giver du dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Valle81

Zette skriver:

FØR jeg blev mor var jeg af den overbevisning at sodavand, slik - ja i det hele taget sukker - skulle være en by i Rusland hos min datter indtil hun i hvert fald var fyldt 1 år. Jeg er NU blevet klogere og har indset at det ikke kan undgåes. 

Begrund gerne jeres svar og skriv også gerne alder på jeres barn og alder for første gang sodavand kom til i deres liv.

Jeg starter: 

Malou er 10 måneder og har smagt sodavand et par gange efterhånden. Det er IKKE noget vi praktiserer i hverdagen og NÅR hun får det er det ganske lidt. Vi har brugt det ved sygdom hvor hun ikke har ville drikke, og ved hyggestunder hvor vi har følt for at hun smagte det. Jeg har derfor svaret "det sker, dog ikke så ofte"

Jeg er ikke sukkerforskrækket og har også da hun var helt lille puttet sukker i hendes mos for at få hende til at spise det. Og hun har også smagt andre ting som chokolade, slikkepind osv. Og ELSKER det! 

Jeg opfordrer alle til god og sober debat! 

Hilsen

Zette

Dit svar er mit svar:0)

Du har skrevet det så godt så det jeg kun læne mig op af:0)

Anton har smagt alt tror jeg:0)

Han får tåre af sodavand til tider, idag har han fået en rugbrød med mørk pålægschokolade fordi det havde jeg lyst til at give ham - og jeg kunne blive ved.

Han er lige blevet 1 år - ej tænk sig lige - han er lige bleet 1 år:0)

Knus
Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Nalle

Vores datter på 2½ år, kunne ikke li' sodavand før hun blev 2 år, den dag idag, er det stadig ikke altid hun kan li' det pga brusen, men smage det, skal hun, så stædig er hun. Så længe det ikke er hver dag og heller ikke hver uge, gør det mig ingenting.

Sebastian er 10 måneder, han har hverken fået slik eller sodavand endnu, og han får det heller ikke foreløbig, ved ikke hvorfor, det falder mig bare ikke naturligt at han SKAL smage det, som jeg husker det med Victoria, man ændre sig åbenbart fra det første til det andet barn Men nej, der går et stykke tid før han skal have det, da han bestemt trvies uden!

Anmeld

29. marts 2011

Stefanie

Min datter for sodavand engang imellem fx i weekenden, ( dog overhoved ik hver weekend) eller fx hvis vi er til fødselsdage..

Jeg synes at hun skal have lov at smage og spise det vi drikker, dog alt med måde, tror på ingen måde at det er godt at udelukke alt med sukker, for så en dag kan man risikere at de kun vil have noget med sukker, på grund af det har været forbudt..

Anmeld

29. marts 2011

smokin

Valle81 skriver:

Dit svar er mit svar:0)

Du har skrevet det så godt så det jeg kun læne mig op af:0)

Anton har smagt alt tror jeg:0)

Han får tåre af sodavand til tider, idag har han fået en rugbrød med mørk pålægschokolade fordi det havde jeg lyst til at give ham - og jeg kunne blive ved.

Han er lige blevet 1 år - ej tænk sig lige - han er lige bleet 1 år:0)

Knus
Christina

Ja jeg har altså også givet malou pålægschokolade en dag fordi jeg havde lyst. Igår en citron - troede hun ville skære ansigt men hun elskede det og sagde mer mer mer....

Anmeld

29. marts 2011

Laulund87

Maria smagte sodavand første gang, for nylig. Hun var bestemt ikke tilfreds og vi grinte sådan af hendes udtryk

Jeg prøvede også at give hende citron en dag

Bruno mente jeg var ond, men hold nu op det var sjovt..Fnis.

Anmeld

29. marts 2011

ESV

Emilie har smagt sodavand et par gange men hun er ikke begejstret for det, saftevand vil hun heller ikke have men hun har fået lov til at smage det.

Jeg går ikke ind for forbud, jeg mener, og det er min personlige holdning at et forbud ikke fordrer til at børn for at sundt forhold til søde sager. Jeg vil gerne have et barn der ikke behøver proppe alt i sig hurtigst muligt men et der ved det får lidt igen en anden gang.

Håber det gav mening

Anmeld

29. marts 2011

smokin

novalfrida skriver:

Hvis man vil kan man sagtens sige nej...
Hvorfor får hun ikke saft eller juice når hun er syg...?
Jeg forstår virkelig ikke behovet for at proppe sit barn med sukker,bare fordi hun ikke gider spise ...

Ja det var lige min mening

Slap du lige af - jeg har ikke skrevet nogle steder at hun bliver proppet! Og hun får iøvrigt saftevand når hun syg men har OGSÅ fået sodavand da den var helt gal og hun slet ikke ville drikke - herre gud! Hun dør jo nok ikke af det. 

Og så gider jeg iøvrigt ikke høre mere om at proppe sit barn med sukker for det har jeg godt nok aldrig skrevet og jeg har heller ikke skrevet at man ikke kan undgå det. (og bliver ærlig talt lidt træt af at få lagt ord i munden af andre der lige læser en tand for hurtigt) det er slet ikke det debatten går ud på.

Anmeld

29. marts 2011

smokin

Laulund87 skriver:

Maria smagte sodavand første gang, for nylig. Hun var bestemt ikke tilfreds og vi grinte sådan af hendes udtryk

Jeg prøvede også at give hende citron en dag

Bruno mente jeg var ond, men hold nu op det var sjovt..Fnis.

Malou elsker citron... og lime! 

Anmeld

29. marts 2011

smokin

JulieE skriver:

Hi hi... Min niece som nu er 9 år har også altid været glad for citron. Da hun var 3-4 år elskede hun en citron-mad. Altså en rugbrødsmad emd smør og citronsaft

wow det er da særligt! Citronmad haha... 

Anmeld

29. marts 2011

Laulund87

Zette skriver:

Malou elsker citron... og lime! 

Det er da fedt

Maria så nærmest sådan her ud, da jeg gav hende de nævnte ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.