Den der tråd med at forlade sovende barn/børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

Aves.

PernilleB skriver:

Nu har jeg ikke blandet mig i den anden debat, men jeg kan kun sige at jeg ville dømme efter mit barns evne til selv a kunne tisse hvis det vågnede, eller hvad barnet nu ellers skal... Jeg synes folk svare alt for grimt, og tror at TS rent faktisk har gjort/havde tænkt sig a gøre det... Kan godt følge folk i der ikke gider skrive debatter mere, pga a folk dømmer så hurtigt og hårdt...ville ønske vi snart selv kunne slette de devatter vi har skrevet...

I hvert fald må man da lige spørge ind...det gjorde jeg, fik dog ikek svar..men altså, hvilke omstændigheder gør sig gældende...og ja, jeg synes også der dømmes hårdt og voldsomt...det er ærgerligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

CiSo

Jeg syntes bestemt det har en alder.. Altså 14 år, kunne jeg sagtens finde på det! 

Men det kommer an på mange ting. Er de nogle der tør være alene? Har de mobiler? o.s.v...

Jeg ville tage min beslutning ud fra disse ting..

Hvis det viser sig senere hen i livet, at min søn er rigtig utryg ved at være alene, så vil jeg selvfølgelig aldrig gøre det.

Anmeld

25. marts 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Eva. skriver:

Undrede mig bare ingen spurgte ind til alder eller svarede sådan bare lidt mere nuanceret....og ja, det er da aldersbestemt...og jeg tror nu de har godt af at få lidt ansvar og ikke pakkes ind i vat, sådan hele livet igennem..

Jeg syntes at alderen var meget tydeligt i den tråd. Du for at vide at du er ved at lave aftensmad og dit barn sover. Det er de færeste 10årig der for sig en lur på det tidspunkt. så det drejer sig jo om et lille barn.

Man går nu heller ikke fra store børn der sover, de skal være vågne.

Anmeld

25. marts 2011

PernilleB

Brams skriver:

WHAT! Ja sorry men nu bliver jeg faktisk lidt forarget. Hvordan kan du finde på at efterlade dine børn i 7 timer i træk midt om natten. Udover at de vel, selv om du plejer at gå fra dem om natten, kunne blive bange, så kan der jo både udbryde brand, blive begået indbrud eller alle mulige andre ting, mens du er væk, og det ville de skulle takle alene. Der hjælper det altså ikke så meget at der bor nogle tæt på. Jeg sidder og håber at det er en form for joke, for at få nogle af os op af stolen, for jeg kan virkelig slet ikke forestille mig at der er nogen der kunne finde på sådan noget

Der er da ikke noget a blive forarget over..?? Hvis hendes børn har bevist overfor hende a de er store nok til at klare visse ting selv i de timer hun er væk, så er det vel hendes beslutning... Hun har sandsynligvis lært dem a ringe 112 i visse tilfælde og de har hendes nummer... Jeg var da osse tit alene hjemme da jeg var 9 år, fordi mine forældre lige måtte arbejde lidt mere... jeg vidste jeg bare skulle gå til min reserve bedste på den anden side a vejen.. hvem siger a hun ikk har det med sine børn..??

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

CiSo skriver:

Jeg syntes bestemt det har en alder.. Altså 14 år, kunne jeg sagtens finde på det! 

Men det kommer an på mange ting. Er de nogle der tør være alene? Har de mobiler? o.s.v...

Jeg ville tage min beslutning ud fra disse ting..

Hvis det viser sig senere hen i livet, at min søn er rigtig utryg ved at være alene, så vil jeg selvfølgelig aldrig gøre det.

Lige netop...det bliver bare let sådan lidt NEJ, aldrig og bla bla bla bla...der går kællinge i det i stedet for lige at slappe bare lidt af...ro på mulle..

Anmeld

25. marts 2011

CiSo

Eva. skriver:

Lige netop...det bliver bare let sådan lidt NEJ, aldrig og bla bla bla bla...der går kællinge i det i stedet for lige at slappe bare lidt af...ro på mulle..

Ja, giver dig ret.. Syntes godt nok nogle er skarpe og bliver meget hurtigt forarget.

Anmeld

25. marts 2011

Charlotte Wberg

Brams skriver:

WHAT! Ja sorry men nu bliver jeg faktisk lidt forarget. Hvordan kan du finde på at efterlade dine børn i 7 timer i træk midt om natten. Udover at de vel, selv om du plejer at gå fra dem om natten, kunne blive bange, så kan der jo både udbryde brand, blive begået indbrud eller alle mulige andre ting, mens du er væk, og det ville de skulle takle alene. Der hjælper det altså ikke så meget at der bor nogle tæt på. Jeg sidder og håber at det er en form for joke, for at få nogle af os op af stolen, for jeg kan virkelig slet ikke forestille mig at der er nogen der kunne finde på sådan noget

Hvorfor bliver du forarget over det ??

Da jeg var 14 begyndte vi at snuppe vores forældres sprut og drikek os i hegnet inden vi skulle til fest i ungdomsskolen...

Så kan man vel også være alene hjemme om natten, men et tlf nr. til sin mor/far hvis der skulle ske noget eller hvis de mindre søskende vågner og bliver kede eller lignende...

Jeg har dog en datter på 10 år, hun må være alene i dagtimerne, men pt ikke om aftene og natten... hun ville heller ikke være tryg ved det... men så snart hun er 12 - 14 år så har det sikkert ændret sig...

Så jo en teenager kan godt være alene hjemme hvis denne er tryg ved det

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Brams skriver:

Jamen, så må jeg være en joke...og jo, det kan jeg altså sagtens finde på....mine forældre bor LIGE over for, de har soveværelse LIGE ud til vores og ungerne kan bare kalde...der er røgalarm og ja....hvis man skulle igennem alle hvisser i hele verden, så ville jege nd ikke turde sende dem i skole eller hos legekammerater.... og nej, de har ikek før været alene så mange timer... men sådan blev det den aften..

Anmeld

25. marts 2011

PernilleB

merethe skriver:

Jeg syntes at alderen var meget tydeligt i den tråd. Du for at vide at du er ved at lave aftensmad og dit barn sover. Det er de færeste 10årig der for sig en lur på det tidspunkt. så det drejer sig jo om et lille barn.

Man går nu heller ikke fra store børn der sover, de skal være vågne.

jeg har en ven der putter hans datter på 8 kl 7...?? og ingen ved hva tid ts laver mad..??

Anmeld

25. marts 2011

eElak

Jeg har kun svaret udfra den alder han har nu og ikke i fremtiden. 

Jeg kan faktisk ikke huske om jeg uddybede det i forhold til alderen i tråden - mente jeg at jeg gjorde... men husker det som sagt ikke.. 

Jeg kan ikke svare på hvor gammel han præcis skulle være før jeg ville efterlade ham.. Det kommer helt an på hvordan han er som person og hvor moden han er osv. 

Men jeg udelukker det ikke i fremtiden, når det blot er for at smutte over i den lokale fakta. ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.