giver du dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

L&S

Min ældste datter (4&frac12 smagte ikke sodavand før hun var 3 og havde ingen interesse vist for det. Vi sagde, at det var voksendrik ligesom øl el. andet..

Nu da hun har smagt det, elsker Sophia nu Cola, men der er ingen sure miner hvis hun får nej.

Sophia får fredagsslik og alle søde sager såsom is, kage el. andet får hun kun i weekender og det er intet must

Vores yngste (1&frac12 har aldrig fået sodavand og har fået slik få få gange. Hun spiser dog gerne kage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

132319

Jeg har ikke læst hele debatten men ja, Hjalte må gerne smage sodavand.

Han får det ikke hver dag men hvis han ser at jeg drikker cola og beder om en tår, så får han en 

Anmeld

30. marts 2011

SussieThyssen

Zette skriver:

FØR jeg blev mor var jeg af den overbevisning at sodavand, slik - ja i det hele taget sukker - skulle være en by i Rusland hos min datter indtil hun i hvert fald var fyldt 1 år. Jeg er NU blevet klogere og har indset at det ikke kan undgåes. 

Begrund gerne jeres svar og skriv også gerne alder på jeres barn og alder for første gang sodavand kom til i deres liv.

Jeg starter: 

Malou er 10 måneder og har smagt sodavand et par gange efterhånden. Det er IKKE noget vi praktiserer i hverdagen og NÅR hun får det er det ganske lidt. Vi har brugt det ved sygdom hvor hun ikke har ville drikke, og ved hyggestunder hvor vi har følt for at hun smagte det. Jeg har derfor svaret "det sker, dog ikke så ofte"

Jeg er ikke sukkerforskrækket og har også da hun var helt lille puttet sukker i hendes mos for at få hende til at spise det. Og hun har også smagt andre ting som chokolade, slikkepind osv. Og ELSKER det! 

Jeg opfordrer alle til god og sober debat! 

Hilsen

Zette

Mens mine unger var små fik de ikke sodavand før de var omkring et år, måske lidt ældre.

Første gang Nickolai fik sodavand var det cola..og det var Niels der "gav" ham det.
Han var halvandet år og fik snuppet Niels' glas inden han fik stoppet ham, og tømte det for et halvt glas, med det resultat at ungen gik helt i sukkerchok og lå og hujede i sin seng til langt ud på aftenen..han roterede rundt som en flue i en flaske...LOL
Så der gik flere år før han fik cola igen.

Selvfølgelig har de fået lov at smage, men mine unger har egentligt ikke brudt sig om sodavand som mindre.
Da de blev ældre, blev det lidt mere populært men så var det kun om fredagen eller ved særlige lejligheder de fik det.
Ellers har det altid været naturlig saft, te og vand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.