Forskel på børn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Tip!

Honnie's Wife:) skriver:

Jeg er på KH, og kan ikke finde noget arbejde, har søgt og ledt med lygte

Da jeg fortalt at jeg var gravid, begyndte hun at græde og sige at det var dumt hvis jeg fik barnet, men at hun ville støtte mig uanset hvad jeg valgte. Jeg fik en abort, og så var hun skide sur, for nu havde Benjamin jo lige glædet sig til at blive onkel.. Jamen undskyld at vi ikke har råd til et barn, mor. Det beklager jeg da meget...

Gør dig fri af din mor... Kan ikke sige andet..

Du kan ikke leve dit liv og hvad du vil ud fra din mors ønsker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Lise

Jeg synes der er mange der lidt hårde ved trådstarter her... jeg kan sgu godt forstå at du er jaloux, at du synes din bror bliver forkælet, at du er skuffet over din fødselsdagsgave og at du kalder din bror en spasser

Det er ikke i orden at forskelsbehandle på sådan en måde, heller ikke selvom den ene er voksen og den anden et barn... så stor er forskellen jo heller ikke - i er jo ikke hhv. 35 og 7 år gamle.

Hvis min bror fik i hoved og røv, og jeg blev glemt, ville jeg da blive skide sur... og man kan sgu da godt blive forkælet af sine forældre selvom man er voksen...

Det er da herligt at brormand har det dejligt derhjemme, og man skulle da være et stort menneske og glæde sig på hans vegne, men det kan da synes en anelse svært hvis INTET flyder ens egen vej.

Anmeld

22. marts 2011

tazz

Kan du følge mig her, eller er det også bare "klynk og ynk" ??

I bund og grund JA. For du kan intet gøre ved det!! Ikke andet end, at sidde og synke dybere ned i klynken og ynken, istedet for, at tage fat i nakken på dig selv, og komme videre.

Vær glad for, at du kan klare dig selv. Meget vel, at din mobil er 5 år gammel ... Men du har en mobil! Og ja du må låne kærestens computer ... hvad så? Der er rigtig mange der deler computer. Så længe du er på KH, så passer det niveau vel meget godt til din indtægtskilde.

Jeg betalte SELV min kosmetolog uddannelse! Fandt selv de mange mange tusinde kroner det kostede. Boede ganske vidst hjemme, men jeg betalte selv skolen og transporten. Arbejdede som stuepige indtil jeg havde råd. Min søster har altid fået hvad hun peger på - og hvor har det ført hende hen? Ikke et rart sted kan jeg afsløre. Til gengæld klapper jeg mig selv på ryggen over at JEG SELV kan hvad jeg vil, du burde gør det samme.

Jeg siger ikke, at det du oplever ikke er bund uretfærdigt, men sådan er virkeligheden, du kan ikke gøre noget. Du vil kun brænde dig endnu mere ved, at klage til din mor - hun har jo meldt klart ud. Så kan du jo tage et valg, at være med, eller ikke være med. Valget er dit og dit alene

Anmeld

22. marts 2011

Darling<3

Lise skriver:

Jeg synes der er mange der lidt hårde ved trådstarter her... jeg kan sgu godt forstå at du er jaloux, at du synes din bror bliver forkælet, at du er skuffet over din fødselsdagsgave og at du kalder din bror en spasser

Det er ikke i orden at forskelsbehandle på sådan en måde, heller ikke selvom den ene er voksen og den anden et barn... så stor er forskellen jo heller ikke - i er jo ikke hhv. 35 og 7 år gamle.

Hvis min bror fik i hoved og røv, og jeg blev glemt, ville jeg da blive skide sur... og man kan sgu da godt blive forkælet af sine forældre selvom man er voksen...

Det er da herligt at brormand har det dejligt derhjemme, og man skulle da være et stort menneske og glæde sig på hans vegne, men det kan da synes en anelse svært hvis INTET flyder ens egen vej.

Spasser er kun en tale måde, han er ganske velfungerende Hehe.. Han er bare super doven

Jeg synes at der er nogle her i min tråd, som er skrappe, men hvad skal jeg gøre?!

Der er en, som bare slet ikke kommentere på det jeg skriver, men det er så hendes valg. Og det er jo ikke hende, der sidder fuldstændig grådkvalt og skriver, så det er fint nok...

Anmeld

22. marts 2011

Darling<3

tazz skriver:

I bund og grund JA. For du kan intet gøre ved det!! Ikke andet end, at sidde og synke dybere ned i klynken og ynken, istedet for, at tage fat i nakken på dig selv, og komme videre.

