Den der tråd med at forlade sovende barn/børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

Aves.

Charlotte Wberg skriver:

ha ha ha det er kun til de får teenager...

Tror generelt man er mere "pylret" når man stadig er småbørns forældre... Da min den ældste var lille kunne jeg ikke selv se ud over det stadie vi var i her og nu... hun var jo så lille og det var svært at relatere til at hun ikke altid ville være det... Gg

Og hvis der er forældre der efter teenageverdenen er flashet for dem forsat kan sige nej med så store bogstaver, så kan man lidt frygte for den mega løsrivelsesfase de kunne ende i...

Puhaaa teenager der eksplodere som en atombombe for at bryde ud af vattet er egentlig ikke et kønt syn... fnis

hihi...ja, du har helt ret...men målet med børnene er jo at gøre dem stærke og selvstændige...så de kan ende med at være hele harmoniske voksne..,men det er svært at se på sit lille barn og så forholde sig til at om få år står man og hjælper dem med at barbere sig..det er sgu mærkeligt, må jeg sige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

twinboys

Brams skriver:

Jeg kan ærligt sige at jeg aldrig ville forlade mit barn når det sov. Synes det ville være noget andet hvis man endnu ikke havde puttet en dreng/pige på 14 år og så sagde jeg kører lige ned efter mælk eller lign. Men at de skulle vågne og man ikke var der, det synes jeg er synd.

Lige mine ord

Anmeld

25. marts 2011

Charlotte Wberg

Brams skriver:

Ja men det er jo ikke kun en teenager det er jo også to mindre børn. Kan sagtens se forskellen men det er jo alle børnene der bliver efterladt

Det er jo på bekostning af at den stor er hjemme.. Ja han sover, men han vågner jo hvis de græder...

En 14 årig kan sagten varetage en "pasning" af mindre søskende...

Mange 14 - 16 årige babysitter for andre... mens forældrene er i byen og party uartig.. Det tjener de penge på... Så er det måske også "uansvarligt"? Der er det nogen gange meget mindre børn og ikke deres søskende hehe...

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Charlotte Wberg skriver:

Det er jo på bekostning af at den stor er hjemme.. Ja han sover, men han vågner jo hvis de græder...

En 14 årig kan sagten varetage en "pasning" af mindre søskende...

Mange 14 - 16 årige babysitter for andre... mens forældrene er i byen og party uartig.. Det tjener de penge på... Så er det måske også "uansvarligt"? Der er det nogen gange meget mindre børn og ikke deres søskende hehe...

Ja, netop....jeg havde en barnepige på 14 år der passede os, jeg var 4 år min søster 1 år..og hun var aldeles kompetent til det...jeg tænker at dem der synes det er forkasteligt måske ikke selv ville have magtet den opgave som 14 årig...og så tager afsæt i det..? og ja, alle er jo forskellige..men mine børn er jo trygge veds hinanden og kender hinanden og da bedre en en barnepige ville..

Anmeld

25. marts 2011

SSL

visse vasse min nevø på fjorten år kan, og er få til tider alene hjemme om det er dag eller aften.. Han har mobil, ved hvordan man i værste fald skal tackle situationer, og selvfølgelig kan de gå i chok, og reagere anderledes, men er man fjorten, så mener jeg at de er store børn og kan en hel del:-) som I skriver, må det være svært at sætte sig ind i, når man har en lille baby :-) når jeg får børn vil jeg nok heller ikk tro på at de en dag bliver store og selvstændige:-)

Anmeld

25. marts 2011

Charlotte Wberg

Eva. skriver:

hihi...ja, du har helt ret...men målet med børnene er jo at gøre dem stærke og selvstændige...så de kan ende med at være hele harmoniske voksne..,men det er svært at se på sit lille barn og så forholde sig til at om få år står man og hjælper dem med at barbere sig..det er sgu mærkeligt, må jeg sige...

Det er mærkeligt... og det går alt for hurtigt...

Jeg kommer lidt til at sidde og små grine/smile over andres reaktioner... Selvfølgelig er alle ikke enige og endnu svære er det når man er på forskellige stadier i livet... men nu er den ældste af dine sønner 14 år... Et par stykker mener så at de kan tage varer på sig selv, men ikke andre når man "kun" er 14...

