De usunde sager... jeres holdning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

merle2010

vores de store børn på 5 år, får slik til disney sjov og i weekenden og sådan... hvis de er lækker sultne i hverdagen, får de en figenstang eller frugt... den mindste på 10 mdr for lidt kiks, figenstænger og en sjælden gang imellem lidt chokolade eller slik... sodavand får de store i weekenden og den lille kan ikke lide sodavand, så det er så nemt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Mira0911

Baby-støv skriver:

Altså nu har jeg ingen børn endnu. en på vej.

Men alt med måde ville jeg sige. til Disney og hygge. Og McD må gerne være et par gange om måneden... ALT MED MÅDE.

Min svigermor er fanatisk, ingen kaffe eller kage, sukker, sodavand eller mikrobølge oven pga af strålerne... OSV.  Der skal kigges på alle ting, hvad der er i. og det er simpelhen for meget... Jeg gider slet ikk bruge tid med hende for det er ikke til at holde ud...

Puh forstår dig udmærket at du ikke bruger tid på det... Det er da for vildt at gå SÅ meget op i det.... Og så lige stråler fra mikroovn... 

Anmeld

21. marts 2011

Tip!

MoarJ skriver:

Hehe min spytter også vingummierne ud, og kan finde på at vil have frugt i stedet for... Chokolade er et hit for hende... 

årh ja.. choholade... Der har han godt nok en svaghed..  Han får nok efter et par stykker.. og så går han selv i køleskabet efter vindruer..  

Anmeld

21. marts 2011

mth1987

Jeg har lidt den holdning at børn nok skal finde ud af hvad slik og sodavand er og til den tid er det fint i små mængder. Men vil ikke selv give mit barn det. Ved ikk om i forstår. Når de bliver større og skal hygge hos bedstforældrene eller skal til børnefødselsdag eller selv har fødselsdag så det fint. Men vil ikk proppe det i dem før de selv efterspørger det. (og der skal det jo heller ikk proppes i dem) Håber mit meget forvirrende indlæg er til at forstå

Anmeld

21. marts 2011

Tip!

merle2010 skriver:

vores de store børn på 5 år, får slik til disney sjov og i weekenden og sådan... hvis de er lækker sultne i hverdagen, får de en figenstang eller frugt... den mindste på 10 mdr for lidt kiks, figenstænger og en sjælden gang imellem lidt chokolade eller slik... sodavand får de store i weekenden og den lille kan ikke lide sodavand, så det er så nemt..

der er vist noget med at figenstænger indeholder meget sukker..  Men det er også bedre at stikke dem sårn en stang frem for en mars bar..

Anmeld

21. marts 2011

SussieThyssen

Baby-støv skriver:

Altså nu har jeg ingen børn endnu. en på vej.

Men alt med måde ville jeg sige. til Disney og hygge. Og McD må gerne være et par gange om måneden... ALT MED MÅDE.

Min svigermor er fanatisk, ingen kaffe eller kage, sukker, sodavand eller mikrobølge oven pga af strålerne... OSV.  Der skal kigges på alle ting, hvad der er i. og det er simpelhen for meget... Jeg gider slet ikk bruge tid med hende for det er ikke til at holde ud...

Det skulle vel aldrig være min tante *Fniis*

Anmeld

21. marts 2011

CiSo

Min søn er jo ikke gammel nok endnu.. 

Men som udgangspunkt vil jeg holde ham væk fra det så længe det kan lade sig gøre.. Og når så interessen kommer fra hans side af, må han selvfølgelig gerne have lov til at smage..

Tror dog ikke det er meget, da vi hjemme ved os slet ikke spiser slik så det skulle være hvis vi var ude, han skulle blive opmærksom  på det..

Men selvfølgelig må han smage det.

Anmeld

21. marts 2011

klmf

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at Oliver får et afbalanceret forhold til det usunde; alt må nydes, men med måde. Morfar bestikker med chokolade, dp'eren bager lækre kager engang i mellem og vi får fx pandekager - men ellers er det alm. mad og frugt. Er selv overvægtig og ønsker ikke han skal være det, men han skal heller ikke have et forkvaklet forhold til mad/søde sager. Vil ikke forbyde det, men vil meget hellere tilbyde masser af frugt og deslige

Anmeld

21. marts 2011

twinny

Puh forstår dig udmærket at du ikke bruger tid på det... Det er da for vildt at gå SÅ meget op i det.... Og så lige stråler fra mikroovn... 

Og jeg kommer fra præcis det modsatte hjem, hvor man godt må få masser af kager og det hele... Så det ligger meget fra min opdragelse. Hun irriterer mig virkelig, ikk engang til hendes 50 års fødselsdag måtte man få mere en-to dåse colaer på en hel dag og aften...  Det er simpelhen for meget... og når man er derhjemme til mad, er der aldrig kød nok, for det har vi ikke godt a...  så vi får et lille bitte stykke... Hun behandler folk som om de ikk ved noget som helst om mad... som om vi er 10 år gamle.

Anmeld

21. marts 2011

twinny

SussieThyssen skriver:

Det skulle vel aldrig være min tante *Fniis*

hehe.... jamen tænk  nogen gider og bruge så meget tid på sådan noget. Orrrrhhhh, så nyd dog livet en gang imellem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.