Den der tråd med at forlade sovende barn/børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Corn

SSL skriver:

Jeg kommer faktisk i tanke, om et par situaioner jeg lige vil dele Min venindes dreng, på 4,5år passer jeg til tider.. Og sidst jeg passede ham, havde jeg hentet ham fra BH, han fiser direkte ind i stuen og vil se tegnefilm.. Men jeg fortæller ham vi skal ud og gå med mine hunde (5-10minutter på dén tid af dagen), men han vil faktisk ikke med.. Og jeg tog faktisk dén beslutning (det var højlys dag og han var vågen), at dét kunne han egentlig godt, så han fik frugt og mælk, til at aflede bare lidt opmærksomhed, og så aftale vi at han kunne sætte sig ved vinduet og vinke til mig når jeg gik forbi... 4,5år - og drengen var pavestolt over "Så du det, jeg vinkede til dig", han var SÅ stolt.. Og det var i en andens hjem, men det viser lidt at børn kan meget mere.. Jeg havde faktisk skide dårlig samvittighed og var SÅ bange for han ville gå ud på opgangen, men jeg gik jo nede foran så jeg kunne se ham ved vinduet og evt. hvis han ville gå.. Men jeg tror det gav ham noget selvtillid (som han bøvler lidt med i forvejen), at være alene de 5-10minutter

Og så tænker jeg, at jeg passede faktisk også min nevø da jeg var 12-14 år, der sov jeg derhjemme hvis min søster skulle noget, vores forældre boede så 3minutter derfra, og jeg havde min tlf i nærheden osv - men der var ingen kvaler.. Så jeg er enig om at man vurdere det selvf. uddfra barn - barn, situation - situation.. MEN, jeg tror på det kan være rigtig sundt med tilliden og dét ansvar man giver det barn

Hvis du skulle passe min 4,5 årige og lod ham være alene i 5-10 minutter, så havde jeg kvalt dig. Det havde været et mega brud på tillid og aftale om, at du skulle passe ham...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

SSL

Macaab skriver:

Hvis du skulle passe min 4,5 årige og lod ham være alene i 5-10 minutter, så havde jeg kvalt dig. Det havde været et mega brud på tillid og aftale om, at du skulle passe ham...

Det er bare sådan en hønsegård herinde Hvad er det dog for en måde at skrive på? Du kan da overhoved ikke være bekendt at dømme situationen udfra en hjemmeside! Men forstå et budskab!! Hønemødre og hønsegård! JEG KUNNE SE HAM SIDDE I VINDUET MENS MINE HUNDE FIK TISSET! Det var det samme som at han gik ved siden af mig for søren!

Og min veninde synes da det var fint at han kunne sidde med sin frugt og fjernsyn i baggrunden og kigge ud til hundene og jeg.. ...... som hvis jeg gik i baghaven

Anmeld

26. marts 2011

Corn

SSL skriver:

Det er bare sådan en hønsegård herinde Hvad er det dog for en måde at skrive på? Du kan da overhoved ikke være bekendt at dømme situationen udfra en hjemmeside! Men forstå et budskab!! Hønemødre og hønsegård! JEG KUNNE SE HAM SIDDE I VINDUET MENS MINE HUNDE FIK TISSET! Det var det samme som at han gik ved siden af mig for søren!

Og min veninde synes da det var fint at han kunne sidde med sin frugt og fjernsyn i baggrunden og kigge ud til hundene og jeg.. ...... som hvis jeg gik i baghaven

Hold da op et udbrud... Spis brød til.

Jeg forstår godt hvad du skrev, og jeg ville stadig reagere... Min 4-årige er et monster af dumdristige ideer...

Min 6-årige derimod, er et mønsterbarn, og kunne sagtens være alene i 5-10 minutter...

Anmeld

26. marts 2011

SSL

Macaab skriver:

Hold da op et udbrud... Spis brød til.

Jeg forstår godt hvad du skrev, og jeg ville stadig reagere... Min 4-årige er et monster af dumdristige ideer...

Min 6-årige derimod, er et mønsterbarn, og kunne sagtens være alene i 5-10 minutter...

Ej, men det er da en lidt strid måde at skrive på! det er lidt som at skrive "Du er ikke en god veninde og passer ikke hendes barn ordentligt".. Og dertil vil jeg søreme protestere!

Som du selv skriver om dine børn, er der mønsterbarn og en lidt mere ballademager.. Men du ved jo ikke hvordan min venindes dreng er, og derfor synes jeg da ikke du kan tænke udfra dit eget barn i dén alder.. For ham her er mere mønster end ballademager.. Og igen, så synes jeg bare ikke det er værre end at jeg rendte ude i baghaven af et hus f.eks .... Men det er jo bare som man tager det, og er som person.. Men jeg er nu glad for at have veninder der selv er meget afslappede mht. når man passer deres børn og de ved jo at jeg elsker dem og gør alt efter bogen!

Anmeld

26. marts 2011

chael

Ej, det er jo soleklart, det for mit vedkommende er aldersbestemt.

Mine unger er 2 år og 4½ år. Så de ville ikke få lov at være alene, mens jeg kørte på tanken!!

*Camilla 13+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.