Forskel på børn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Nadia&Daniel

Flow skriver:

Altså... Jeg syns da at han virker forkælet..

han er hjemmeboende, og hun har forsørger pligt over ham..

Det har hun ikke over dig... Det lyder som om du er lidt jaloux på din bror?

Vil ikke rigtig blande mig - men forsøger-pligt?? det indholder vel ikke mærkevare, ny telefon hver 4. mdr., betaling af alle regninger og ny computer..

Det betyder vel "bare" at hun skal sørger for hans nødvendige behov - og ikke alt det luksus.. Han skal vel også have et fristidsjob og lære at pengene ikke vokser på træene.

For så kommer jeg da til at forsømme vores datter - vi får ikke råd til at give hende ny telefon hver 4. mdr. eller betale mærkevare hver mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Loa

Honnie's Wife:) skriver:

Nej jeg er flyttet hjemmefra, hun bad mig skride da jeg var 17 :/ Og nu kan jeg bare se at han får alt hvad hen peger på!

Nej vel???

Jeg kan altså godt forstå du syntes det er for ringe... Som forældre burde man ikke gøre den slags forskel på sine børn.....

Det er præcis det samme med min mand og hans lillesøster, som er den eneste af de tre søskende (og eneste pige) der stadig bor hjemme, og hun har det bare som blommen i et æg, kontra hvordan min mand havde det.... Syntes sgu det er utrolig lavt at gøre sådan en forskel.....

Kan desværre ikke komme med gode råd til hvordan og om du skal nævne noget for din mor, for jeg ville selv have afsindig svært ved at sige noget hvis det var mig.......

Anmeld

22. marts 2011

Koen.

Han vil ikke have et arbejde, for han ved jo at han alligevel får hvad han vil have, så han sidder derhjemme og spiller computer eller er ude og spille fodbold..

ja han har forstået fidusen

Men ja, jeg har os altid været den mindste og os været meget mere forkælet end de andre 5, sådan er det vist bare med efternølere

Men du er en voksen kvinde med egen økonomi, så du burde ikke være jaloux men bare glad for at du kan klare dig selv

Anmeld

22. marts 2011

MamaLook

Selvom han bor hjemme, og du er "voksen", kan jeg dælme godt forstå, du føler dig skuffet/ked af det..

Jeg er snart 25, og min storesøster og jeg bliver stadig forkælet af vores kære mor (ikke overhovedet i samme omfang som din lillebror..), og hun prøver at sørge for, der ikke er forskel. Min søster har godt nok "lånt" mange flere penge af min mor, end jeg nogensinde kommer til, men det gør mig intet - jeg er bare glad for, jeg altid har haft styr på min egen økonomi..

Jeg ved dog ikke, hvordan du skal håndtere det.. Men jeg forstår dig, og jeg håber, du finder en måde at håndtere det på..

Anmeld

22. marts 2011

Mor til Mike

Hej Tøser..

Sidder lidt og ved ikke om jeg skal være sur/skuffet/ked eller være ligeglad?!

Sagen er den, at min MOR, gør en kæmpe forskel på mig og min bror! Vi har ikke samme far, men A(min mor's mand) har været i mit liv siden jeg var 2½ år..

Jeg er 23, og han er 16. Men den knægt får bare i hoved og "røv"..

Min lillebror får ny telefon hver 4 måned, han betaler ikke slev regningen, eller bare lidt af den. Han får hele tiden ny computer. Han går KUN i mærketøj, som G-star, Humör og andre dyre mærker. Han kan finde på at bestille tid ved frisøren, gå derned og blive farvet og klippet for 500-600 kr, og så betaler min mor da bare dagen efter

HVIS jeg spørger hende om hun vil betale noget for mig, for jeg bare et klokkeklart NEJ!

Den lille spasser, skal på fodbold skole, som åbenbart kun koster 52.000 for ET år, har lige fået en Iphone4 og en knallert i weekenden

Skal jeg sige noget til min mor eller hvad piger??

UNDSKYLD at det blev langt, kan ikke gøre det kort!!

Synes du skal tage en LANG snak med din mor, for alderen er ligemeget, i er BEGGE hendes børn så i skal forkæles begge lige meget. FÅr han - skal du også have! alt andet er uretfærdigt! 

Men desværre er det tit at forældre har et "yndlingsbarn" hvor den anden bliver svigtet. 

Er ked af det på din vejne, kan sgu godt forstå du synes det træls!

Anmeld

22. marts 2011

Tip!

