giver du dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Corn

Eva. skriver:

SKØNT billede af lille lækkermusen der...

Jamen, mine børn er store jo...og jeg er ikke hysterisk...de må få hvad som helst...dog ikke smøger og alkohol... men ellers så tror jeg altså kun at forbud og ekstremisme skaber et modtryk på et tidspunkt...jeg håber at mine unger får et naturligt forhold til mad-drikke og alt andet i livet og at de selv med deres sunde fornuft lærer at vælge til og fra.

Der er ikke noget man ikke må herhjemme, men alting med måde, og til sin tid...

Aslan på 9 mdr har vist smagt sodavand, eller måske var det dansk vand, og brød sig ikke om det.

Mens han har været syg fik han hældt masser af juice indenbords, for med monsterhøj feber, så er der ingen regler her i huset, så får man det man vil have indenbords- han ville fx ikke spise brød og mad der skulle tygges, men gerne kage, og så fik han det...

Men i det daglige får han den sunde kost, så kan vi også med god samvittighed, give lidt andet når lejligheden byder sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

4xGreve

Zette skriver:

FØR jeg blev mor var jeg af den overbevisning at sodavand, slik - ja i det hele taget sukker - skulle være en by i Rusland hos min datter indtil hun i hvert fald var fyldt 1 år. Jeg er NU blevet klogere og har indset at det ikke kan undgåes. 

Begrund gerne jeres svar og skriv også gerne alder på jeres barn og alder for første gang sodavand kom til i deres liv.

Jeg starter: 

Malou er 10 måneder og har smagt sodavand et par gange efterhånden. Det er IKKE noget vi praktiserer i hverdagen og NÅR hun får det er det ganske lidt. Vi har brugt det ved sygdom hvor hun ikke har ville drikke, og ved hyggestunder hvor vi har følt for at hun smagte det. Jeg har derfor svaret "det sker, dog ikke så ofte"

Jeg er ikke sukkerforskrækket og har også da hun var helt lille puttet sukker i hendes mos for at få hende til at spise det. Og hun har også smagt andre ting som chokolade, slikkepind osv. Og ELSKER det! 

Jeg opfordrer alle til god og sober debat! 

Hilsen

Zette

Daniella er 3 år og får hver fredag eller lørdag sodavand og slik det er  dog også sket i hverdagene men ikke tit eller meget, men f.eks igår skete det for der var vi inde og besøg morfar på sygehuset...

Daniella fik første gang cola da hun engang var frygtlig syg med opkast osv. men først efter nytår er det en del af weekend slikket.

Og chokolade og chips ja det var hun vist ikke engang fyld et år hehe.

Jeg syntes det er okay børn får slik, sodavand, chips chokolade osv. så længe de ellers får en ordenlig, sund og varrieret kost....

Anmeld

29. marts 2011

Maria.

Malou er 10 måneder og har ikke smagt sodavand endnu.. Tilgændgænd har hun fået is og pomfritter fra macD! Magnus er 4 år og får sodavand hver fredag på vores slikdag.. Dog er det pepsimax da han ellers går på væggene

Anmeld

29. marts 2011

SiLiMiMa

mine de store, Line på 7 og Simon på 8 elsker cola!! De får det, når vi er i byen eller selv har gæster. Og en sjælden gang bare sådan....

Mille på knap 5 har først lige "lært" at kunne li det, men drikker ikke meget, da hun vist ikke rigtig bryder sig om det alligevel, men når nu de store får det, vil hun jo også

Maia på 2 år har smagt det et par gange, men hun kan ikke li det endnu.

Selv drikker vi voksne sjældent cola (og faktisk aldrig andre former for sodavand).

heise hvis motto mht slik og cola er ret afslappet - alt med måde og med den sunde fornuft i behold

Anmeld

29. marts 2011

Brams

Zette skriver:

FØR jeg blev mor var jeg af den overbevisning at sodavand, slik - ja i det hele taget sukker - skulle være en by i Rusland hos min datter indtil hun i hvert fald var fyldt 1 år. Jeg er NU blevet klogere og har indset at det ikke kan undgåes. 

Begrund gerne jeres svar og skriv også gerne alder på jeres barn og alder for første gang sodavand kom til i deres liv.

