De usunde sager... jeres holdning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Carina1977

Min søn skal ikke have for mange usunde sager, da han meget nemt tager på. Han bakser i forvejen med lidt overvægt, så der er ikke grund til at gøred et værre.

Han får lov til at få 1 stykke kage i weekenden, lidt popcorn og en lille pose slik. Men ellers holder vi os til det sunde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

tazz

Vi har også et afslappet forhold til det herhjemme. Anna kan ikke lide sodavand, så det giver sig selv. Og får hun lov til at vælge mellem slik og vindruer så vælger hun vindruer.

Eftersom både min mor og jeg har PCO, så går jeg og vores læge ud fra, at det har hun også, så det tager jeg hensyn til. Sukker er sukker, så er det ligemeget hvor det kommer fra. Hun kan sagterns sætte en hel melon til livs og elsker at spise to hele peberfrugter når hun kommer fra børnehave. Men det har vi sat en maksimumgrænse for.

Faktisk er jeg meget ked af 0-sukker politiken i institutionerne, for min datter har aldrig fået så meget sukker før - bare gemt som frugt og druesukker- og hun er helt ustyrlig. Så meget for mit store stykke arbejde. Det er jo totalt fantastisk, at hente datter med sukkerchok i børnehaven. Hendes energi niveau er virkelig lavt og hendes seneste blodprøver var IKKE pæne, så nu skal hun have medicin. Tak sukkerforskrækkede kommuner  Kunne man da ikke sætte noget blodsukker neutralt på menuen i stedet for sukker??!?!! "Det er jo frugt og rosiner, det er sundt sukker!" Sukker er sukker, og så er den faktisk ikke meget længere.

Anmeld

22. marts 2011

Carina1977

Rose <3 skriver:

Min datter var IGUR, da hun blev født og bære stadig præg heraf, så jeg prøver på at hun får et ganske afslappet forhold til søde sager, da hun har en større tendens til at blive overvægtig som teenager pga. IGUR.

Men hun får da fra tid til anden.... Dog er det mest kakaomælk + kinderchokolade, hun får til at hygge sig med herhjemme.

Til dagligt spørger hun heller ikke efter det, da hun får ekstremt meget mad,(igen pga. IGUR) så blodsukkert er i balance og mætheden er der hele tiden.

Dog får hun ofte Danon som dessert efter aftensmaden.

Hvad er IGUR?

Anmeld

22. marts 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Jamen Nicklas som snart bliver 4 år, får altid slik og sodavand om fredagen. Og hvis han lige skal forkæles lidt ekstra så kan han godt få lidt i hverdagen, men det er sjælden....

Mathias som bliver 1 år nu her i april, har endnu ikke det store kenskab til slik og sodavand. Han har en sjælden gang i mellem fået m&ms af hans farmor når hun har været her, og det syntes jeg der skal være plads til...

Normalt til aftensmad får vi altid sund og varrieret kost, men der kan skisme også være aftener hvor vi trænger til noget junkfood. For det meste drikker vi mælk til aftensmaden, men her under min graviditet kan jeg bare ikke få alm mælk ned, så har derfor købt saftevand uden sukker og farvestoffer, for det giver jeg med go samvittighed også mine unger.....

Alt i alt lever vi sundt herhjemme, men der skal også være plads til andet...

Anmeld

22. marts 2011

Klumpe-dumpe

Carina1977 skriver:

Hvad er IGUR?

IGUR = Er væksthæmning. Hun var svært undervægtigtig, da hun kom til verden.

Anmeld

22. marts 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Mens de er helt små indtil de er en 6-8 mdr, skal de ikke have for meget af sukker og den slags, og så vidt muligt hjemmelavede ting og naturprodukter.
Men senere, må der i mit univers gerne syndes lidt engang imellem med lidt lækkerier.
Det kan vi andre jo også godt lide.
Jeg er modstander af slik, sodavand og den slags i dagligdagen, men har altid haft en fast slikdag, og så er der jo de dage, hvor der sker noget særligt.
Men derudover, så er jeg altså ikke særligt hys.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. marts 2011

TheLittleOne

Baby-støv skriver:

Altså nu har jeg ingen børn endnu. en på vej.

