Den der tråd med at forlade sovende barn/børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

qp

Eva. skriver:

jeg kan se at størstedelen svarer nej kort og godt...altså, jeg må indrømme at jeg sagtens kunne finde på det...selvfølgelig ikke med små børn, men mine tre unger på 5, 8 pg 14 år ville jeg sagtens og uden skrupler kunne køre fra og komme igen senere...nu ved den store også at jeg evt lige kunne være kørt hvis han eller en af de andre vågner, de har mobil osv..

Men altså, jer der skrev nej, er det sådan altid, indtil de flytter hjemmefra.. eller er det aldersbestemt...for jeg synes da måske nok store børn kan klare at være selv...mine er i hvert fald også hvis jeg lige skal noget om aftenen, så putter jeg de små og så er den store der ved dem også...men måske jeg bare er en rigtig slem ravnemor...?

Umiddelbart ville jeg svare nej, at det ville jeg ikke... Men jeg har altså gjort det et pr gange.... Der hvor vi boede før lå der jo denne fantastiske kiosk lige på modsat side af vejen så det var bare, ud af døren og over vejen.

Det drejede sig om så få minutter, at jeg virkelig ikke kan se det forkerte i det da min søn som regel aldrig vågner når han først er faldet i søvn.

Men jeg må indrømme, at jeg godt nok aldrig har passet så godt på med trafik og biler som når jeg skulle over den vej - for tænk nu engang hvis jeg blev kørt over? Uha...

Nu har jeg ikke bil og jeg vil da mene, at en billist er mere udsat når han sætter sig ind i en fik ifht. en der krydser en vej. Jeg kan jo trods høre bilerne og bruge mine øjne men når man sidder i en bil kan der jo komme biler fra alle vinkler af og køre ind i en - så jeg ville aldrig køre væk fra mit hjem i bil med et sovende barn men jeg ville gå over i kiosken hvis den lå på den anden side af vejen/ vaskekælderen o.l.

Her hvor jeg bor nu ligger der ingenting i nærheden, så det kommer aldrig til at ske - altså medmindre jeg lige skal ud med skraldet kl lort om aftenen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

PernilleB

Charlotte Wberg skriver:

Hvorfor bliver du forarget over det ??

Da jeg var 14 begyndte vi at snuppe vores forældres sprut og drikek os i hegnet inden vi skulle til fest i ungdomsskolen...

Så kan man vel også være alene hjemme om natten, men et tlf nr. til sin mor/far hvis der skulle ske noget eller hvis de mindre søskende vågner og bliver kede eller lignende...

Jeg har dog en datter på 10 år, hun må være alene i dagtimerne, men pt ikke om aftene og natten... hun ville heller ikke være tryg ved det... men så snart hun er 12 - 14 år så har det sikkert ændret sig...

Så jo en teenager kan godt være alene hjemme hvis denne er tryg ved det

ENIG

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Charlotte Wberg skriver:

Da jeg var 14 begyndte vi at snuppe vores forældres sprut og drikek os i hegnet inden vi skulle til fest i ungdomsskolen...

Så kan man vel også være alene hjemme om natten, men et tlf nr. til sin mor/far hvis der skulle ske noget eller hvis de mindre søskende vågner og bliver kede eller lignende...

Jeg har dog en datter på 10 år, hun må være alene i dagtimerne, men pt ikke om aftene og natten... hun ville heller ikke være tryg ved det... men så snart hun er 12 - 14 år så har det sikkert ændret sig...

Ja, netop...og så bor mine forældre liiiiige over på den anden side...jeg ville sørme heller ikek køre hvis de var utrygge, men altså, de føler jo bare de er ved mien forældre og jeg kunne være hjemme på få min.

Det er sjovt at samfundet er blevet sådan at børn gladeligt passes ude mange mange timer om ugen og se pædagoger mere end forældre, men på andre punkter pakker man børn ind og tør ikke slippe dem....mærkeligt...

Anmeld

25. marts 2011

Brams

PernilleB skriver:

Der er da ikke noget a blive forarget over..?? Hvis hendes børn har bevist overfor hende a de er store nok til at klare visse ting selv i de timer hun er væk, så er det vel hendes beslutning... Hun har sandsynligvis lært dem a ringe 112 i visse tilfælde og de har hendes nummer... Jeg var da osse tit alene hjemme da jeg var 9 år, fordi mine forældre lige måtte arbejde lidt mere... jeg vidste jeg bare skulle gå til min reserve bedste på den anden side a vejen.. hvem siger a hun ikk har det med sine børn..??

Synes bestemt ikke børn i den alder ville kunne klare alle de ting der kunne ske i løbet af 7 timer om natten. Som jeg også skrev synes jeg det er noget helt andet hvis det er kort tid f.eks hvis mor eller far arbejder 1/2 time længere eller man lige skal hente mælk mens de er vågne

Anmeld

25. marts 2011

PernilleB

Eva. skriver:

I hvert fald må man da lige spørge ind...det gjorde jeg, fik dog ikek svar..men altså, hvilke omstændigheder gør sig gældende...og ja, jeg synes også der dømmes hårdt og voldsomt...det er ærgerligt..

hva spurgte du om, som du ikk fik svar på..??

tror TS ikk svare fordi a der er så mange der skriver det samme og det samme, med  NEj, og ALDRIG osv... tror ikk det var det ts ville med tråden, a bliver sablet ned...

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

CiSo skriver:

Ja, giver dig ret.. Syntes godt nok nogle er skarpe og bliver meget hurtigt forarget.

Ja, og hvor er det ærgerligt at man i det mindste ikke bare prøver at sætte sig ind i den andens tanker og situationer...lidt som om at alle sidder med den endegyldige sandhed om hvordan andre skal gøre og ikke gøre....

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

PernilleB skriver:

hva spurgte du om, som du ikk fik svar på..??

tror TS ikk svare fordi a der er så mange der skriver det samme og det samme, med  NEj, og ALDRIG osv... tror ikk det var det ts ville med tråden, a bliver sablet ned...

Jeg svarede at det kom an på alder og mange andre omstændigheder og derfor havde jeg svært ved at svare på hvad jeg ville gøre..

Anmeld

25. marts 2011

Brams

Charlotte Wberg skriver:

Ja men det er jo ikke kun en teenager det er jo også to mindre børn. Kan sagtens se forskellen men det er jo alle børnene der bliver efterladt

Anmeld

25. marts 2011

PernilleB

Brams skriver:

Synes bestemt ikke børn i den alder ville kunne klare alle de ting der kunne ske i løbet af 7 timer om natten. Som jeg også skrev synes jeg det er noget helt andet hvis det er kort tid f.eks hvis mor eller far arbejder 1/2 time længere eller man lige skal hente mælk mens de er vågne

men hvis nu barnet kan... det er jo deres mor der skal afgøre det... og ikk en afstemning herinde... kunne mit barn gøre det, ville jeg da godt turde være væk... og hvis barnet pludselig en dag ikk var tryk ved det, sp vilel jeg da først da finde på en anden løsning...

Anmeld

25. marts 2011

ZamanogDania

Jeg ville gøre det når min datter fylder de 14 år. Fordi jeg synes sku børn i dag er kloge nok til at ringe til 112 hvis der sker noget. Og børn på den alder har helt sikkert en mobil.

Jeg har da været hjemme i nogle timer om aften uden min forældre da jeg var 13-14 år. Jeg synes altså jeg var moden nok der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.