Jeg starter: 

Malou er 10 måneder og har smagt sodavand et par gange efterhånden. Det er IKKE noget vi praktiserer i hverdagen og NÅR hun får det er det ganske lidt. Vi har brugt det ved sygdom hvor hun ikke har ville drikke, og ved hyggestunder hvor vi har følt for at hun smagte det. Jeg har derfor svaret "det sker, dog ikke så ofte"

Jeg er ikke sukkerforskrækket og har også da hun var helt lille puttet sukker i hendes mos for at få hende til at spise det. Og hun har også smagt andre ting som chokolade, slikkepind osv. Og ELSKER det! 

Jeg opfordrer alle til god og sober debat! 

Hilsen

Zette

Lærke er 17 mdr. og hun har ALDRIG smagt sodavand, saftevand, slik og chips 

Jeg er af den overbevisning, at det kan tids nok komme, så der er ingen grund til at starte på det når hun ikke ved hvad det er endnu. Synes det er alt alt for tidligt for et barn under 2 år

Hun har smagt juice 2 gange (den ene gang var hun rigtig syg og vi fik af vide at hun skulle drikke noget andet end vand for at få "noget at leve af" - den anden gang spurgte hun om hun måtte smage, men vrængede ansigt af det, da hun smagte det, nok fordi hun kun er vant til vand og mælk).

Lærke vil hellere have frugt - heldigvis, men hun har heller aldrig fået andet. Står der en skål med slik på bordet (sker yderst sjældent når hun er oppe) og frugt ved siden af, ænser hun slet ikke skålen med slik.

Anmeld

29. marts 2011

misslea

Nu er min datter jo kun knapt ½ år, så selvfølgelig har hun ikke fået sodavand endnu... heheh!!

Men lige mht. sodavand kommer der til at gå LANG tid.... tror sgu nærmest ikke hun får det, før hun kan satve til det.. hahah!!!

Vi drikker aldrig sodavand herhjemme, så jeg ser ingen grund til at give hende det!

Mht. slik, går der også lang tid....

Jeg er ikke sådan mega fanatisk.. og dog - det vil nogle måske kalde mig!!

Når hun blir større kan hun selvfølgelig godt få en kiks, et stykke kage, lidt saft osv. men jeg vil ikke give hende slik og sodavand så længe jeg overhovedet kan undgå det!

Min erfaring er, at børn li'så gerne vil have lækker frugt, som de vil have slik!

Jeg kan sagtens se hyggen i at give sine børn noget lækkert... men hvis børn ikke har kendskab til slik, så forbinder de det jo heller ikke med hygge (snakker om børn under 2 år)!

Herhjemme kan hyggen ligeså godt være hjemmelavet banan pandekager, hjemmebagte boller, frugt på spyd osv

Jeg synes det er helt op til forældrene, hvordan de vil gøre tingene... men sådan her vil det blive hos os, så længe den går

Anmeld

29. marts 2011

AWO

Elina har ikke smagt sodavand endnu, men kommer nok til det på et tidspunkt.

Til gengæld har hun altid været mega interesseret i, hvad vi spiser, så hun har efterhånden smagt pandekager, is og chips mm.. Og dét ryger ned!! Heldigvis ryger alm. mad og frugt lige så godt ned, og for det meste er hun også tilfreds med at spise appelsin, mens vi andre får kage.

Jeg har også haft den holdning, at hun i hvert fald ikke skulle ha' sådan noget, før hun selv kunne bede om det. Men ja, man har vel et standpunkt, til man tager et nyt.  

Anmeld

29. marts 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Vito blir 2 år til sommer, og han har endnu ikke fået sodavand. 

Han har dog smagt andre ting, men ja sodavand har han ikke opdaget endnu, så derfor får han det ikke.

Så jeg har altså stemt blankt For kunne godt finde på det, så syntes ikke "kunne ikke drømme om" passer her

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

malik er 11 måneder - og har kun smagt - mælk, vand og jucie to gange måske.

jeg synes ikke at han skal ha' sodavand før han forstår hvad det er. han er jo ligeglad lige nu

Anmeld

29. marts 2011

NinaNymannMadsen

asta får lov til at smage en gang i mellem dog fortynder vi med vand da hun ikke drikker det ellers, eller jo lidt gør hun men hun vil hellere ha det med vand i. og slik får hun da også lov til at smage. syntes ikke hun skal snydes eller at vi skal gemme det væk for hende.

og når hun er ved hendes besteforældre så bliver hun alligevel møg forkælet med slik og søde sager, ikke i store mængder men hun da lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.