Jeg kommer faktisk i tanke, om et par situaioner jeg lige vil dele
Min venindes dreng, på 4,5år passer jeg til tider.. Og sidst jeg passede ham, havde jeg hentet ham fra BH, han fiser direkte ind i stuen og vil se tegnefilm.. Men jeg fortæller ham vi skal ud og gå med mine hunde (5-10minutter på dén tid af dagen), men han vil faktisk ikke med.. Og jeg tog faktisk dén beslutning (det var højlys dag og han var vågen), at dét kunne han egentlig godt, så han fik frugt og mælk, til at aflede bare lidt opmærksomhed, og så aftale vi at han kunne sætte sig ved vinduet og vinke til mig når jeg gik forbi... 4,5år - og drengen var pavestolt over "Så du det, jeg vinkede til dig", han var SÅ stolt.. Og det var i en andens hjem, men det viser lidt at børn kan meget mere.. Jeg havde faktisk skide dårlig samvittighed og var SÅ bange for han ville gå ud på opgangen, men jeg gik jo nede foran så jeg kunne se ham ved vinduet og evt. hvis han ville gå.. Men jeg tror det gav ham noget selvtillid (som han bøvler lidt med i forvejen), at være alene de 5-10minutter 
Og så tænker jeg, at jeg passede faktisk også min nevø da jeg var 12-14 år, der sov jeg derhjemme hvis min søster skulle noget, vores forældre boede så 3minutter derfra, og jeg havde min tlf i nærheden osv - men der var ingen kvaler.. Så jeg er enig om at man vurdere det selvf. uddfra barn - barn, situation - situation.. MEN, jeg tror på det kan være rigtig sundt med tilliden og dét ansvar man giver det barn 
Anmeld