Forskel på børn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Tkcuf

Naannaa87 skriver:

Beklager, men nu bliver jeg nød til at spørge dig om en ting..

Kunne du selv finde på at lave så stor forskelsbehandling på dine børn ??

Lad mig svare med et spørgsmål!

Hvis man pludeselig kommer til penge må man så ikke forkæle sine hjemmeboende unger fordi de store flyttede mens man var 'fattig'?

Dvs at hvis a vil på efterskole og der ikke er råd, og 5 år senere vil b gerne afsted, og på det tidspunkt har man pengene, men fordi a ikke kunne, så må b heller ikke? Det er da for dumt..

Kærlighed skal de selvfølgelig have lige meget af- men penge er noget andet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Na-Wi

Dusty skriver:

Hvis man pludeselig kommer til penge må man så ikke forkæle sine hjemmeboende unger fordi de store flyttede mens man var 'fattig'?

Dvs at hvis a vil på efterskole og der ikke er råd, og 5 år senere vil b gerne afsted, og på det tidspunkt har man pengene, men fordi a ikke kunne, så må b heller ikke? Det er da for dumt..

Det synes jeg ikke man kan sige.. Jeg tror for det første ikke at det er det som er tale om i ts problem..

Hvis jeg ikke havde råd til at sende A af sted på efterskole og A havde et brændene ønske om det, ville jeg ikke sende B afsted hvis jeg en dag fik råd.. Jeg ville have utrolig dårlig samvittighed over for A hvis jeg valgte og sige fuck det, B skal da have den oplevelse.. Så ville tænke når den ene har klaret sig fint uden, kan den anden også!

Vi er heldigvis forskellige, nogen vil gerne gøre så meget forskel på deres børn, andre vil ikke.. Jeg er en af dem som aldrig kunne finde på at gøre det..  

Anmeld

23. marts 2011

Darling<3

Dusty skriver:

Jeg ved ikke hvem A og B er,men det her handler jo ikke om, hvor vidt jeg gerne ville på efterskole eller ej.. Jeg fik valget, ville ikke.. Det er beløbet som det koster at sende min bror på skole, det irritere mig. Jeg ville da hellere end gerne have mig en uddannelse, kørekort eller bil..

Men uanset hvad, så er det ikke fair at lave så stor en forskel på sine børn.. Måske er den ikke tænkt super godt over, men hvem siger at mine forældre er fattige/har været???

Anmeld

23. marts 2011

kimfrit

Honnie's Wife:) skriver:

Hej Tøser..

Sidder lidt og ved ikke om jeg skal være sur/skuffet/ked eller være ligeglad?!

Sagen er den, at min MOR, gør en kæmpe forskel på mig og min bror! Vi har ikke samme far, men A(min mor's mand) har været i mit liv siden jeg var 2½ år..

Jeg er 23, og han er 16. Men den knægt får bare i hoved og "røv"..

Min lillebror får ny telefon hver 4 måned, han betaler ikke slev regningen, eller bare lidt af den. Han får hele tiden ny computer. Han går KUN i mærketøj, som G-star, Humör og andre dyre mærker. Han kan finde på at bestille tid ved frisøren, gå derned og blive farvet og klippet for 500-600 kr, og så betaler min mor da bare dagen efter

HVIS jeg spørger hende om hun vil betale noget for mig, for jeg bare et klokkeklart NEJ!

Den lille spasser, skal på fodbold skole, som åbenbart kun koster 52.000 for ET år, har lige fået en Iphone4 og en knallert i weekenden

Skal jeg sige noget til min mor eller hvad piger??

UNDSKYLD at det blev langt, kan ikke gøre det kort!!

Heey

I vores familie er vi 3 børn, og den mindste som er 13, får en del mere end os voksne børn som er flyttet. Men det synes jeg faktisk ikke gør noget, for vi har altid kunne komme til vores forældre hvis der er en regning vi ikke har kunne betale, eller lige har kunne "låne" til en ting vi rigtig gerne vil have. Jeg synes også vores forældre er gode til lige og sige, hey mangler du noget? og det synes jeg er rigtig rart. For selvom man er voksen og skal klare sig selv, så er det rigtig rart at vide at hvis man havde brug for det, ville en forældre altid gerne hjælpe en.

Vi har så helle ikke på nogle måde udnyttet at de ville hjælpe os, vi er vokset op med en god moral omkring penge, så vi har godt styr på Økonomien, men kan da alligevel godt nogle gange have lyst til forkælelse.