Vær glad for, at du kan klare dig selv. Meget vel, at din mobil er 5 år gammel ... Men du har en mobil! Og ja du må låne kærestens computer ... hvad så? Der er rigtig mange der deler computer. Så længe du er på KH, så passer det niveau vel meget godt til din indtægtskilde.

Jeg betalte SELV min kosmetolog uddannelse! Fandt selv de mange mange tusinde kroner det kostede. Boede ganske vidst hjemme, men jeg betalte selv skolen og transporten. Arbejdede som stuepige indtil jeg havde råd. Min søster har altid fået hvad hun peger på - og hvor har det ført hende hen? Ikke et rart sted kan jeg afsløre. Til gengæld klapper jeg mig selv på ryggen over at JEG SELV kan hvad jeg vil, du burde gør det samme.

Jeg siger ikke, at det du oplever ikke er bund uretfærdigt, men sådan er virkeligheden, du kan ikke gøre noget. Du vil kun brænde dig endnu mere ved, at klage til din mor - hun har jo meldt klart ud. Så kan du jo tage et valg, at være med, eller ikke være med. Valget er dit og dit alene

Jeg er godt klar over at hun ikke skal forsørge mig, men den forskel hun gør på mig og min bror, er ikke okay.. Hvis det så bare var, at han fik 100, hver fredag, eller en tur i biffen, så pyt. Men det drejer sig om flere tusinde kroner, og det har det altid gjort. Også da jeg boede hjemme.

Anmeld

22. marts 2011

Becks

Altså jeg står med et ben i hver grøft! For kan til dels godt følge dig, men til dels synes jeg også du skale blive "voksen" med voksen mener jeg, gøre dig fri af din mor!

Tror de fleste større søskende oplever, at der bliver gjort forskel på dem og så den mindste, der stadig bor hjemme, der stadig er mors "lille" baby - Selv i en alder af 16!

Du skriver du aldrig er blevet forkælet på samme måde som din bror, måske din mor fortryder hun ikke har været sådan over for dig! Men vær glad for det, for det din mor er igang med med din bror, det er en kæmpe bjørnetjeneste! Han får sig et chok når han selv skal flytte hjemmefra! Så pris dig lykkelig for, at du ikke har fået denne bjørnetjeneste!

Jalouxi er en ond ting, selvom det er svært, så vær glad på din brors vegne, du er den voksne af jer 2, du tjener/får pengene og bor for dig selv med din kæreste!

Nu kan jeg se du bor i KBH, der er mange supermarkeder rundt omkring der mangler kasse assistenter, ved godt det ikke er det fedeste job - Har selv været der! Men det er bedre end KH, og så kan du spare op til din udd. og til baby

Jeg synes du skal skrive et brev til din mor, men vælg dine ord med omhu! Du skal ikke skrive med de ordvalg du bruger her i indlægget! Spørg ind til hvorfor han bliver så meget mere forkælet, måske hun i grunden tror du/I klarer jer skide godt økonomisk!

Anmeld

22. marts 2011

Aprilmor11

Hej Tøser..

Sidder lidt og ved ikke om jeg skal være sur/skuffet/ked eller være ligeglad?!

Sagen er den, at min MOR, gør en kæmpe forskel på mig og min bror! Vi har ikke samme far, men A(min mor's mand) har været i mit liv siden jeg var 2½ år..

Jeg er 23, og han er 16. Men den knægt får bare i hoved og "røv"..

Min lillebror får ny telefon hver 4 måned, han betaler ikke slev regningen, eller bare lidt af den. Han får hele tiden ny computer. Han går KUN i mærketøj, som G-star, Humör og andre dyre mærker. Han kan finde på at bestille tid ved frisøren, gå derned og blive farvet og klippet for 500-600 kr, og så betaler min mor da bare dagen efter

HVIS jeg spørger hende om hun vil betale noget for mig, for jeg bare et klokkeklart NEJ!

Den lille spasser, skal på fodbold skole, som åbenbart kun koster 52.000 for ET år, har lige fået en Iphone4 og en knallert i weekenden

Skal jeg sige noget til min mor eller hvad piger??

UNDSKYLD at det blev langt, kan ikke gøre det kort!!

Altså , jeg syns at du skal være ligeglad .. Der er ikke noget at gøre, og ja han er måske lige forkælet nok, og burde nok få sig et arbejde og begynde at betale noget selv .. Men det er HAM og din mor som det bliver ødelagt for .. Han lære jo ikke aat klare sig selv og han får da kun et KÆMPE chok når han flytter selv .. Hvis han gøre det .. Det er kun ham og din mor som tager skade af det .. Vis at du er voksen og sagtens kan klare dig selv og smil pænt når han finder ud af at det var dumt at lade sig forkæle ..

