giver du dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

smokin

Maria. skriver:

Malou er 10 måneder og har ikke smagt sodavand endnu.. Tilgændgænd har hun fået is og pomfritter fra macD! Magnus er 4 år og får sodavand hver fredag på vores slikdag.. Dog er det pepsimax da han ellers går på væggene

spiderpig spiderpig!!! hvor sejt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

dorthemus

Nej det har Runa ikke, men jeg har puttet sukker i grød for at få hende til at spise det

Aner ikke hvad jeg ville gøre hvis hun var interesseret i al det usunde jeg propper i mig

Anmeld

29. marts 2011

LISBETH:-)

Elina er 10 mdr og det nærmeste hun er kommet til noget som helst med sukker er 2 tsk fulde risengrød med sukker og kanel til jul, og 1 tsk fuld vanilie is givet af mormor som ikke gør det igen

Amalie på 3,5 år var over 1 år da hun fik noget som helst sødt, og første gang var is til en fødselsdag i vuggestuen - hun var faktisk nok 1,5 år.

Jeg er af den holdning at små børn ikke skal have noget sukker, slik,is, sodavand, saftevand osv osv før de selv kommer og beder om det. Så hvornår Elina selv vil have tingene må tiden vise. Indtil videre er det intet problem selvom der indimellem er en storesøster i huset der går rundt med f.eks. is så summa sumarum så synes jeg det er nemt og undgå indtil 1 år +

Anmeld

29. marts 2011

Mor til L&S

Min datter fylder 1 år på torsdag og har ikke smagt sodavand endnu...

Anmeld

29. marts 2011

JulieE

Zette skriver:

wow det er da særligt! Citronmad haha... 

Ja, det er lidt specielt men hun er også en helt speciel pige

Anmeld

29. marts 2011

Maja88

mor_sabina skriver:

Jeg har og er af den overbevisning at der ingen gavn er i sukker overhovedet, og at det i de allerfleste tilfælde er forældrenes fornøjelse at give dem det. Hvorfor give dem en dårlig vane, og hvorfor blive ved at bakke op om den kultur, som fortæller os at når vi skal hygge eller have det lidt godt ksla der sukker og søde sager på bordet?

Meeeen når det så er sagt så holdt jeg stejt på det indtil Phillip var ca. 18 mrd så kom det lige så stille ind, og han fik kiks, senere danskvand, så saftevand.. og nu i en alder af 23 mrd får han alt. Jeg prøver dog at begrænse det, men de er hurtige til at lære hvad det søde er
Heldigvis har han fået etableret nogle gode spisevaner inden det søde kom ind i billedet, og man kan (måske) derfor ligeså vel give ham en lille skål med frosne ærter, eller en makrelmad når han skal lokkes.
Popcorn er også et hit, og det er fast hver fredag

Men jeg er jo faldet i min egen fordom, og jeg nyder lige så meget at give ham noget,fx et lille påskeæg. Men så længe det er begrænsede mængder og ikke til hverdag så går det vel
Men ville ønske jeg kunne helt undgå det og leve af grøntsager og fedtfattig mad, men så længe verden omkring os ikke er ændret er det virkelig svært at praktisere.

frosne ærter????

er lige nysgerrig

Anmeld

29. marts 2011

Turtles

Vores søn er 1 år og 2 mdr. Han har smagt sodavand flere gange, men han kan ikke lide det pga brusen og spytter det derfor ud igen.
Han har været omkring 10 mdr første gang.
Så vi holder os til vand, mælk og saft.

Anmeld

29. marts 2011

smokin

Kan se resultatmæssigt ligger afstemningen stadigvæk meget tæt og alligevel er der nærmest ingen der tør stå ved at de giver deres børn sodavand - tankevækkende.  

Anmeld

29. marts 2011

smokin

dorthemus skriver:

Nej det har Runa ikke, men jeg har puttet sukker i grød for at få hende til at spise det

Aner ikke hvad jeg ville gøre hvis hun var interesseret i al det usunde jeg propper i mig

bare fordi interessen er der behøver man jo ikke efterkomme ønsket om at smage

Malou bryder sig ikke om brusen og ser meget mystisk ud men smasker ivrigt på eftersmagen.. 

Anmeld

29. marts 2011

dorthemus

Zette skriver:

bare fordi interessen er der behøver man jo ikke efterkomme ønsket om at smage

Malou bryder sig ikke om brusen og ser meget mystisk ud men smasker ivrigt på eftersmagen.. 

Hvis nu Runa var interesseret tror jeg ikke jeg ville lade hende smage før hun var stor nok til selv at spørge.

Altså, Zette dét billede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.