Den der tråd med at forlade sovende barn/børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

Pia.

Eva. skriver:

jeg kan se at størstedelen svarer nej kort og godt...altså, jeg må indrømme at jeg sagtens kunne finde på det...selvfølgelig ikke med små børn, men mine tre unger på 5, 8 pg 14 år ville jeg sagtens og uden skrupler kunne køre fra og komme igen senere...nu ved den store også at jeg evt lige kunne være kørt hvis han eller en af de andre vågner, de har mobil osv..

Men altså, jer der skrev nej, er det sådan altid, indtil de flytter hjemmefra.. eller er det aldersbestemt...for jeg synes da måske nok store børn kan klare at være selv...mine er i hvert fald også hvis jeg lige skal noget om aftenen, så putter jeg de små og så er den store der ved dem også...men måske jeg bare er en rigtig slem ravnemor...?

Ja jeg gør det i hvert fald ikke Eva - Mads er 5 år FEM ÅR ! Jeg mener ikke mine store børn skal have ansvar for en 5 årig i tilfælde af han vågner, drømmer, bliver syg eller andet - der skal bare være en voksen meget tæt på... Mille er 8 år hun skal heller ikke være alene om natten - ja jeg går faktisk så langt at jeg vil sige Mikkel heller ikke skal trods han er 12 år ...

Mikkel og Mille må være alene om dagen - hvor der er folk omkring dem i vågen tilstand, en nabo der kan hjælpe eller en moster, mormor eller oldemor som med sikkerhed tager telefonen, hvis de ikke kan få fat i mig ...

Min far har for noget tid siden været til en grim brand - barn på 6 og 9 heldigvis var forældre hjemme om natten så alle kom ud - det var et el aperart der var antændt af sig selv... men mor, far og to børn kom ud - men her tænker jeg hvis børnene havde været alene - ikke fordi jeg ikke tror at dine børn kan komme ud i tide alene - men der skal altså være en voksen...

Okay måske et lidt voldsomt eksempel, men man ved sgu aldrig...

Så jeg holder på at så lægen mine børn har brug for mig som BØRN så skal de ikke være alene om natten og jeg mener stadig det er uansvarligt der ikke er en voksen ved dem...

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Ranarupta

Pia. skriver:

Ja jeg gør det i hvert fald ikke Eva - Mads er 5 år FEM ÅR ! Jeg mener ikke mine store børn skal have ansvar for en 5 årig i tilfælde af han vågner, drømmer, bliver syg eller andet - der skal bare være en voksen meget tæt på... Mille er 8 år hun skal heller ikke være alene om natten - ja jeg går faktisk så langt at jeg vil sige Mikkel heller ikke skal trods han er 12 år ...

Mikkel og Mille må være alene om dagen - hvor der er folk omkring dem i vågen tilstand, en nabo der kan hjælpe eller en moster, mormor eller oldemor som med sikkerhed tager telefonen, hvis de ikke kan få fat i mig ...

Min far har for noget tid siden været til en grim brand - barn på 6 og 9 heldigvis var forældre hjemme om natten så alle kom ud - det var et el aperart der var antændt af sig selv... men mor, far og to børn kom ud - men her tænker jeg hvis børnene havde været alene - ikke fordi jeg ikke tror at dine børn kan komme ud i tide alene - men der skal altså være en voksen...

Så jeg holder på at så lægen mine børn har brug for mig som BØRN så skal de ikke være alene om natten og jeg mener stadig det er uansvarligt der ikke er en voksen ved dem...

Knus Pia.

Helt enig!

Anmeld

25. marts 2011

Wimmie

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men jeg kan da tale ud fra egen erfaring fra da jeg selv var barn (i 80'erne og start 90'erne); min storesøster og jeg var meget alene hjemme da vi var børn pga. vores forældres arbejdstider. Vi måtte være alene hjemme efter skole fra vi var omkring 8.

Hvis mine forældre skulle noget i weekenderne havde vi barnepige på indtil min storesøster var omkring 11 og jeg var 7.

Vi nød at være alene hjemme og jeg tror det har gjort at jeg hurtigt blev meget selvstændig og god til at klare simple ting selv uden mors hjælp. Det gjorde også at jeg ikke var bange for at være alene hjemme (jeg havde veninder der ikke turde at være alene hjemme om aftenen selv da de blev 15-16 år).

Jeg tror ikke jeg ville lade mine børn være alene før 8-9 årsalderen - og her tale vi om alene mens vi lige handler - eller efter skole. De skal nok være 11-12 år før de må være alene mens vi er ude i en weekend (og om aftenen) - og ikke uden en kontaktperson de kan ringe efter hvis der bliver noget.

Men det handler vel også om hvornår børnene føler sig trygge? Jeg ville aldrig lade dem være alene hjemme hvis de ikke selv turde være alene.

Anmeld

25. marts 2011

wamse

Jeg har jo store børn og et lidt mindre barn. Mine store drenge er jo stort set de eneste jeg har til at kunne være barnepige, og jeg er 100% tryg ved at de passer min datter.

Men jeg har da ladet dem være alene hjemme om natten når de har været barnepige for den yngste.