Hmm tror du egentlig at de ser de unge mødre... ? Gg (Ikke at det er iorden at få børn så tidligt, men det sker jo at de her 15/16 årige pludselig har dummet sig lidt)

Anmeld

25. marts 2011

Diana...

Brams skriver:

Ja vi bliver aldrig enige, for jeg synes det er at sætte sine egne behov før sine børns og det kunne aldrig falde mig ind. Men det var bestemt ikke for at skabe dårlig stemning fortsat god dag

Altså jeg mener faktisk vi har en mor her inde på 15 og så stor forskel er der nu ikke på 14 og 15. Jeg havde nu også godt ture når det den alder vi snakker om jeg husker da selv hvordan jeg var i den alder og ja der passet jeg faktisk et søskenpar på 2 og 5 en hel aften og start nat fordi de skulle til firma fest. 

Anmeld

25. marts 2011

Louisiana

PernilleB skriver:

hans datter er på noget special kost, og har været lidt syg her på det sidste... så han spiser altid senere, da han er alene om hende... men der er mange der har forskellige måder a spise med børnene på... nogen spiser med dem, og nogen fodre dem først... eller hvis a nu man er mere sulten efter barnet er gået i seng, eller barnet bare er meget træt efter skole...?? der er 1000 forskellige måder et barn gør tingene på..

Ja, det har du helt ret i, men det jeg tænker på er, at der i den tråd der bliver henvist til, bliver skrevet, at barnet er begyndt at sove igennem, og derfor går jeg ud fra, at der er tale om et meget lille barn. Også, at h*n ikke skal have aftensmad, ja, så gik jeg ud fra at barnet var for lille til at få den slags føde

Anmeld

25. marts 2011

ekzunz

Man kender jo selv sine børn bedst og ved om de kan klare at være alene hjemme og evt. sove alene.

Vi har en dreng på 14 og han kan godt være alene hjemme, men ikke sove helt alene. Så har vi en på 16 og da han var 14 kunne han helt og holdent klare sig selv og kunne sagtens være alene.  Han har i øvrigt en kammerat som lige er blevet 15, og hans forældre tager gladeligt på weekend og lader drengen være alene hjemme, helt uden problemer.

Når vi en sjælden gang har haft brug for at de store drenge skulle se efter de små, har vi sørget for at ham på 16 (den fornuftige) har sovet i med de små i vores soveværelse eller han har ligget i stuen så han kunne høre dem (han har værelse i kælderen). Det har været hvis mig eller manden har skulle hentes efter fx. julefrokost, koncerter eller lign.

Da jeg selv var 6 år og min søster var 8 vågnede vi en morgen til en seddel hvor der stod at vores forældre var kørt til Frederiksberg hvor min lillebror var hos mormor, så vi stod selv op og tog i skole. Den episode har vi talt om flere gange og vi forstår ikke hvorfor vi ikke kom med, eller hvorfor det ikke kun var en af dem der kørte - men man tænkte nok bare anderledes den gang for over 30 år siden....

Anmeld

25. marts 2011

Frøken J.

Eva. skriver:

jeg kan se at størstedelen svarer nej kort og godt...altså, jeg må indrømme at jeg sagtens kunne finde på det...selvfølgelig ikke med små børn, men mine tre unger på 5, 8 pg 14 år ville jeg sagtens og uden skrupler kunne køre fra og komme igen senere...nu ved den store også at jeg evt lige kunne være kørt hvis han eller en af de andre vågner, de har mobil osv..

Men altså, jer der skrev nej, er det sådan altid, indtil de flytter hjemmefra.. eller er det aldersbestemt...for jeg synes da måske nok store børn kan klare at være selv...mine er i hvert fald også hvis jeg lige skal noget om aftenen, så putter jeg de små og så er den store der ved dem også...men måske jeg bare er en rigtig slem ravnemor...?

Synes da det er helt fint det du gør! Har da selv været alene hjemme flere gange med min yngre bror, da jeg var de 14 år, hvor vi sov alene, fordi mine forældre skulle til noget og først kom hjem senere. Det synes jeg overhovedet ikke der er noget slemt eller forkert i, jeg nød da bare at få lov at have ansvar, og det tror jeg også har modnet mig meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.