Eva. skriver:
jeg kan se at størstedelen svarer nej kort og godt...altså, jeg må indrømme at jeg sagtens kunne finde på det...selvfølgelig ikke med små børn, men mine tre unger på 5, 8 pg 14 år ville jeg sagtens og uden skrupler kunne køre fra og komme igen senere...nu ved den store også at jeg evt lige kunne være kørt hvis han eller en af de andre vågner, de har mobil osv..
Men altså, jer der skrev nej, er det sådan altid, indtil de flytter hjemmefra..
eller er det aldersbestemt...for jeg synes da måske nok store børn kan klare at være selv...mine er i hvert fald også hvis jeg lige skal noget om aftenen, så putter jeg de små og så er den store der ved dem også...men måske jeg bare er en rigtig slem ravnemor...?
Hej Eva.
Nu læste jeg også lidt sider i den anden tråd og undgik faktisk at svare. Nok pga at alle bare svarede NEJJJJJ og det var dybt uansvarligt at gøre det. Men jeg tror altså også det er svært at sætte sig ind i at have børn på 13-14 år, når man måske kun er nået til sit barns 6. år.
Og nej self går man da ikke fra et lille barn, men nu er mine drenge jo så også 7, 11½ og 13 år og jeg kan sagtens gå fra dem uden det er omsorgssvigt. De er jo ligesom også alene hjemme nogle gange.
Jeg finder det naturligt at opdrage, rådgive, vejlede og ruste mine drenge til livet sådan at de, når de bliver 18 år og myndige, kan (hvis de vil) flytte hjemmefra og er rustet til dette. Det hele er jo en glidende overgang.
Anmeld