Forskel på børn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Darling<3

Louisiana28 skriver:

Skulle du betale for at bo hjemme som 16-årig?! Der har hun jo pligt til, at forsørge dig. Jeg forstår virkelig godt, at det gør dig ked, at han får alle de ting, når du skulle betale for, at bo hjemme. Selvfølgelig kan ens økonomi ændre sig, så man har mere mellem hænderne, end første gang man fik barn, og selvølgelig ændre tiden sig, og der vil altid være lidt forskelsbehandling på sine børn osv osv, men jeg synes det her er direkte groft!! Ikke nok med, at du har fået nogle brugte ting (I skulle dog nok ikke ha' siddet 11 mand i sengen ), men det at du skulle betale for, at bo hjemme, synes jeg er helt forrykt, når din bror i den grad får alt serveret. Det ville være noget andet, hvis han havde et job eller på anden vis gjorde sig fortjent til de forskellige ting, men jeg kan forstå, at han intet gør for det?

Din mors kommentar til din abort er jo også helt vanvittig!!  Og hun skulle slet ikke have fortalt din bror noget som helst, før hun vidste hvad du ville med din graviditet - desuden er det noget man gerne selv vil fortælle.

Jeg håber at du vil prøve at huske på, at det ikke er din brors skyld alt det her. Det er ikke ham der vælger, at udfører jeres mors handlinger. Hvad siger hans far, din bonusfar, til alt det her?

Nej, vi skulle nok ikke have siddet så mange, men sådan blev det altså Og vi skraldgrinede da den knækkede sammen

Selvfølgelig har deres økonomi ændret sig, hvilket også er helt okay, men hun burde måske tænke lidt over hvad hun har givet mig, og så kigge på hvad hun giver lillebror, for der er virkelig en stor forskel:/

Hun har altid været efter mig, og hvad jeg vil med mit liv, men hun vil ikke hjælpe økonomisk med at jeg kan få den uddannelse jeg gerne vil. Men hun vil rigtig gerne sende bror på fodboldefterskole..

Jamen min stedfar siger ikke noget, han er jo med til at forkæle ham, men sidst sagde at det var for stor en forskel, sagde de ikke noget.. Jeg burde være ligeglad, men det er jeg desværre ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Becks

Honnie's Wife:) skriver:

Hvis du kender til en bestemt butik, som søger, så må du meget gerne skrive hvad det er for en, har stort set altid siddet ved kassen, og det passer mig fint nok

7 eleven dsb kiosk

Telia Ballerup

Aldi

Super Brugsen

Her er lidt! De er alle fundet her

Anmeld

22. marts 2011

Louisiana

Nej, vi skulle nok ikke have siddet så mange, men sådan blev det altså Og vi skraldgrinede da den knækkede sammen

Selvfølgelig har deres økonomi ændret sig, hvilket også er helt okay, men hun burde måske tænke lidt over hvad hun har givet mig, og så kigge på hvad hun giver lillebror, for der er virkelig en stor forskel:/

Hun har altid været efter mig, og hvad jeg vil med mit liv, men hun vil ikke hjælpe økonomisk med at jeg kan få den uddannelse jeg gerne vil. Men hun vil rigtig gerne sende bror på fodboldefterskole..

Jamen min stedfar siger ikke noget, han er jo med til at forkæle ham, men sidst sagde at det var for stor en forskel, sagde de ikke noget.. Jeg burde være ligeglad, men det er jeg desværre ikke..

Jeg tror ikke der er andet for, end at snakke med hende/dem igen... At det sårer dig, at se den store forskelsbehandling. Og så nævn de ting, som du har nævnt her. Prøv at sætte tingene op mod hinanden, måske hun/de så kan se det.

Anmeld

22. marts 2011

Fru Nielsen

Jeg kan så godt forstå dig.... Det er fuldstændig som at høre hvordan tingene er for os. Min lillesøster og jeg....

Vi er begge flyttet hjemmefra, hun bliver 21 d 25juli og jeg bliver 26 d 4oktober.

Jeg har altid ønsket mig en hest og der er altid blevet sagt at det kunne jeg ikke få for det var der ikke penge til, så sku jeg have en hest måtte jeg selv betale ALT! Det er sådan set helt fair... Hvis ikke det så var fordi min søster da jeg flyttede hjemmefra fik egen hest og de gamle betalte ALT. Nu efter hun er flyttet hjemmefra betaler de stadig alt til hesten, hendes p-piller, tlf regning og min far har fået lavet et benzinkort som han så har givet til min søster.

