Den der tråd med at forlade sovende barn/børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.206 visninger
114 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

Aves.

jeg kan se at størstedelen svarer nej kort og godt...altså, jeg må indrømme at jeg sagtens kunne finde på det...selvfølgelig ikke med små børn, men mine tre unger på 5, 8 pg 14 år ville jeg sagtens og uden skrupler kunne køre fra og komme igen senere...nu ved den store også at jeg evt lige kunne være kørt hvis han eller en af de andre vågner, de har mobil osv..

Men altså, jer der skrev nej, er det sådan altid, indtil de flytter hjemmefra.. eller er det aldersbestemt...for jeg synes da måske nok store børn kan klare at være selv...mine er i hvert fald også hvis jeg lige skal noget om aftenen, så putter jeg de små og så er den store der ved dem også...men måske jeg bare er en rigtig slem ravnemor...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Dinna88

Det er da nok alderbestemt for alle? Jeg har altid været meget alene - jeg går ud fra at det startede da jeg var omkring 10 år, at jeg var alene med min søster om natten (hun er 5 år ældre) og siden da har jeg altid været alene om natten. Nu arbejder min mor så aften, så jeg er alene hele eftermiddagen til jeg går i seng - jeg er så også 19, så intet problem der Det er fint nok, jeg laver selv mad og klarer mig helt fint.

Men inden jeg blev 10 erindrer jeg da også at have været alene. Min søster og jeg kunne sagtens klare os

Anmeld

25. marts 2011

Brams

Jeg kan ærligt sige at jeg aldrig ville forlade mit barn når det sov. Synes det ville være noget andet hvis man endnu ikke havde puttet en dreng/pige på 14 år og så sagde jeg kører lige ned efter mælk eller lign. Men at de skulle vågne og man ikke var der, det synes jeg er synd.

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Det er da nok alderbestemt for alle? Jeg har altid været meget alene - jeg går ud fra at det startede da jeg var omkring 10 år, at jeg var alene med min søster om natten (hun er 5 år ældre) og siden da har jeg altid været alene om natten. Nu arbejder min mor så aften, så jeg er alene hele eftermiddagen til jeg går i seng - jeg er så også 19, så intet problem der Det er fint nok, jeg laver selv mad og klarer mig helt fint.

Men inden jeg blev 10 erindrer jeg da også at have været alene. Min søster og jeg kunne sagtens klare os

Undrede mig bare ingen spurgte ind til alder eller svarede sådan bare lidt mere nuanceret....og ja, det er da aldersbestemt...og jeg tror nu de har godt af at få lidt ansvar og ikke pakkes ind i vat, sådan hele livet igennem..

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Brams skriver:

Jeg kan ærligt sige at jeg aldrig ville forlade mit barn når det sov. Synes det ville være noget andet hvis man endnu ikke havde puttet en dreng/pige på 14 år og så sagde jeg kører lige ned efter mælk eller lign. Men at de skulle vågne og man ikke var der, det synes jeg er synd.

Kommer vel an på om de ved det er en mulighed....altså mine børn ville ikke panikke hvis jeg lige var kørt...jeg ville selvfølgelig lige smide en sms til min den store...har nu ikke rigtig haft brug for det, da han jo sover sent..men den anden aften da kørte jeg ved 20 tiden og var hjemme kl.3 om natten og der var de da alene..

Anmeld

25. marts 2011

henh01

Jeg tror ikke jeg på nogen tidspunkter kommer til at forlade mine sovende børn. Altså når min den store (6 år) bliver ældre skal jeg da ikke udelukke at jeg kan smutte på tanken mens hun er hjemme. Men vil ikke kunne få mig selv til at gå fra dem uden de ved det. (Siger jeg nu, kan jo godt være jeg ser anderledes på det når det bliver aktuelt.)

Anmeld

25. marts 2011

Lusi

Dannede lidt en mening om at barnet var på alder med min datter.. Ved jo ik alderen på barnet, men tænkte automatisk på Luna som bliver 3 år om tre måneder og hende ville jeg aldrig forlade.. Men ville da selvfølgelig ik ha skrupler over at overlade hende til sig selv, som 14 årige

Anmeld

25. marts 2011

Stumpen

Havde jeg en søn på 14 år, så jo så kunne jeg godt smutte en tur ned på tanken eller lige over og sige noget til mor, for han er så stor at han kan hjælpe de små.. Men jeg har to døtre på 4 og 1 år og dem ville jeg ikke køre fra... Selvom det er 5 min, så kan den ene jo vågne i det øjeblik jeg lukker døren og så er 5 min lang tid for sådan et bette væsen...

Anmeld

25. marts 2011

henh01

Eva. skriver:

Kommer vel an på om de ved det er en mulighed....altså mine børn ville ikke panikke hvis jeg lige var kørt...jeg ville selvfølgelig lige smide en sms til min den store...har nu ikke rigtig haft brug for det, da han jo sover sent..men den anden aften da kørte jeg ved 20 tiden og var hjemme kl.3 om natten og der var de da alene..

Det kunne jeg aldrig finde på. Jeg kunne gå hen at handle mens de var vågne, men aldrig være væk fra dem til kl. 3 om natten. Men jeg er måske også meget pylret.

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Lykke86 skriver:

Dannede lidt en mening om at barnet var på alder med min datter.. Ved jo ik alderen på barnet, men tænkte automatisk på Luna som bliver 3 år om tre måneder og hende ville jeg aldrig forlade.. Men ville da selvfølgelig ik ha skrupler over at overlade hende til sig selv, som 14 årige

Nej, det var også det jeg tænkte...at der blev svaret ud fra den alder ens eget barn har...jeg mindes dog ikke at have kørt fra dem mens de sov, men som skrevet har jeg være kørt da de små sov og den store så var hjemme ved dem....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.