Det ser jeg ingen problemer i.

Anmeld

25. marts 2011

Polkaprik

Jeg skal lige sige at inden jeg skriver mit svar at jeg ikke har læst hele tråden men en del af indlæggene. 

Min holdning er de krav man stiller og det ansvar man ligger hos barnet skal være aldressvarende.

Jeg synes ikke at det er rimeligt at et barn på 14 år skal have lagt ansvaret for sine 2 mindre søskende på sig i nattetimerne. Føler ikke at det er fordi jeg er pyldret men jeg synes bare det er for stort et ansvar at ligge hos et barn på den alder.

Jeg synes heller ikke at et barn på 6 år sammen men en søskende på 10 selv skal have ansvaret for at stå op om morgenen og gøre sig klar og komme i skole til tiden. Det er da muligt de kan finde ud af det, men i mine øjne gør det det ikke til noget der er ok. Det må altså efter min mening og overbevisning være en voksen der skal stå med det ansvar på sine skuldre.

Vi har børn på 3, 7, 9 og 11 år. Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at give den ældste ansvaret for de små i længere tid eller i nattetimerne. Jeg kunne ligeledes heller ikke drømme om at hyre en babysitter på 14 år til at passe mine børn om natten! Synes bare det er for stort et ansvar at ligge hos dem i tilfælde af at der skulle ske noget. Jeg synes det er urimeligt for barnet på 14 år.

Den store på 11 år må gerne være alene hjemme en times tid om eftermiddagen en gang imellem men mere bliver det heller ikke. Det handler jo også m at selvom de kan virke modne osv så er deres hjerne altså ikke udviklet til at kunne forudsige og forstå konsekvensen af deres handlinger. Det er den først i en alder af 18-21 år!

Så det kan godt være at der er mange herinde der har klaret det at være alene hjemme i en forholdsvis tidlig alder med bravour. Men det gør det ikke mere rigtigt i min verden.

Michelle

Anmeld

25. marts 2011

Dansker i England

Synes bestemt ikke børn i den alder ville kunne klare alle de ting der kunne ske i løbet af 7 timer om natten. Som jeg også skrev synes jeg det er noget helt andet hvis det er kort tid f.eks hvis mor eller far arbejder 1/2 time længere eller man lige skal hente mælk mens de er vågne

Da jeg var 14 passede jeg børn i alderen 1 og 4 år. Mange weekender kom forældrene ikke hjem før kl. 2 eller 3 om natten, og der havde jeg da ansvaret for disse børn indtil da og ofte fra klokken fra 5 om eftermiddagen- uden mine forældre på den anden side af vejen. Jeg kan ikke se forskellen på at jeg passede dem, og at Eva lader sin store søn være ansvarlig for sine to brødre på 5 og 8 (eller noget i den stil). Hun bruger vel bare sin egen søn som barne"dreng" i stedet for at betale en anden for det.

Jeg kan slet ikke se, hvorfor man kan blive forarget over det.

Ang den anden tråd, så opfattede jeg det som om, det var et meget lille barn, TS ville lade være alene hjemme - og det synes jeg er meget forkert.

Anmeld

25. marts 2011

mullesmith2

Altså i min verden kan man sku ikke bare køre fra sine sovende børn uanset om de så var 30år gamle og boede hjemme endnu, uden at vække dem og sige det ihvertfald. Jeg syntes ikke børn skal være alene om aftenen eller natten før de er omkring 13-14 stykker eller måske senere alt efter hvor modne de nu er.

Anmeld

25. marts 2011

Wimmie

Polkaprik skriver:

Jeg synes ikke at det er rimeligt at et barn på 14 år skal have lagt ansvaret for sine 2 mindre søskende på sig i nattetimerne. Føler ikke at det er fordi jeg er pyldret men jeg synes bare det er for stort et ansvar at ligge hos et barn på den alder.

Jeg synes igen det kommer an på det enkelte barn/teenager - hvor ansvarsbevidst man er.

Jeg startede med at "arbejde" som barnepige da jeg var 12 og da jeg var 14 havde jeg ansvar for 2 børn (på 2 og 4 år) fra kl. 4 om natten til 12 middag (deres forældre havde et bageri). Det var absolut intet problem hverken for dem eller mig og forældrene havde fuld tiltro til mig.

Men jeg vil også vove at påstå at jeg var en meget fornuftig 14-årig - jeg kender skam børn i den alder som jeg ikke ville overlade mine unger til

Anmeld

25. marts 2011

Wimmie

Er i øvrigt enig med Dansker i England

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Pia. skriver:

Knus Pia.

Men jeg tænker at børn jo også bliver forskellige ud fra hvad vi lærer dem og viser dem og tror på...jeg havde en barnepige da jeg var 4 og min søster var 1 og hun var 14 år....hun kunne sagtens passe på os og dets amme kan Jeppe nu sagtens...jeg tror bare ikke jeg går og ser farer alle vegne, for så ville jeg ikke kunne leve...

Men vi er forskellige og vores børn er det, nogle kan noget andre ikke kan og det samme med voksne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.