mor_sabina skriver:
Tak, men det er jo en lang debat. Og det bliver for alvor svært når man kommer i mødregruppen hvor det er frit tilgængeligt for alle børn, og i dp hvor man de jo ikke kan sidde som de eneste og undvære.
Men man må vel lære at begrænse det, og så håbe de får et naturligt forhold til det.
Har dog også hørt om noget hvor det altid er tilgængeligt og står fremme, og det har skabt en naturlighed som åbenbart gør at de ikke rigtig gider det????
Se det jeg har markeret er det som jeg tror mere på, end bevidst at afholde dem fra det til en vis alder...
Men derfor behøver man jo ikke at proppe det i dem, bare fordi man kan..
så det er en balancegang.. jeg prøver at tilbyde de sundere sager til min knægt, men der skal også være plads til de usunde indimellem, om vi er ude eller hjemme... Ved at i dagplejen har han da smagt coco pops, og ved fødselsdage er der kage (selvom de ikke må, men det er kun efter forældres accept).
Til sommer kommer han da også til at få saftevand, da det er vigtigere for mig at han får dækket sit væskebehov i stedet for at man kun holder på vand, og så at han evt ikke vil drikke nok.. og saftevand kan jo i flere henseender sidestilles med sodavand.
Anmeld