De usunde sager... jeres holdning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Tip!

Maise skriver:

hmm ja, men man kan faktisk tage på af så meget frugt på en dag. den er god nok. Det er derfor det hedder 6 stk frugt og grønt ialt. Men de burde nok sige max 2-3 stykker frugt for en voksen pr. dag er rigeligt. Jeg blev selv noget overrasket da jeg tog ernæringseksamen som sygeplejerske.

Der kan være noget om det..  

Men hellere frugt, frem for snolder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Maise

Flow skriver:

Der kan være noget om det..  

Men hellere frugt, frem for snolder...

ja præcis, mmmmmm er selv fan af bær.

Anmeld

21. marts 2011

Tip!

Maise skriver:

ja præcis, mmmmmm er selv fan af bær.

Årh ja... Sommer, sol og jordbær ( med fløde )

Uhmmmmm..... Hindbær, direkte fra busken.. Muuuums..

Anmeld

21. marts 2011

Maise

Flow skriver:

Årh ja... Sommer, sol og jordbær ( med fløde )

Uhmmmmm..... Hindbær, direkte fra busken.. Muuuums..

hmmm ja, hindbær, stikkelsbær, blåbær, jordbær, brombær, mmmm der er mange lækre bær. om sommeren når vi er i sommerhus på fejø spiser vi brombær vilde, mmmmmmmmmmm

Anmeld

21. marts 2011

Tip!

Maise skriver:

hmmm ja, hindbær, stikkelsbær, blåbær, jordbær, brombær, mmmm der er mange lækre bær. om sommeren når vi er i sommerhus på fejø spiser vi brombær vilde, mmmmmmmmmmm

Stikkelsbær... nøøj der er længe siden at jeg har smagt dem.. uhmm

Anmeld

21. marts 2011

Maise

Flow skriver:

Stikkelsbær... nøøj der er længe siden at jeg har smagt dem.. uhmm

hmm ja som grød er det bedst med mælk på eller som marmelade

Anmeld

21. marts 2011

Tip!

Maise skriver:

hmm ja som grød er det bedst med mælk på eller som marmelade

eller bare direkte fra busken... uhmmmm

Anmeld

21. marts 2011

Maise

Flow skriver:

eller bare direkte fra busken... uhmmmm

jep

Anmeld

22. marts 2011

Pullemulle

mth1987 skriver:

Jeg har lidt den holdning at børn nok skal finde ud af hvad slik og sodavand er og til den tid er det fint i små mængder. Men vil ikke selv give mit barn det. Ved ikk om i forstår. Når de bliver større og skal hygge hos bedstforældrene eller skal til børnefødselsdag eller selv har fødselsdag så det fint. Men vil ikk proppe det i dem før de selv efterspørger det. (og der skal det jo heller ikk proppes i dem) Håber mit meget forvirrende indlæg er til at forstå

Jeg har det præcis som dig. Har dog ingen børn endnu.

Så længe de ikke ved hvad slik, McD, sodavand og andre søde sager er, er der ingen grund til at give dem det. Der er ingen grund til at lære dem at spise det

Anmeld

22. marts 2011

Klumpe-dumpe

Min datter var IGUR, da hun blev født og bære stadig præg heraf, så jeg prøver på at hun får et ganske afslappet forhold til søde sager, da hun har en større tendens til at blive overvægtig som teenager pga. IGUR.

Men hun får da fra tid til anden.... Dog er det mest kakaomælk + kinderchokolade, hun får til at hygge sig med herhjemme.

Til dagligt spørger hun heller ikke efter det, da hun får ekstremt meget mad,(igen pga. IGUR) så blodsukkert er i balance og mætheden er der hele tiden.

Dog får hun ofte Danon som dessert efter aftensmaden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.