Det enste hun selv betaler er hendes husleje (det indgår i hendes løn) også hendes afbetaling på bilen.

Skal min søster ringe i banken, til forsikring eller fahforening eller noget andet ringer hun hjem, også gør far det for hende. Mangler hun penge, ringer hun hjem og far overføre da penge til hende....

Sker det jeg skal låne penge af min far og mor, så bliver det skrevet på en seddel også skal det senere betales tilbage. Det er også helt iorden, sådan skal det være når man låner noget, men så burde det være sådan begge veje...

Vi er begge myndige og flyttet hjemmeffra, så ingen af os burde forvente noget som helst af vores forældre...

Jo jeg kan godt være jaloux over det. Men jeg er faktisk begyndt at tænke: Hvor er jeg glad for jeg har lært at klare mig selv og være selvstændig i hverdagen, for det lære mig søster ALDRIG!!!

Anmeld

22. marts 2011

Mette 28

lillespurv20 skriver:

ja han har forstået fidusen

Men ja, jeg har os altid været den mindste og os været meget mere forkælet end de andre 5, sådan er det vist bare med efternølere

Men du er en voksen kvinde med egen økonomi, så du burde ikke være jaloux men bare glad for at du kan klare dig selv

Hvis du selv har været en efternøler der er blevet forkælet meget mere end de andre, så kan du heller ikke se hvor sårende det rent faktsik kan være at se på, mange gange handler det ikke om hvad tingene koster men man kan rent faktsik føler der bliver gjort meget forskel på følelserne for en....

Anmeld

22. marts 2011

Fenja09

Jeg har altså ikke lige siddet og læst alle 6 sider igennem for indlæg, så der er nok noget der er smuttet forbi min næse, men vælger lige at kommentere alligevel

Jeg tror, at alle forældre gør forskel på deres børn - vi er alle individer, der er selvfølgelig en STOR forskel på at gøre forskel fordi vi er forskellige som mennesker og så til at elske det ene barn højere/mere end det andet.

Hvad jeg læser, så tror jeg, uden at kende din mor og far, at din bror er sidste skud på stammen og han er den sidste der flytter hjemmefra og derfor er han nok mere forkælet end du er.

Uanset om vi (det ældste barn) vil det eller ej, så er vi "prøveklude" og som regel har forældrene mindre til det første barn end til de næste. Siger ikke at det altid er sådan, men i mange tilfælde.

Jeg fik heller ikke alt betalt, måtte også selv betale for kørekort, betalte lidt for at bo hjemme, men min søster fik da halvdelen af hendes kørekort betalt og havde ikke en fast "husleje" der skulle betales da hun boede hjemme osv. Så ja, der blev gjort forskel på de ting, men det er da slet ikke noget jeg gider bruge min tid på at blive sur, irriteret eller skuffet over.

Vores mor har aldrig elsket den ene mindre end den anden, men tror altså at det betyder ufattelig meget at være den sidste fugl der skal flyve fra reden! Om det er korrekt at gøre ( over-forkæle) eller forkert det vil jeg ikke gøre mig til dommer over, for er da sikker på, at dine forældre ikke tænker over det, hvis du aldrig har nævnt at du bliver såret over det.

Synes bestemt, at du skal nævne det for din mor og spørge om der ligger noget dybere eller du bare misforstår tingene.

/Fenja

Anmeld

22. marts 2011

Koen.

Mette 27 skriver:

Hvis du selv har været en efternøler der er blevet forkælet meget mere end de andre, så kan du heller ikke se hvor sårende det rent faktsik kan være at se på, mange gange handler det ikke om hvad tingene koster men man kan rent faktsik føler der bliver gjort meget forskel på følelserne for en....

bevares...

Anmeld

22. marts 2011

Mette 28

Synes ærlig talt at der er for mange der svare meget negativt til TS, der garantere ikke ved noget om hvordan sådan en ting her kan påvirke ens følelser, det kan være så hårdt og sårende at se og høre hvor meget en lillebror bliver forkælet..

