giver du dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Vial

dorthemus skriver:

Nej det har Runa ikke, men jeg har puttet sukker i grød for at få hende til at spise det

Aner ikke hvad jeg ville gøre hvis hun var interesseret i al det usunde jeg propper i mig

Du er heldig.

Jeg har jo haft en vis vane med at æde en romgkugle, når jeg gik tur med vognen. Sidst sad børnene op. 4 små øjne sugede alt kraft ud af bageraffaldet. Viola toppede endda med at sidde og smaske med..

..heldigvis kan vognen vendes om...hahaha.

Til tråden. Har aldrig givet mine sukker. Er ikke særlig religiøs omkring det, men det har ikke været nødvendigt - og tror bestemt heller ikke det bliver det lang tid frem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

smokin

KaMa skriver:

Du er heldig.

Jeg har jo haft en vis vane med at æde en romgkugle, når jeg gik tur med vognen. Sidst sad børnene op. 4 små øjne sugede alt kraft ud af bageraffaldet. Viola toppede endda med at sidde og smaske med..

..heldigvis kan vognen vendes om...hahaha.

Til tråden. Har aldrig givet mine sukker. Er ikke særlig religiøs omkring det, men det har ikke været nødvendigt - og tror bestemt heller ikke det bliver det lang tid frem.

Hvem snakker om nødvendighed? Ja udover sygdom (men der mener jeg så heller ikke det er "nødvendigt") 

Hvis Malou suger livskraften ud af min romkugle (sker nok ikke da jeg ikke kan fordrage dem, men så noget andet) så vil jeg da hellere putte et lille stykke og lade hende smage end at vende barnevognen om

det tager hun da ikke skade af..

Anmeld

29. marts 2011

mor_sabina

Maja88 skriver:

frosne ærter????

er lige nysgerrig

Ja en dag vi lavede aftensmad ville han gerne smage, og derefter blev det et absolut hit.
Så han får lige så tit nogle frosne ærter og majs Og i starten var jeg bange for at han fik dem i halsen, men de tør lyn hurtigt op og han tygger på dem, så det er jo en lækker sund snack

Anmeld

29. marts 2011

Vial

Zette skriver:

Hvem snakker om nødvendighed? Ja udover sygdom (men der mener jeg så heller ikke det er "nødvendigt") 

Hvis Malou suger livskraften ud af min romkugle (sker nok ikke da jeg ikke kan fordrage dem, men så noget andet) så vil jeg da hellere putte et lille stykke og lade hende smage end at vende barnevognen om

det tager hun da ikke skade af..

Det er kun mig, der snakker om nødvendighed. Der mener jeg, at det ikke er nødvendigt fordi, at de er gode til at spise alt andet, som der ikke er sukker i.

Jeg tror, at jeg heller vil lade helt være med at spise kager, når de ser det end at gøre det bag deres ryg. De skal i hvert fald ikke have noget nu, synes jeg. Det vil jeg føle er helt forkert.

(det var kun for sjov, at jeg ville vende vognen om.. hehe).

Anmeld

29. marts 2011

Lady Marion <3

Det kan sagtens undgåes , Alexander bliver 2 år i næste md og får ikke slik , is , kage , eller andre lækkerier .. Sodavand, saftevand mm får han heller ikke endnu ..  Han aner jo ikke hvad han går glip af netop fordi han aldrig har fået det   så han beder ikke om at få noget ,,, Det har været ligesådan med mine 2 store unger   Tror de var omkring 3 før de begyndte på søde sager .

Anmeld

29. marts 2011

Christine

Det kunne jeg ikke drømme om. Men han har smagt en enkelt tår hvis han har set os drikke det. Jeg vil hellere selv undvære sodavand (og score den bonus) end jeg vil give det til min søn. Når han skal have noget lækkert og lidt usundt at drikke, bliver det juice. Det er trods alt lidt bedre i min optik.

Anmeld

29. marts 2011

smokin

KaMa skriver:

Det er kun mig, der snakker om nødvendighed. Der mener jeg, at det ikke er nødvendigt fordi, at de er gode til at spise alt andet, som der ikke er sukker i.

Jeg tror, at jeg heller vil lade helt være med at spise kager, når de ser det end at gøre det bag deres ryg. De skal i hvert fald ikke have noget nu, synes jeg. Det vil jeg føle er helt forkert.

(det var kun for sjov, at jeg ville vende vognen om.. hehe).

okay - så forstår jeg!  Men ja vi spiser heller ikke kage foran Malou eller andre ting. For jeg føler det er forkert at hun sidder og suger al "næringen" ud af det uden at få noget. 

Anmeld

29. marts 2011

LinLin

David er 4½ år og har prøvet at smage sodavand 3-4 gange ved mig (ved ikke hvor mange gange hos hans far ) - men han kan ikke lide det Så han får saftevand eller æblejuice i stedet...

Sukker generelt har jeg et meget afslappet forhold til - han får slik "engang imellem", men er lige så glad for saltstænger, rosiner eller en figenstang (siger IKKE de er sunde ) Til jul og påske får han lidt mere end normalt...

Anmeld

29. marts 2011

tinasmor

Her er hun 3 år. Hun har aldrig fået sodavand og aldrig spurgt efter det. Ej heller ikke saftevand. Når vi skejder ud her hjemme så køber vi økologisk æblesaft (ikke konsentrat) selv om der også er meget frugtsukker i det, så synes vi bare det er lidt bedre.

Hun har aldrig været interesseret i noget andet end det der æblemost og det hun elsker mest er mælk.

Anmeld

29. marts 2011

muzen

mikkel er nu 2,4 år og han er lige begyndt og smage på sodavand. vi er nu nået der til at vi ikke kan sidde og drikke og spise noget for and ham som han ikke må smage.

men end til han var 1 år fik han ikke noget som helts ikke kager, is slik eller sodavand ikke noget, jo en kiks

jeg har haft det sådan at så længe han ikke har opsøgt det, har jeg ikke haft et behov for at han har fået det. ( til stor ærgelse for oldeforældre )

mikkel kan drikke dogen sodavand nu men hvis den er ny åbnet så kan han ikke lide det, og beder om noget vand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.