Forskel på børn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

eElak

KaLee skriver:

JA jeg ville klart sige noget til det!

Men overvej nøje dine ord når det er... For som flere er inde på - i teorien er han stadig et barn - og din mor har forsørgerpligten.. Desuden så ændrer tiderne sig utroligt hurtigt i forhold til hvad "kravene" er i forhold til at passe ind, når man er ung... 

MEn han lyder røvhamrende forkælet, og DET kan virkelig bide ham i røven senere hen...

Jeg kan fortælle dig at jeg har en bror, som har passeret de 30.. Han bor stadig hos min far, og min far (som er pensionist), sørger for alt til ham... Det har jeg sagt flere gange at han skal simpelthen give slip på ham!!! Jeg er modsætningen som flyttede hjemmefra det øjeblik jeg kunne - pga byen, ikke familien.

Det piner mig sq at jeg ikke kan se min bror leve for sig selv - for når min far ikke er her mere (det sker på et tidspunkt jo)... Så ved jeg ikke hvad der bliver af min bror.. for jeg kan og vil ikke sørge for ham... 

Hov.. det lød forkert det jeg skrev... 

Min bror arbejder og tjener egne penge (endda flere end mig)... Men alligevel så hjælper min far ham gang på gang.. Så det er ikke fordi at min bror slet intet laver og bare dovner den....

Bare lige så i ikke fik det HELT slemme billede i hovedet, men "kun" det delvise slemme ;-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Loa

Honnie's Wife:) skriver:

Vi skændes tit, mor og datter konflikter. Men jeg betalte da selv mit indskud og husleje, mad og smøger.

Jeg synes også at det er mega lavt g pisse dårligt, men jeg ved ikke hvordan hun skal have det afvide.. ?

Vi holder "fødselsdag" for mig og min bror den 1 April, men ved sku ikke om jeg gider komme..

Sidst vi holdte fødselsdag, glemte hun at sige, at det også var min fødselsdag

ej det er bare ikke okay... sådan noget kan jeg slet ikke have... .er hun til at snakke med? så du kan sige, at det faktisk sårer dig rigtig meget at hun gør sådan en stor forskel?

Anmeld

22. marts 2011

Nadia&Daniel

Flow skriver:

Altså moderen har da ikke samme forsørger pligt over hendes datter på 23 år som hendes bror på 16 år..

Der vil altid være forskel på søskende, om de bor hjemme eller ikke.. Skulle jeg så også være jaloux på mine brødre, fordi de har fladskærme og computere på værelset...?

Det er da mit eget ansvar og få det jeg vil have.. ikke mine forældres..

Det har jeg heller ikke skrevet noget om.

Mener bare ikke at mærketøj, ny telefon hver 4 mdr. og betaling af alle regninger høre under forsørger-pligten.. Det gør mad, bad, tøj på kroppen og måske ny telefon vist den anden er i stykker. Men det er ikke forældres ansvar at han får det nyeste af det nyeste. Og samtidig burde han måske give lidt til selv..  

Anmeld

22. marts 2011

Darling<3

Misselbek skriver:

Synes du skal tage en LANG snak med din mor, for alderen er ligemeget, i er BEGGE hendes børn så i skal forkæles begge lige meget. FÅr han - skal du også have! alt andet er uretfærdigt! 

Men desværre er det tit at forældre har et "yndlingsbarn" hvor den anden bliver svigtet. 

Er ked af det på din vejne, kan sgu godt forstå du synes det træls!

Han får ALT hvad han peger på, og jeg kan kun se på:/ Ved jeg kommer til at såre hende, men kan bare snart ikke holde min mund længere.. Synes ikke at hun er fair på det plan..

Og jeg kan ikke forstå hvorfor hun er blevet sådan, hun har 7 søskende, hvor hun er nummer 7, så hun ved hvordan det er at få gamle ting eller slet ingenting

Anmeld

22. marts 2011

Tip!

Nadia&Daniel skriver:

Det har jeg heller ikke skrevet noget om.

Mener bare ikke at mærketøj, ny telefon hver 4 mdr. og betaling af alle regninger høre under forsørger-pligten.. Det gør mad, bad, tøj på kroppen og måske ny telefon vist den anden er i stykker. Men det er ikke forældres ansvar at han får det nyeste af det nyeste. Og samtidig burde han måske give lidt til selv..  

Hvis moderen ikke sætter nogle krav til knægten, så vælger hun da helt selv at give ham det han peger på..

Jeg har selv haft arbejde siden jeg var 16 og betalte mange ting selv..

Det handler vel om at både mor og søn ingen grænser har for forbrug af diverse ting..

Anmeld

22. marts 2011

SussieThyssen

Hej Tøser..

Sidder lidt og ved ikke om jeg skal være sur/skuffet/ked eller være ligeglad?!

Sagen er den, at min MOR, gør en kæmpe forskel på mig og min bror! Vi har ikke samme far, men A(min mor's mand) har været i mit liv siden jeg var 2½ år..

Jeg er 23, og han er 16. Men den knægt får bare i hoved og "røv"..

Min lillebror får ny telefon hver 4 måned, han betaler ikke slev regningen, eller bare lidt af den. Han får hele tiden ny computer. Han går KUN i mærketøj, som G-star, Humör og andre dyre mærker. Han kan finde på at bestille tid ved frisøren, gå derned og blive farvet og klippet for 500-600 kr, og så betaler min mor da bare dagen efter

HVIS jeg spørger hende om hun vil betale noget for mig, for jeg bare et klokkeklart NEJ!

