

Jeg synes i øvrigt, det er lidt sjovt, at så mange hellere giver deres børn saft end sodavand. For:

"Saftevand er betegnelsen for produkter, som er fremstillet af ufortyndet frugtsaft og tilsat sukker eller kunstigt sødestof. Sodavand adskiller sig fra saftevand ved, at der er tilsat kuldioxidi til sodavand ." Kilde: http://dagenssundhed.dk/kost-og-ern%C3%A6ring/drikkevarer/v%C3%A6lg-din-saft-med-omhu

http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tjekmadartikler/ECE544228/saft-er-lige-saa-soedt-som-sodavand/

Så efter min mening er der ikke den store forskel mellem de to ting. Eller jo, man kan fortynde saften mere end der står på flasken, men man kan jo også bare putte vand i sodavanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.