Jeg synes faktisk det er rigtig forkert af din mor at sige nej, hvis du spørg om hjælp, men på et eller andet område kan jeg måske også godt forstå hende.
Men jeg synes bestemt at du skulle snakke med hende om det, for selvom det måske bare er irriterende nu, kan det jo resultere i at det er noget man kan bære nag over på et tidspunkt og det ville måske ødelægge jeres forhold?

Håber det lykkes for dig at tale med hende om det

Anmeld

23. marts 2011

Darling<3

kimfrit skriver:

Heey

I vores familie er vi 3 børn, og den mindste som er 13, får en del mere end os voksne børn som er flyttet. Men det synes jeg faktisk ikke gør noget, for vi har altid kunne komme til vores forældre hvis der er en regning vi ikke har kunne betale, eller lige har kunne "låne" til en ting vi rigtig gerne vil have. Jeg synes også vores forældre er gode til lige og sige, hey mangler du noget? og det synes jeg er rigtig rart. For selvom man er voksen og skal klare sig selv, så er det rigtig rart at vide at hvis man havde brug for det, ville en forældre altid gerne hjælpe en.

Vi har så helle ikke på nogle måde udnyttet at de ville hjælpe os, vi er vokset op med en god moral omkring penge, så vi har godt styr på Økonomien, men kan da alligevel godt nogle gange have lyst til forkælelse.

Jeg synes faktisk det er rigtig forkert af din mor at sige nej, hvis du spørg om hjælp, men på et eller andet område kan jeg måske også godt forstå hende.
Men jeg synes bestemt at du skulle snakke med hende om det, for selvom det måske bare er irriterende nu, kan det jo resultere i at det er noget man kan bære nag over på et tidspunkt og det ville måske ødelægge jeres forhold?

Håber det lykkes for dig at tale med hende om det

Sådan synes jeg også at det skal være, lige som i din familie. Hvis man spørger om hjælp (altså i et nogenlunde omfang, ikke 100.000) så burde man snakke om det, hvis der er råd, så skal man hjælpe..

Min mor var en gang så flink da hun var på besøg hos mig, da jeg boede i Randers, hun tog min dong regning på 2300, og betalte... Men det var så åbenbart min halve fødselsdags gave

Anmeld

23. marts 2011

kimfrit

Honnie's Wife:) skriver:

Sådan synes jeg også at det skal være, lige som i din familie. Hvis man spørger om hjælp (altså i et nogenlunde omfang, ikke 100.000) så burde man snakke om det, hvis der er råd, så skal man hjælpe..

Min mor var en gang så flink da hun var på besøg hos mig, da jeg boede i Randers, hun tog min dong regning på 2300, og betalte... Men det var så åbenbart min halve fødselsdags gave

Ja det også sådan jeg synes det skal være, sådan er det bestemt ikke i min mands famile, der må man klare sig selv når man er flyttet hjemmefra, som resulterede i nogle hårde år
Men hvad der ikke dræber os, gør os stærkere

Strengt at hun ikke sige det er halvdelen af din fødselsdags gave inden, min mor købte barnevogn, babyseng og klapvogn(som et tilbud), men sagde at det var en tidlig fødselsdag gave inde hun gjorde det, så jeg kunne nå at sige nej tak hvis det var.

Anmeld

23. marts 2011

Darling<3

kimfrit skriver:

Ja det også sådan jeg synes det skal være, sådan er det bestemt ikke i min mands famile, der må man klare sig selv når man er flyttet hjemmefra, som resulterede i nogle hårde år
Men hvad der ikke dræber os, gør os stærkere

Strengt at hun ikke sige det er halvdelen af din fødselsdags gave inden, min mor købte barnevogn, babyseng og klapvogn(som et tilbud), men sagde at det var en tidlig fødselsdag gave inde hun gjorde det, så jeg kunne nå at sige nej tak hvis det var.

Jeg har ikke gået en dag uden mad og drikke, men synes alligevel ikke altid det er nemt at få det hele til at køre rundt.

Jeg ville også gerne have haft det tilbud, men det var jo for sent..

Anmeld

23. marts 2011

Tkcuf

Naannaa87 skriver:

Det synes jeg ikke man kan sige.. Jeg tror for det første ikke at det er det som er tale om i ts problem..