Men alt med måde ville jeg sige. til Disney og hygge. Og McD må gerne være et par gange om måneden... ALT MED MÅDE.

Min svigermor er fanatisk, ingen kaffe eller kage, sukker, sodavand eller mikrobølge oven pga af strålerne... OSV.  Der skal kigges på alle ting, hvad der er i. og det er simpelhen for meget... Jeg gider slet ikk bruge tid med hende for det er ikke til at holde ud...

Godt det er dit barn og ikke hendes

Anmeld

22. marts 2011

Bshizzle

Har ikke lige læst alle svar..

Men her hjemme er vi nok lidt skeptiske ang de usunde ting.

Min dreng Lucas på 5 år får IKKE sodavand.. og jeg har heller aldrig givet ham det. ( derimod ved jeg at hans Far godt kan være lidt let på det og giver ham lov i hans weekender.. - blander jeg mig ikke i ).
Men vi har ingen fast slik dag.. her står der tit et slikfad/skål fremme, og han rør det faktisk ikke.
Hvis han meget sjælden har lyst til slik, så spør han og så spiser han vel kun 2 stykker.

- Han er ikke den store slik elsker.. men han elsker Kager!

Han er nok mere til frisk frugt og popcorn..  

Anmeld

22. marts 2011

Bare mig..

Min datter er 10 mdr. og har smagt en del. Jeg går ikke op i det, hvis jeg skal være ærlig.. Og jeg har også en ide oom, at hvis man er for fanatisk med slik og usunde sager, så har det den helt forkerte effekt, og så spiser de netop i lange baner, når de engang bedre selv kan få fat i det..

Men min datter kan ikke så godt lide det.. Hun har smagt lidt cola, men efter to slurke, gider hun ikke have mere (pga brusen, så får hun ikke særlig meget i en slurk) så har hun smagt chokolade i små mængder, vingummi har hun smagt meget meget lidt af.. Men generalt får hun kun meget lidt engang imellem.

Til gængæl får hun rusiner, kiks, fignstænger osv hver dag (ikke det hele, men måske en eller to af tingene). Og så selvf. frugt og grønt hver dag..

Så min mening er, at man skal passe på med at blive for fanatisk, men at man skal have et mere afslappende forhold til det..

Anmeld

22. marts 2011

qp

Nicolinesmor170510 skriver:

Min datter er 10 mdr. og har smagt en del. Jeg går ikke op i det, hvis jeg skal være ærlig.. Og jeg har også en ide oom, at hvis man er for fanatisk med slik og usunde sager, så har det den helt forkerte effekt, og så spiser de netop i lange baner, når de engang bedre selv kan få fat i det..

Men min datter kan ikke så godt lide det.. Hun har smagt lidt cola, men efter to slurke, gider hun ikke have mere (pga brusen, så får hun ikke særlig meget i en slurk) så har hun smagt chokolade i små mængder, vingummi har hun smagt meget meget lidt af.. Men generalt får hun kun meget lidt engang imellem.

Til gængæl får hun rusiner, kiks, fignstænger osv hver dag (ikke det hele, men måske en eller to af tingene). Og så selvf. frugt og grønt hver dag..

Så min mening er, at man skal passe på med at blive for fanatisk, men at man skal have et mere afslappende forhold til det..

10 mdr? woooh... det var da godt nok tidlig at begynde, at give dem søde sager!

Jeg tror min søn var 2 år første gang han fik sodavand og slik... Det er nok 3 mdr siden vi for første gang var på Mc Donnalds og en ting jeg fantisk fandt ret morsomt er, at der står på alt deres legetøj i Happymealsene, at legetøjet ikke er egnet til børn under 3 år... Jeg kunne simpelthen ikke undlade, at spørge kassedamen om det så ikke var ensbetydende med, at de ikke anbefallede Mc Donnalds mad til børn under 3 .... Hun vidste jo så selvfølgelig ikke lige hvad hun kunne svare - men det giver jo lidt stof til eftertanke!

Nu er min søn 2,5 og han får da Mc D engang imellem, slik (Haribo Vingummibamser og slikkepind) 1-2 gange om ugen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.