Forskel på børn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Darling<3

Pena skriver:

Vil starte med at sige at jeg sagtens kan forestille mig det må være frustrerende med den forskelsbehandling.

Men prøv at tænke på at din mor rent faktisk "ødelægger" din brors forhold til penge. Han lærer på ingen måde at forstå og respektere pengenes værdi hvis han fortsætter med at blive så forkælet.

Med mindre han bliver forsørget i lang tid endnu, vil han blive en af dem vi ser i luksusfælden, fordi han fx slet ikke vil kunne leve på en SU eller bare en alm løn.

Jeg har aldrig haft mange penge, hverken som barn eller voksen. Selvfølgelig kunne det da være rart engang imellem, men jeg er faktisk rigtig glad for at jeg er så god til at indrette mit forbrug efter min indkomst. Og dette tror jeg skyldes at jeg ikke er vant til at få hvad jeg peger på.

Så ved du hvad. Måske lever din bror et liv i sus og dus lige nu, men i det lange løb tror jeg han får det største problem i den her sag. (Med mindre han selvfølgelig bliver mere fornuftig med alderen)

Men selvfølgelig kan jeg følge dig i dine følelser. Jeg prøver bare at vende den om og tænke at det faktisk er "synd" at dine forældre ikke lærer deres søn økonomisk fornuft. De gør ham en bjørnetjeneste...

Er ganske enig med dig, kan sagtens følge dig

Har dropet at snakke med min mor om det lige nu, men hvis det forsætter med de store gaver til brormand, så tager jeg den med hende der

Håber ikke betterøv ender i Luksusfælden, men håber at han får et "rigtigt" forhold til penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Pige2009

Honnie's Wife:) skriver:

Hej Tøser..

Sidder lidt og ved ikke om jeg skal være sur/skuffet/ked eller være ligeglad?!

Sagen er den, at min MOR, gør en kæmpe forskel på mig og min bror! Vi har ikke samme far, men A(min mor's mand) har været i mit liv siden jeg var 2½ år..

Jeg er 23, og han er 16. Men den knægt får bare i hoved og "røv"..

Min lillebror får ny telefon hver 4 måned, han betaler ikke slev regningen, eller bare lidt af den. Han får hele tiden ny computer. Han går KUN i mærketøj, som G-star, Humör og andre dyre mærker. Han kan finde på at bestille tid ved frisøren, gå derned og blive farvet og klippet for 500-600 kr, og så betaler min mor da bare dagen efter

HVIS jeg spørger hende om hun vil betale noget for mig, for jeg bare et klokkeklart NEJ!

Den lille , skal på fodbold skole, som åbenbart kun koster 52.000 for ET år, har lige fået en Iphone4 og en knallert i weekenden

Skal jeg sige noget til min mor eller hvad piger??

UNDSKYLD at det blev langt, kan ikke gøre det kort!!

Hos os ligger forskellen mellem min bror og jeg i, at min mor vasker hans tøj og ordner en masse praktiske ting for ham. Han er simpelthen så luddoven. Det er endda så grelt, at familien synes, det er pinligt, når han altid fylder hele sofaen, hvor end vi kommer

Mine forældre kan ikke se, at de ødelægger ham og gør ham en bjørnetjeneste ved at varte ham sådan op...

Anmeld

24. marts 2011

tinasmor

Har ikke læst andre svar igennem, da der er rigtig mange af dem .

Men for mig virker det måske ikke som om det er pengene der ligger bag det hele. Måske mere noget med at du siger at din mor smed dig ud som 17 år, dvs kun et år ældre end din mor. Måske derfor, er du ekstra opmærksom på, at han får så meget, når du jo netop ikke gjorde det.

At du kalder ham en spasser i dit indlæg tyder jo tydeligvis på, at du er meget indebrændt overfor ham.

Jeg er ked af at du har det sådan i forhold til din familie. Det må ikke være rart. Men jeg tror desværre ikke det ændre sig lige pt (det med at din mor måske overforkæler din bror) måske bliver det anderledes når han flytter hjemmefra, måske ikke. Men prøv at lukke det ude af dit liv selv om det er svært. Ellers æder det dig bare op indefra.

Anmeld

24. marts 2011

Darling<3

tinasmor skriver:

Har ikke læst andre svar igennem, da der er rigtig mange af dem .

Men for mig virker det måske ikke som om det er pengene der ligger bag det hele. Måske mere noget med at du siger at din mor smed dig ud som 17 år, dvs kun et år ældre end din mor. Måske derfor, er du ekstra opmærksom på, at han får så meget, når du jo netop ikke gjorde det.

At du kalder ham en spasser i dit indlæg tyder jo tydeligvis på, at du er meget indebrændt overfor ham.

Jeg er ked af at du har det sådan i forhold til din familie. Det må ikke være rart. Men jeg tror desværre ikke det ændre sig lige pt (det med at din mor måske overforkæler din bror) måske bliver det anderledes når han flytter hjemmefra, måske ikke. Men prøv at lukke det ude af dit liv selv om det er svært. Ellers æder det dig bare op indefra.

Nu ville jeg så ønske at du havde taget dig den tid, at læse de andre svar! Jeg mener ikke noget ondt ved at kaldde min bror for en spasser, det er ment i krlighed, og har altid kadt ham det, så det vil jeg på ingen måder undskylde overfor!!!

Hvad er det for noget, med at min mor er et år ældre?? Det fatter jeg sleeeet ikke noget af...

Anmeld

24. marts 2011

tinasmor

Nu ville jeg så ønske at du havde taget dig den tid, at læse de andre svar! Jeg mener ikke noget ondt ved at kaldde min bror for en spasser, det er ment i krlighed, og har altid kadt ham det, så det vil jeg på ingen måder undskylde overfor!!!

Hvad er det for noget, med at min mor er et år ældre?? Det fatter jeg sleeeet ikke noget af...

Sorry fik skrevet forkert. Mente at, din mor smed dig ud den gang du kun var et par år ældre end hvad din bror er nu. (mener at han er 16 nu) og du var 17 dengang. Så tænkte at det måske kunne være derfor at du måske også er lidt bitter overfor din mor.

Ps grunden til jeg ikke lige ville læse svar igennem er at der var 8 sider med svar. Det synes jeg ikke lige jeg have tid til når man har en lille én.

Anmeld

24. marts 2011

Darling<3

tinasmor skriver:

Sorry fik skrevet forkert. Mente at, din mor smed dig ud den gang du kun var et par år ældre end hvad din bror er nu. (mener at han er 16 nu) og du var 17 dengang. Så tænkte at det måske kunne være derfor at du måske også er lidt bitter overfor din mor.

Ps grunden til jeg ikke lige ville læse svar igennem er at der var 8 sider med svar. Det synes jeg ikke lige jeg have tid til når man har en lille én.

Tænkte også bare - hvad pokker snakker hun om?? Men du er tilgivet..

Jeg har droppet at snakke med min mor om det lige nu, men hvis det forsætter, så tager jeg den med hende der.. Må nok bare vende mig til at han er "lidt" forkælet

Anmeld

25. marts 2011

Isabella_mor

skidt da med det. det er matrielle ting...

det kan være du fik mere kærlighed... 

lad han nu bare gøre det han gør og lad din mor give ham det hun har lyst til... det er bare ting..

det er i sidste ende ligegyldigt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.