Den lille spasser, skal på fodbold skole, som åbenbart kun koster 52.000 for ET år, har lige fået en Iphone4 og en knallert i weekenden

Skal jeg sige noget til min mor eller hvad piger??

UNDSKYLD at det blev langt, kan ikke gøre det kort!!

Altså..for det første, så må jeg indrømme at det ryster mig dybt, at du kan kalde din lillebror for en spasser.
Det er da ikke hans skyld at han bliver bundforkælet.

Vær glad for at du har en bror..det er vi mange der ikke har eller endsige en søster. Og der kommer en dag, hvor du ingen har i hele verden og så vil det være en glæde, at du i det mindste har en bror.
Han er den eneste du kan dele minder med omkring din familie, og når den er væk, så er der ingen, du kan sige: "Kan du huske..." til..og så er man VIRKELIGT alene, for ens bror eller søster rummer oplysninger, tanker og minder, som ingen..ikke engang dine børn kan dele med dig.

For mig at se, så sporer jeg en god del søskendejalousi i det her forhold, og du er endda den voksne af jer.
Glæd dig over, at din lillebror har det godt, også selvom du måske ikke er blevet forkælet på samme måde.

Om din mor gør forskel skal jeg ikke kunne udtale mig om, for jeg kender ikke din familie, men det kan jo være de ser på tingene med andre øjne end du gør.
Selvfølgelig gør det mig ondt, hvis der virkeligt er blevet gjort stor forskel på jer, mens I har været børn, men når man er voksen, så er det i realiteten op til en selv, at klare sig, og vil ens forældre så forkæle ens søskende, der er mindreårige, jamen det må jo så være op til deres samvittighed.
Men at det skal gå ud over din lillebror, at du er misundelig på ham og sur på din mor, synes jeg ikke du kan være bekendt.

Mit råd er, at du får dig en snak med din mor, og spørger hende stille og roligt, hvorfor hun gør sådan en forskel på jer, og så må du jo forholde dig til hendes svar, og tage den derfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. marts 2011

Darling<3

Flow skriver:

Det er da din mors valg at hun køber de ting til ham..

Mine teenage brødre bor hjemme.. De har fladskærme, begge 3 computere hver på værelset, bliver kørt til alt, nye mobiler...

Jeg forventer intet af mine forældre.. men jeg bliver da glad når mine forældre lige har gjort et eller andet for mig, kommer med en ting... De polstrede endda lige mine stole om med nyt betræk.. Det er sgu da fedt.

Vær glad for det du har...

Mener du det seriøst?? Skal jeg være glad for det jeg har?? Min telefon er 5 år gammel, bruger min kæreste's computer, som nu er vores fælles.

Kan godt slære det hårdt ud i pap - Jeg havde fødselsdag den 2 marts, og jeg FIK 3 bagebøger(bager aldrig), et sæt ildfaste fade, en mobiltaske(super fed,men kommer aldrig til bruge den, da jeg ikke gider at have telefon med når jeg går) et armbånd, som hun har lavet til mig, bad selv om det!!

Mobiltasken har en af hendes veninde's datter lavet, 2 af bagebøgerne havde hun selv, hun købte den 3, de 3 fade, var en fucking firmagave, fra Vestas.. TAK MOAR!!!

Anmeld

22. marts 2011

Darling<3

Loa skriver:

ej det er bare ikke okay... sådan noget kan jeg slet ikke have... .er hun til at snakke med? så du kan sige, at det faktisk sårer dig rigtig meget at hun gør sådan en stor forskel?

Hun er ikke til at snakke med, hun lukker fuldstændig af, og bliver skide sur

Jeg ringer til hende 2 gange om ugen, og tit er hun pisse sur på mig, pga Benjamin har pisset hende af..  Det er som om hun tænker - - -  Nu ringer Sabrina, hun kan da lige få Benjamin's skideballe, blablablablablablabla, åh, det lettede

Anmeld

22. marts 2011

Tip!

Mener du det seriøst?? Skal jeg være glad for det jeg har?? Min telefon er 5 år gammel, bruger min kæreste's computer, som nu er vores fælles.

Kan godt slære det hårdt ud i pap - Jeg havde fødselsdag den 2 marts, og jeg FIK 3 bagebøger(bager aldrig), et sæt ildfaste fade, en mobiltaske(super fed,men kommer aldrig til bruge den, da jeg ikke gider at have telefon med når jeg går) et armbånd, som hun har lavet til mig, bad selv om det!!

Mobiltasken har en af hendes veninde's datter lavet, 2 af bagebøgerne havde hun selv, hun købte den 3, de 3 fade, var en fucking firmagave, fra Vestas.. TAK MOAR!!!

Men hvorfor køber du ikke selv en ny mobil?

Jeg forventer da ikke at min mor kommer med en ny mobil til mig...

Anmeld

22. marts 2011

hyskystar

Kan godt forstå du ikke synes det fair din bror for i hoved og røv.. Synes du skulle tage en stille og rolig samtale med hende

Men hvad angår gaven synes jeg godt nok du bliver en tand for barnlig, hvis hun har ment at det var noget du kunne bruge og givet dig det i gave burde du være glad for gaven og ikke gå op i kroner øre for sådan hænger verden ikke sammen.. Det tanken der tæller..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.