Anmeld

22. marts 2011

tazz

Jeg er godt klar over at hun ikke skal forsørge mig, men den forskel hun gør på mig og min bror, er ikke okay.. Hvis det så bare var, at han fik 100, hver fredag, eller en tur i biffen, så pyt. Men det drejer sig om flere tusinde kroner, og det har det altid gjort. Også da jeg boede hjemme.

Det er heller ikke min pointe overhovedet.

Min pointe er, at lige meget hvor vred du bliver og hvor såret du er, så ændrer det ikke på situationen. Lige meget hvad, så kan du ikke ændre på den, og det er DER du må tage udgangspunkt fra. Jeg kan sagtens følge din situation, det er slet ikke noget jeg tvivler på.

Vi havde en stress-coach på arbejdet, som sagde (ganske rigtigt endda), at i livet har man altid kun tre valg: Acceptere det, ændre det, eller skride. Du kan ikke ændre på det her, så er der to muligheder tilbage....

Anmeld

22. marts 2011

Louisiana

Hvor er du sød og forstående!!!

Nej for pokker, jeg fik ikke noget nyt og smart, da jeg boede hjemme.. Da jeg fik et deltidsarbejde, måtte jeg slippe 1000 for at bo hjemme, som 16årig!!!!

Jeg fik en gang en seng af min kusine, 500 kr, og benene??? knækkede efter et par måneder, vi sad 11 mand i den. Men Benjamin fik en elevationsseng? Forskel??

Skulle du betale for at bo hjemme som 16-årig?! Der har hun jo pligt til, at forsørge dig. Jeg forstår virkelig godt, at det gør dig ked, at han får alle de ting, når du skulle betale for, at bo hjemme. Selvfølgelig kan ens økonomi ændre sig, så man har mere mellem hænderne, end første gang man fik barn, og selvølgelig ændre tiden sig, og der vil altid være lidt forskelsbehandling på sine børn osv osv, men jeg synes det her er direkte groft!! Ikke nok med, at du har fået nogle brugte ting (I skulle dog nok ikke ha' siddet 11 mand i sengen ), men det at du skulle betale for, at bo hjemme, synes jeg er helt forrykt, når din bror i den grad får alt serveret. Det ville være noget andet, hvis han havde et job eller på anden vis gjorde sig fortjent til de forskellige ting, men jeg kan forstå, at han intet gør for det?

Din mors kommentar til din abort er jo også helt vanvittig!!  Og hun skulle slet ikke have fortalt din bror noget som helst, før hun vidste hvad du ville med din graviditet - desuden er det noget man gerne selv vil fortælle.

Jeg håber at du vil prøve at huske på, at det ikke er din brors skyld alt det her. Det er ikke ham der vælger, at udfører jeres mors handlinger. Hvad siger hans far, din bonusfar, til alt det her?

Anmeld

22. marts 2011

Darling<3

Tutter skriver:

Altså jeg står med et ben i hver grøft! For kan til dels godt følge dig, men til dels synes jeg også du skale blive "voksen" med voksen mener jeg, gøre dig fri af din mor!

Tror de fleste større søskende oplever, at der bliver gjort forskel på dem og så den mindste, der stadig bor hjemme, der stadig er mors "lille" baby - Selv i en alder af 16!

Du skriver du aldrig er blevet forkælet på samme måde som din bror, måske din mor fortryder hun ikke har været sådan over for dig! Men vær glad for det, for det din mor er igang med med din bror, det er en kæmpe bjørnetjeneste! Han får sig et chok når han selv skal flytte hjemmefra! Så pris dig lykkelig for, at du ikke har fået denne bjørnetjeneste!

Jalouxi er en ond ting, selvom det er svært, så vær glad på din brors vegne, du er den voksne af jer 2, du tjener/får pengene og bor for dig selv med din kæreste!

Nu kan jeg se du bor i KBH, der er mange supermarkeder rundt omkring der mangler kasse assistenter, ved godt det ikke er det fedeste job - Har selv været der! Men det er bedre end KH, og så kan du spare op til din udd. og til baby

Jeg synes du skal skrive et brev til din mor, men vælg dine ord med omhu! Du skal ikke skrive med de ordvalg du bruger her i indlægget! Spørg ind til hvorfor han bliver så meget mere forkælet, måske hun i grunden tror du/I klarer jer skide godt økonomisk!

Hvis du kender til en bestemt butik, som søger, så må du meget gerne skrive hvad det er for en, har stort set altid siddet ved kassen, og det passer mig fint nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.