De usunde sager... jeres holdning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

Baby-støv skriver:

Altså nu har jeg ingen børn endnu. en på vej.

Men alt med måde ville jeg sige. til Disney og hygge. Og McD må gerne være et par gange om måneden... ALT MED MÅDE.

Min svigermor er fanatisk, ingen kaffe eller kage, sukker, sodavand eller mikrobølge oven pga af strålerne... OSV.  Der skal kigges på alle ting, hvad der er i. og det er simpelhen for meget... Jeg gider slet ikk bruge tid med hende for det er ikke til at holde ud...

hehe ja okay det lyder også til at være over mine grænser....... Hyggelige familiefester i har kun med frugt og grønt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

mth1987 skriver:

Jeg har lidt den holdning at børn nok skal finde ud af hvad slik og sodavand er og til den tid er det fint i små mængder. Men vil ikke selv give mit barn det. Ved ikk om i forstår. Når de bliver større og skal hygge hos bedstforældrene eller skal til børnefødselsdag eller selv har fødselsdag så det fint. Men vil ikk proppe det i dem før de selv efterspørger det. (og der skal det jo heller ikk proppes i dem) Håber mit meget forvirrende indlæg er til at forstå

Jeg forstår det godt :-)

Min datter er 4 måneder, og jeg kunne da ikke forestille mig inden for det næste halve år at jeg vil putte slik i hende..... Ville da vente så læng jeg nu kan :-)

Anmeld

22. marts 2011

merle2010 skriver:

ja man kan jo osse være fanatisk, men som du siger så er det bedre end en marsbar der er jo osse sukker i mariekiks, som hun elsker.. men jeg vil nu ikke holde hende helt fra sukker... dog har jeg lært at hun ikke skal have skumbananer, da hun gik fuldstændig amok i en sukkerrus sidst hun fik dem.. hehe

hehe ja så er du blevet en erfaring rigere....

Anmeld

22. marts 2011

Pige2009

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej Tøser...

Jeg kunne godt tænke mig af vide om i går op í hvad jeres børn får droppet i munden af usunde sager.... slik sodavand kage osv.......

Og lidt hvad der ligger bag.... :-)

Ja kort og godt alt hvad i vil dele med mig og andre som er interesserede i denne tråd......

Laura er 17 mdr. og får intet. Hun vil heldigvis hellere have frugt Alle der passer hende kender min holdning og de giver hende (vist) heller ikke noget.

Anmeld

22. marts 2011

Bare mig..

qp skriver:

10 mdr? woooh... det var da godt nok tidlig at begynde, at give dem søde sager!

Jeg tror min søn var 2 år første gang han fik sodavand og slik... Det er nok 3 mdr siden vi for første gang var på Mc Donnalds og en ting jeg fantisk fandt ret morsomt er, at der står på alt deres legetøj i Happymealsene, at legetøjet ikke er egnet til børn under 3 år... Jeg kunne simpelthen ikke undlade, at spørge kassedamen om det så ikke var ensbetydende med, at de ikke anbefallede Mc Donnalds mad til børn under 3 .... Hun vidste jo så selvfølgelig ikke lige hvad hun kunne svare - men det giver jo lidt stof til eftertanke!

Nu er min søn 2,5 og han får da Mc D engang imellem, slik (Haribo Vingummibamser og slikkepind) 1-2 gange om ugen.

Jah, det kan godt være det er tidligt.. Men jeg har som sagt et ret afslappet forhold til de søde sager.. Og jeg kan virkelig ikke se hvad en lille smule skader.. Hun får jo ikke slik og søde sager for sig selv.. Spiser jeg lidt, jamen så kan hun godt smage et lille hjørne deraf.

Så længe hun får det hun skal, kød, fisk, grønt, frugt osv. ser jeg ikke grund til at melde alarm, hvis hun smager i moderate mængder..

Men sådan er vi jo forskellige..

Anmeld

22. marts 2011

Maise skriver:

hmm ja, men man kan faktisk tage på af så meget frugt på en dag. den er god nok. Det er derfor det hedder 6 stk frugt og grønt ialt. Men de burde nok sige max 2-3 stykker frugt for en voksen pr. dag er rigeligt. Jeg blev selv noget overrasket da jeg tog ernæringseksamen som sygeplejerske.

hmm.... ja det lyder da lidt mærkeligt at de så siger vi skal spise 6 styjjer frugt om dagen :-)

Anmeld

22. marts 2011

misslea

Nu er Wilma jo kun 5½ måned.... men jeg ghar tænkt mig at holde hende fra slik og sodavand så længe som muligt. Jeg vil ikke være fanatisk... men jeg synes ikke, at der er nogen grund til at hun skal præsenteres for det, før hun selv viser interesse for det, og ber' om det!

En kiks, rosiner, figenstænger osv, er ok.... selvom der selvfølgelig også er sukker i den slags, er det ikke SÅ meget, som i slik og sodavand....

Når hun bliver større... vil der være én slikdag, det blir sikkert om fredagen....

Anmeld

22. marts 2011

Rose <3 skriver:

Min datter var IGUR, da hun blev født og bære stadig præg heraf, så jeg prøver på at hun får et ganske afslappet forhold til søde sager, da hun har en større tendens til at blive overvægtig som teenager pga. IGUR.

Men hun får da fra tid til anden.... Dog er det mest kakaomælk + kinderchokolade, hun får til at hygge sig med herhjemme.

Til dagligt spørger hun heller ikke efter det, da hun får ekstremt meget mad,(igen pga. IGUR) så blodsukkert er i balance og mætheden er der hele tiden.

Dog får hun ofte Danon som dessert efter aftensmaden.

Ja så kan jeg godt se at det er vigtigt at hun får et afslappet forhold til de usunde sager....

Anmeld

22. marts 2011

tazz skriver:

Vi har også et afslappet forhold til det herhjemme. Anna kan ikke lide sodavand, så det giver sig selv. Og får hun lov til at vælge mellem slik og vindruer så vælger hun vindruer.

Eftersom både min mor og jeg har PCO, så går jeg og vores læge ud fra, at det har hun også, så det tager jeg hensyn til. Sukker er sukker, så er det ligemeget hvor det kommer fra. Hun kan sagterns sætte en hel melon til livs og elsker at spise to hele peberfrugter når hun kommer fra børnehave. Men det har vi sat en maksimumgrænse for.

Faktisk er jeg meget ked af 0-sukker politiken i institutionerne, for min datter har aldrig fået så meget sukker før - bare gemt som frugt og druesukker- og hun er helt ustyrlig. Så meget for mit store stykke arbejde. Det er jo totalt fantastisk, at hente datter med sukkerchok i børnehaven. Hendes energi niveau er virkelig lavt og hendes seneste blodprøver var IKKE pæne, så nu skal hun have medicin. Tak sukkerforskrækkede kommuner  Kunne man da ikke sætte noget blodsukker neutralt på menuen i stedet for sukker??!?!! "Det er jo frugt og rosiner, det er sundt sukker!" Sukker er sukker, og så er den faktisk ikke meget længere.

jeg forstår ikke lige din holdning til ins. hvor der ikke må være sukker...

Ved ikke om jeg læser det forkert, men jeg synes du både skriver du gerne vil have det og du ikke vil have det :-).... eller er jeg helt galt på den

Anmeld

22. marts 2011

Baagøe skriver:

Laura er 17 mdr. og får intet. Hun vil heldigvis hellere have frugt Alle der passer hende kender min holdning og de giver hende (vist) heller ikke noget.

Jeg tror også jeg ville blive tosset hvis jeg ikke vil have min datter fik det, også gav andre hende noget.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.