Hvis jeg ikke havde råd til at sende A af sted på efterskole og A havde et brændene ønske om det, ville jeg ikke sende B afsted hvis jeg en dag fik råd.. Jeg ville have utrolig dårlig samvittighed over for A hvis jeg valgte og sige fuck det, B skal da have den oplevelse.. Så ville tænke når den ene har klaret sig fint uden, kan den anden også!

Vi er heldigvis forskellige, nogen vil gerne gøre så meget forskel på deres børn, andre vil ikke.. Jeg er en af dem som aldrig kunne finde på at gøre det..  

Ja jeg forstår det ikke, penge betyder intet mellem min søster og mig- jeg er bare glad for hun får hvad hun ønsker sig. Nu er mine unger kun 3 år og den lille 4 mdr- men de er på en måde allerede forskelsbehandlede, da jeg fik min datter var jeg på su og havde ikke en krone til fis og ballade, men det har jeg nu, så mens hun var baby gik hun i arvet tøj og H&M- hvor lillebror er kommet til 3 år senere og næsten kun har molo, småfolk osv for det har vi råd til nu.. Men du mener han også bør have arvetøj for der skal ikke gøres forskel?

Det er selfølgelig synd for ts hun føler sig snydt- men når man er så gammel burde man kunne se ud over sig selv og glæde sig på sin lillebrors vejne

Anmeld

23. marts 2011

Darling<3

Dusty skriver:

Ja jeg forstår det ikke, penge betyder intet mellem min søster og mig- jeg er bare glad for hun får hvad hun ønsker sig. Nu er mine unger kun 3 år og den lille 4 mdr- men de er på en måde allerede forskelsbehandlede, da jeg fik min datter var jeg på su og havde ikke en krone til fis og ballade, men det har jeg nu, så mens hun var baby gik hun i arvet tøj og H&M- hvor lillebror er kommet til 3 år senere og næsten kun har molo, småfolk osv for det har vi råd til nu.. Men du mener han også bør have arvetøj for der skal ikke gøres forskel?

Det er selfølgelig synd for ts hun føler sig snydt- men når man er så gammel burde man kunne se ud over sig selv og glæde sig på sin lillebrors vejne

Selvfølgelig skal din4 mdr gamle baby ikke gå i arvetøj(flot ord), det er jo den alder jeg snakker om.

Min bror er 16 og jeg er 23, og ja, jeg føler mig pisse snydt. Jeg vil sku også gerne have de luksus ting han får, jeg BEHØVER det ikke, ligesom ham, men jeg ville da alligevel gerne have ny telefon, en fed computer, nyt tøj(er ikke til dyre mærker) en skøn tur til frisøren, sådan nogle ting. Jeg ville blive lidt små mystisk, hvis min mor bare smed feks. 100.000 på bordet, fordi Benno havde fået det, bare i varer..

Men omvendt, så ville jeg flytte væk fra København og få min uddannelse Så ville IKKE takke nej til pegene

Jeg tror stadig ikke at hele tråden er læst igennem, fik du min mor's svar med?? (da jeg valgte en abort) Var det et skønno svar?? Var det fair??

Var det okay at hun smed mig ud da jeg var 17??

Tror du skal læse hele tråden igennem igen, inden du svare, ellers bedes du venligst lade være med at svare...

Anmeld

24. marts 2011

Pena

Vil starte med at sige at jeg sagtens kan forestille mig det må være frustrerende med den forskelsbehandling.

Men prøv at tænke på at din mor rent faktisk "ødelægger" din brors forhold til penge. Han lærer på ingen måde at forstå og respektere pengenes værdi hvis han fortsætter med at blive så forkælet.

Med mindre han bliver forsørget i lang tid endnu, vil han blive en af dem vi ser i luksusfælden, fordi han fx slet ikke vil kunne leve på en SU eller bare en alm løn.

Jeg har aldrig haft mange penge, hverken som barn eller voksen. Selvfølgelig kunne det da være rart engang imellem, men jeg er faktisk rigtig glad for at jeg er så god til at indrette mit forbrug efter min indkomst. Og dette tror jeg skyldes at jeg ikke er vant til at få hvad jeg peger på.

Så ved du hvad. Måske lever din bror et liv i sus og dus lige nu, men i det lange løb tror jeg han får det største problem i den her sag. (Med mindre han selvfølgelig bliver mere fornuftig med alderen)

Men selvfølgelig kan jeg følge dig i dine følelser. Jeg prøver bare at vende den om og tænke at det faktisk er "synd" at dine forældre ikke lærer deres søn økonomisk fornuft. De gør ham en bjørnetjeneste...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.