giver du dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

smokin

JulieE skriver:

Ja, de er rigtig glade for det Hvis jeg har købt en flaske (bare det billige fra netto) beder de tit om at få et glas til maden Og tit sætter vi faktisk bare dte ind i weekenden ogg så er de glade for det (altså istedet for sodavand)

Okay, er det så med citrus? Jeg er målløs (på den gode måde) og jeg vil lige tilføje at jeg synes det er fedt!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Ja, de er rigtig glade for det Hvis jeg har købt en flaske (bare det billige fra netto) beder de tit om at få et glas til maden Og tit sætter vi faktisk bare dte ind i weekenden ogg så er de glade for det (altså istedet for sodavand)

Dansk vand med saftevand i smager også godt.....

Anmeld

29. marts 2011

signe.

jeg har stemt ; det sker, dog ikke så ofte.

Det er i minimale mængder, da det kun er hvis vi lige dypper sutten deri.. ja ved godt det burde man ikke... vi drikker ikke så meget sodavand herhjemme, så det virkelig sjældent det sker...

Anmeld

29. marts 2011

smokin

Eva. skriver:

SKØNT billede af lille lækkermusen der...

Jamen, mine børn er store jo...og jeg er ikke hysterisk...de må få hvad som helst...dog ikke smøger og alkohol... men ellers så tror jeg altså kun at forbud og ekstremisme skaber et modtryk på et tidspunkt...jeg håber at mine unger får et naturligt forhold til mad-drikke og alt andet i livet og at de selv med deres sunde fornuft lærer at vælge til og fra.

Ihh tak søde Eva!  

Og ja jeg er helt enig i at forbud ikke gavner. Kan dog ikke forstå de ikke må få smøger og alkohol dine drenge - hvor er du kedelig   

Anmeld

29. marts 2011

Anne85

Vores søn på 3 1/2 får sodavand, slik, kage osv osv osv ved specielle lejligheder - det vil sige ferier, fredagshygge med disney osv osv. Han bryder sig dog ikke rigtig om sodavand og vingummi o.lign. gider han heller ikke. til gengæld elsker han chokolade

Vores datter på 8 mdr har smagt fløde is da vi var på ferie - men det er vist også det eneste  Synes ikke rigtig det har givet mening at putte sodavand, saft, juice eller lignende i hende.

Anmeld

29. marts 2011

smokin

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Dansk vand med saftevand i smager også godt.....

Ja det kan jeg faktisk gode lide!

Anmeld

29. marts 2011

Ranarupta

mor_sabina skriver:

Tak, men det er jo en lang debat. Og det bliver for alvor svært når man kommer i mødregruppen hvor det er frit tilgængeligt for alle børn, og i dp hvor man de jo ikke kan sidde som de eneste og undvære.

Men man må vel lære at begrænse det, og så håbe de får et naturligt forhold til det.

Har dog også hørt om noget hvor det altid er tilgængeligt og står fremme, og det har skabt en naturlighed som åbenbart gør at de ikke rigtig gider det????

Min moster og onkel har altid haft en kæmpe guf-skuffe og det var altid tilgængeligt for min fætter. 
Sjovt nok, så var han ligeglad og det var ikke mere ekstraordinært end en skive rugbrød.

Anmeld

29. marts 2011

Aves.

Zette skriver:

Ihh tak søde Eva!  

Og ja jeg er helt enig i at forbud ikke gavner. Kan dog ikke forstå de ikke må få smøger og alkohol dine drenge - hvor er du kedelig   

Hehe,...jeg ved det, jeg er så dominerende...

Anmeld

29. marts 2011

smokin

I følge afstemningen ligger det forholdvis tæt - men jeg tænker at dem som primært skriver her er imod sukker og sodavand. Det kunne være rart med nogle af dem som har trykket "ja det kunne jeg godt finde på" - HVOR ER I???!  

Anmeld

29. marts 2011

Fabienne

KaLee skriver:

Men - prøv at tænke efter.... Hvis du afholder dit barn fra de forbudte ting, så bliver de forbudte ting da langt mere interessante? det er i hvert fald hvad jeg tror...

Så i stedet for at forhøje sukker og fastfood mad til være noget "farligt" (og derved også spændende), så bare accepter at det eksisterer. ;-)

Mon alle bliver tiltrukket af det "forbudne frugt"? Jeg var 16-17 år før jeg smagte pizza fra pizzaria og MacD mad første gang, og jeg er ikke synderligt glad for det. Jeg foretrækker hellere en god rød bøf, lækkert tilbehør og en kold øl, fremfor en kedelig Big tasty menu fra MAcD .

Nu er vi så også madglade i min familie, og værdsætter GOD mad. Men jeg har aldrig været interesseret i frituremad eller anden fastfood, det kan nok tælles på 2-3 hænder hvor mange gange jeg har gidet købe sådan noget  . Ps jeg bliver 29 om få mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.