Ja min mand og jeg forsørger os selv og det sammen hos min søster, men damn hvor kan vi bliver såret BEGGE to over hvordan vores "halv" lillebror bliver forkælet...  Tror faktisk ikke at TS gør det op i penge selv om hun skriver om mærker osv. men når man har det som hende så er det den eneste måde man kan forklare hvordan det forgår.. 

TS jeg synes helt klart du skal have en snak med din mor omkring det, vil hun ikke lytte så skriv et brev til hende, for jeg synes det er MEGET forkert det hun gør, selvfølgelig skal din bror have ting af hende, han bor hjemme men der er godt nok også en grænse, for kan se du skriver lidt om at du er ked af det lige nu, og det er kun fordi du det har ramt dig hårdt følelses mæssigt, tror du frygter at hun elsker ham meget mere end dig... Er ikke ekspert men ja har det selv meget inde på livet og det er sørme hårdt, og personligt gider jeg ikke høre fra nogen der ikke har prøvet det eller dem der er den der bliver forkælet for de aner intet om det... 

Kæmpe fra en der er dybt chokeret over hvor grove vi mennesker kan være over for hinanden...

Anmeld

22. marts 2011

ivfmarie

Jeg ved godt at hun skal forsørge ham, men hun behøver jo ikke at made ham med en guld-skovl

Ja er lidt jaloux på ham, hvem vil ikke gerne forkæles af sine forældre?? Også selvom man er fyldt 23!

ha ha.. sorry, out of context.. Men det var da det fedeste udtryk!

Anmeld

22. marts 2011

Ranarupta

Hej Tøser..

Sidder lidt og ved ikke om jeg skal være sur/skuffet/ked eller være ligeglad?!

Sagen er den, at min MOR, gør en kæmpe forskel på mig og min bror! Vi har ikke samme far, men A(min mor's mand) har været i mit liv siden jeg var 2½ år..

Jeg er 23, og han er 16. Men den knægt får bare i hoved og "røv"..

Min lillebror får ny telefon hver 4 måned, han betaler ikke slev regningen, eller bare lidt af den. Han får hele tiden ny computer. Han går KUN i mærketøj, som G-star, Humör og andre dyre mærker. Han kan finde på at bestille tid ved frisøren, gå derned og blive farvet og klippet for 500-600 kr, og så betaler min mor da bare dagen efter

HVIS jeg spørger hende om hun vil betale noget for mig, for jeg bare et klokkeklart NEJ!

Den lille spasser, skal på fodbold skole, som åbenbart kun koster 52.000 for ET år, har lige fået en Iphone4 og en knallert i weekenden

Skal jeg sige noget til min mor eller hvad piger??

UNDSKYLD at det blev langt, kan ikke gøre det kort!!

Jeg har ikke læst hele tråden, men kun TS' indlæg.

Jeg er den ældste i en søskendeflok på fire. 
Den yngste er 15 nu og jeg er selv 32.

Da jeg var lille, var vi aldrig på udenlandsferier. Højst i sommerhus med mine bedsteforældre. 
Mine forældre havde mildest talt INGEN penge, da de begge studerede. Sådan var det. Men vi manglede ikke noget. 

Nu har min mor en lederstilling og min far er alm. lønslave i det offentlige.
To af mine søstre bor hjemme og de får i en helt anden grad, end jeg nogensinde har fået. (Dog fik jeg kørekort af min mormor og morfar, da jeg fyldte 18.)
Mine forældre og to hjemmeboende søstre rejser udenlands hvert år.
Min ene søster har fået en tværfløjte i sølv istedet for kørekort (af mine forældre - hun er et stort talent på det område) og min yngste lillesøster har fået en hest - og hun har lige fået splinternye møbler på trods af, at dem hun havde intet fejlede og var pæne.

Derudover så bliver de kørt rundt til ALT og får mærketøj/-sko osv.

Men ved du hvad? Jeg har intet problem med det! Jeg er så glad på mine forældres vegne og på mine søstres vegne. Det er sgu da fedt, at de kan give de her ting - at de har det overskud!

Jeg ser det ikke som noget negativt, at jeg ikke fik - og ikke får. 
Helt ærligt, det er mine forældres penge - de har selv knoklet hårdt for dem. Jeg har ikke krav på noget som helst...
At jeg ikke får nu, ser jeg kun som et tegn på, at de har tiltro til, at jeg kan klare mig selv.

Op med humøret - jeg tror ikke, at det er et tegn på deres følelser for dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.