giver du dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Vilgerneværegravid

Har ingen børn endnu (desværre!). Har dog gjort mig nogle tanker om kostvaner osv., når den lille engang kommer. Min mand og jeg drikker aldrig sodavand - kun vand (kaffe/the om morgenen).

Jeg vil gerne undgå at mit barn skal have sodavand, men helt forbudt skal det heller ikke være. Synes det er ok med 1 glas ved særlige lejligheder (jul og fødselsdag). Det ville også være svært at boykotte det helt synes jeg. For hvad når det skal til børnefødselsdage og der serveres sodavand (det er selvfølgelig nar det er noget ældre)? Vil dog ikke give det sodavand så længe det kunne undgås!

Dog vil jeg sige, at mit barn IKKE skal have lightsodavand (eller produkter i det hele taget)! Min svigerforældre drikker meget lightsodavand pga. diabetes og tror de får svært ved at acceptere, at mit barn IKKE skal have lightsodavand/produkter- heller ikke når/hvis de passer det. Men den tid, den sorg/diskussion

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

slettet_7530

Den store på 9 får sodavand i ny og næ når han er til børnefødselsdag, men han fortrækker vand.
Den lille har ikke smagt sodavand endnu, jeg har stemt blankt

Anmeld

29. marts 2011

BellaT

Ja, den store på 3½ får da sodavand engang imellem. Den lille på 10 mdr. får ikke andet end vand og mælk.

Anmeld

29. marts 2011

BellaT

Vilgerneværegravid skriver:

Har ingen børn endnu (desværre!). Har dog gjort mig nogle tanker om kostvaner osv., når den lille engang kommer. Min mand og jeg drikker aldrig sodavand - kun vand (kaffe/the om morgenen).

Jeg vil gerne undgå at mit barn skal have sodavand, men helt forbudt skal det heller ikke være. Synes det er ok med 1 glas ved særlige lejligheder (jul og fødselsdag). Det ville også være svært at boykotte det helt synes jeg. For hvad når det skal til børnefødselsdage og der serveres sodavand (det er selvfølgelig nar det er noget ældre)? Vil dog ikke give det sodavand så længe det kunne undgås!

Dog vil jeg sige, at mit barn IKKE skal have lightsodavand (eller produkter i det hele taget)! Min svigerforældre drikker meget lightsodavand pga. diabetes og tror de får svært ved at acceptere, at mit barn IKKE skal have lightsodavand/produkter- heller ikke når/hvis de passer det. Men den tid, den sorg/diskussion

Sådan har jeg det også med lightsodavand. Vil gerne selv drikke det, men nix om min dreng får det. Så hellere sukker fremfor gift..

Anmeld

29. marts 2011

Cris

Nej, vi giver dem aldrig. Mine børn har aldrig smagt (jeg tror den store gjord det en gang hos andre) og vi køber aldrig sodavand derhjemme, jeg synes, at det er en spild af penge... Så nej. De har smagt i stedet for på juice, tynd saftevand og rismælk er altid en hit...

Anmeld

29. marts 2011

Ranarupta

BellaT skriver:

Sådan har jeg det også med lightsodavand. Vil gerne selv drikke det, men nix om min dreng får det. Så hellere sukker fremfor gift..

Anmeld

29. marts 2011

Vilgerneværegravid

BellaT skriver:

Kunne godt nok heller ikke selv finde på at drikke. Men foretrækker helt klar også naturlig sukker fremfor kemi!

Anmeld

29. marts 2011

Sof

Det sker, men det er yderst sjældent, ligesom med slik. 

Anmeld

29. marts 2011

DLM

Magnus har ikke smagt sodavand endnu. Han må gerne smage den dag han kommer og selv vil smage

Anmeld

29. marts 2011

Chamomile

Celina er nu 4½ år, og må gerne få sodavand/slik indimellem i begrænsede mængder. Jeg husker ikke hvor gammel hun var, da hun smagte div. ting første gang, men det var i hvert fald da hun selv viste interesse for at smage. Så længe at børn i hverdagen får sund og varrieret kost, ser jeg intet galt i at de får lov til at smage de usunde ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.