Jeg ved godt at hun skal forsørge ham, men hun behøver jo ikke at made ham med en guld-skovl

Ja er lidt jaloux på ham, hvem vil ikke gerne forkæles af sine forældre?? Også selvom man er fyldt 23!

Det er da din mors valg at hun køber de ting til ham..

Mine teenage brødre bor hjemme.. De har fladskærme, begge 3 computere hver på værelset, bliver kørt til alt, nye mobiler...

Jeg forventer intet af mine forældre.. men jeg bliver da glad når mine forældre lige har gjort et eller andet for mig, kommer med en ting... De polstrede endda lige mine stole om med nyt betræk.. Det er sgu da fedt.

Vær glad for det du har...

Anmeld

22. marts 2011

Darling<3

Nadia&Daniel skriver:

Vil ikke rigtig blande mig - men forsøger-pligt?? det indholder vel ikke mærkevare, ny telefon hver 4. mdr., betaling af alle regninger og ny computer..

Det betyder vel "bare" at hun skal sørger for hans nødvendige behov - og ikke alt det luksus.. Han skal vel også have et fristidsjob og lære at pengene ikke vokser på træene.

For så kommer jeg da til at forsømme vores datter - vi får ikke råd til at give hende ny telefon hver 4. mdr. eller betale mærkevare hver mdr.

Det også sådan jeg har det, han skal have mad, bad, nyt tøj en gang imellem, og skoletaske Jeg ved godt at jeg ikke har krav på noget som helst, men selv hendes veninder siger, at hun gør en kæmpe forskel på mig og Benjamin!

Han fik en super fed bærbar til hans konfirmation, men efter en måned finder han ud af, at den er ikke god at spille på, pga plads?! Så hun går selvfølgelig ud og køber en stationær(staves) til ham istedet. Jeg spørger hende så om jeg må få hans bærbar, men den kan jeg købe for 3200kr. (har aldrig haft min egen computer)

Anmeld

22. marts 2011

eElak

JA jeg ville klart sige noget til det!

Men overvej nøje dine ord når det er... For som flere er inde på - i teorien er han stadig et barn - og din mor har forsørgerpligten.. Desuden så ændrer tiderne sig utroligt hurtigt i forhold til hvad "kravene" er i forhold til at passe ind, når man er ung... 

MEn han lyder røvhamrende forkælet, og DET kan virkelig bide ham i røven senere hen...

Jeg kan fortælle dig at jeg har en bror, som har passeret de 30.. Han bor stadig hos min far, og min far (som er pensionist), sørger for alt til ham... Det har jeg sagt flere gange at han skal simpelthen give slip på ham!!! Jeg er modsætningen som flyttede hjemmefra det øjeblik jeg kunne - pga byen, ikke familien.

Det piner mig sq at jeg ikke kan se min bror leve for sig selv - for når min far ikke er her mere (det sker på et tidspunkt jo)... Så ved jeg ikke hvad der bliver af min bror.. for jeg kan og vil ikke sørge for ham... 

Anmeld

22. marts 2011

Tip!

Nadia&Daniel skriver:

Altså moderen har da ikke samme forsørger pligt over hendes datter på 23 år som hendes bror på 16 år..

Der vil altid være forskel på søskende, om de bor hjemme eller ikke.. Skulle jeg så også være jaloux på mine brødre, fordi de har fladskærme og computere på værelset...?

Det er da mit eget ansvar og få det jeg vil have.. ikke mine forældres..

Anmeld

22. marts 2011

Darling<3

Loa skriver:

Nej vel???

Jeg kan altså godt forstå du syntes det er for ringe... Som forældre burde man ikke gøre den slags forskel på sine børn.....

Det er præcis det samme med min mand og hans lillesøster, som er den eneste af de tre søskende (og eneste pige) der stadig bor hjemme, og hun har det bare som blommen i et æg, kontra hvordan min mand havde det.... Syntes sgu det er utrolig lavt at gøre sådan en forskel.....

Kan desværre ikke komme med gode råd til hvordan og om du skal nævne noget for din mor, for jeg ville selv have afsindig svært ved at sige noget hvis det var mig.......

Vi skændes tit, mor og datter konflikter. Men jeg betalte da selv mit indskud og husleje, mad og smøger.

Jeg synes også at det er mega lavt g pisse dårligt, men jeg ved ikke hvordan hun skal have det afvide.. ?

Vi holder "fødselsdag" for mig og min bror den 1 April, men ved sku ikke om jeg gider komme..

Sidst vi holdte fødselsdag, glemte hun at sige, at det også var min fødselsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.